Gå til innhold

Hvordan fridde han/du?:)

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

leela, få høre hvordan det gikk.

Sitter her med tårer i øynene når jeg leser om frierier.

Har opplevd det en gang og da så jeg nei. Har aldri angret selv om det var faren til mine barn. Visste vel da at vi ikke hadde noen framtid. Har aldri hatt noen drøm om å være brud, men lettrørt er jeg :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tabby
Skrevet

Jeg fridde hos oss. Vi hadde blitt enige om at vi skulle forlove oss, og jeg fikk fullt ansvar for å finne ringer :sjarmor:

Min kjære jobber skift og den uken jobbet han kvelden. Og så er han hockeyfan på sin hals, og gikk glipp av den siste finalen i eliteserien det året pga jobben. Så jeg la opp til en kveld etter hans smak.

Jeg og datteren min dro til byen og handlet, god mat som biff og det jeg trengte til fløtegratinerte poteter og god saus. Jeg var høygravid da, så det ble alkoholfri sjampis til maten. Jeg kjøpte stearinslys og fine servietter og roser til ham.

Vel hjemme gjorde jeg forberedelsene til kvelden, tok opp hockeykampen og fikk datteren min i seng. Så tok jeg en lang dusj og pyntet meg for kjæresten min. Laget maten og satte vinen kaldt.

Så kom han hjem. Jeg hadde tenkt masse på hvordan jeg skulle formulere meg, men var ikke helt sikker. Vi spiste og så på kampen, og så måtte jeg gjøre det da. Men min store mage så var det ikke så lett å være stø, så jeg valgte å gå ned på begge knærne jeg da, og fikk stammet frem, mellom masse tårer at jeg elsket ham og ville dele livet mitt med ham og spurte om han ville gifte seg med meg en gang. (Vi sto midt oppe i en ny baby på vei og huskjøp så det kunne jo ikke bli med en gang)

For min kjære så var vel dette en av de beste måtene jeg kunne fridd på, og det måtte bli jeg som skulle fri, ellers kunne jeg ventet i evigheter tror jeg... Men han sa nå ja, og nå er vi endelig klare for bryllup.

Skrevet

Min kjæres frieri utartet seg til å bli noe av en komedie..........

Han hadde bestemt seg for å fri på en nyttårsaften, og fem på tolv i sprengkulde (tror det var nærmere 20 blå den nyttårsaftenen) skulle vi ut for å se raketter.

Min kjære dannet baktroppen med en liten champange flaske og sin lille hemmlighet om frieriet....

Selvfølgelig greier han i kjærlighetsrusen og smekke døra (og vi hadde smekklås) og nøkkelen og ikke minst vårt ett år gamle barn var selvfølgelig på innsiden.....(heldigvis sov arvingen)

Ikledd tynne strømper, småsko og kjole og nærmest hysterisk p.g.a ungen som var på innsiden, var jeg på ingen måte motagelig for et frierei, men herren gikk stanhaftig ned på sine kalde knær og spurte høytidelig om min hånd............svaret han fikk var en rasende kvinne som kun ville inn og absolutt ikke ville gifte seg med den tullingen som hadde greid å låse henne ute i kulda...... :ler:

For å gjøre en lang historie kort, brukte vi 3 timer på og komme inn igjen, med hjelp av Falken. Boret hans knakk, og kompressoren sluttet og fungere i kulda.....osv osv.

Heldigvis sov vår lille engel seg gjennom hele dramaet, toppen av dramatikk ville jo vært om ungen også hadde våknet...

Etter tre timer og bokstavelig talt blåfrossene kom vi tilslutt inn igjen.....og etter og ha tint litt opp i badekaret, fikk han tilslutt ja fra kvinnen... :ler:

Gjennom årene som har gått har vi ledd mye av denne historien, men jeg skal love at det var ikke mye latter og spore når det sto på :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...