Zinnia Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg har et par flate fritidssko som ble søkk våt av sjøvann. Stappet de full av avvispapir så de fikk tørket opp, men de er skitten og lukter ikke bra. Ville dere prøvd å hive de i vaskemaskinen? Og funker det med sko i tørketrommel, eller bør jeg bare fylle de på nytt med avvispapir om jeg går for en omgang i vaskemaskinen?
gjestgjestgjest1 Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Kommer an på hva slags stoff det er. Veldig viktig at du har riktig grader hvis du vasker de i vaskemaskin isåfall. Vasket mine converse en gang, de ser ut som bananer nå;-)
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Er de i hovedsak av stoff, eller vanlige joggesko, hadde jeg vasket dem forsiktig i maskin og tromlet dem. Skinn har jeg aldri prøvd. Tror ikke det vil bli et bra resultat. Anonymous poster hash: 95fb9...735
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Hvordan ser de ut, ts? Har du et bilde til oss? Enklere å gi råd da. Anonymous poster hash: 95fb9...735
Zinnia Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2014 Hvordan ser de ut, ts? Har du et bilde til oss? Enklere å gi råd da. Anonymous poster hash: 95fb9...735 Sånn ser de ut, tøysko-type.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Tror nok at begge deler vil gå bra med sånne sko. 40 grader. Anonymous poster hash: 95fb9...735
Zinnia Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2014 Da er de i gang i vaskemaskinen, håper ikke jeg har gjort noe dumt nå. Jaja, litt spenning i hverdagen må man jo ha! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Min vaskemaskin har eget program for sko. Anonymous poster hash: b15c1...f37
Rosalie Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Sko kan fint vaskes i vaskemaskin. Pleier selv å putte de i vaskepose, og gjerne et håndkle sammen med vasken, for at det ikke skal bråke så fælt. Vasker på 40%, lav sentrifugering. Så får de stå på varmekablene på baderommet for å tørke. Jeg har også vasket skinnsko i vaskemaskin. Fungerte helt greit, faktisk! Alternativet var å kaste skoene grunnet stank.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg pleier å ta tøysko på kaldvask programmet uten sentrifugering og med Milo som vaskemiddel. Bare husk å knyt lissene, så går det nok helt fint. Anonymous poster hash: 95d76...bfb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Fortell hvordan det gikk, ts? Anonymous poster hash: 95fb9...735
Zinnia Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 7. mai 2014 Fortell hvordan det gikk, ts? Anonymous poster hash: 95fb9...735 Haha, dagens mest spennende prosjekt! De ble littegrann renere og lukter ihvertfall vaskemiddel nå. Litt sånn bøyd, får se hvordan de blir når de tørker. Jeg har dessverre ikke særlig med varmekabler i gulvet, så nå har jeg satt på enda en vask kun for å ha noe å kjøre i tørketrommelen senere for å få opp varmen, skikkelig avansert planlegging her
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Sko kan fint vaskes i vaskemaskin. Pleier selv å putte de i vaskepose, og gjerne et håndkle sammen med vasken, for at det ikke skal bråke så fælt. Vasker på 40%, lav sentrifugering. Så får de stå på varmekablene på baderommet for å tørke. Jeg har også vasket skinnsko i vaskemaskin. Fungerte helt greit, faktisk! Alternativet var å kaste skoene grunnet stank. Hvilken type skinnsko? Joggesko eller evt pensko med harde heler? Anonymous poster hash: 24fb5...d22
Rosalie Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Hvilken type skinnsko? Joggesko eller evt pensko med harde heler? Anonymous poster hash: 24fb5...d22 Begge deler. Tom støvletter. Som sagt så hadde alternativet vært å kaste de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå