Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #1 Skrevet 12. juni 2004 Hvorfor har alltid menn så vanskelig for å si unnskyld?! Når kjæresten har oppført seg dumt ber han nesten aldrig om unnskyldning. Han kan gjøre andre ting, som æ være ekstra snill eller stille ekstra opp for meg. Da skal alt være glemt, men jeg synes noen ganger det blir en alt for enkel løsning. Det må vel gå ann å si at jeg var gjorde feil eller unnskyld! Virker som om menn generellt men gar store problemer med dette, er det bare jeg som har det inntrykket?
Gjest Poirot Skrevet 12. juni 2004 #2 Skrevet 12. juni 2004 Ikke min erfaring. Jeg tror det er mer individuelt enn kjønnsbasert.
Gjest TomKrus Skrevet 12. juni 2004 #3 Skrevet 12. juni 2004 I mitt liv har jeg kun møtt to som seriøst har slitt med å si unnskyld, og forstå at de ha gjort noe feil. Begge er kvinner, så som Poirot nevner er det muligens mer individuelt betinget.
nat26 Skrevet 12. juni 2004 #4 Skrevet 12. juni 2004 Som de andre sier så tror jeg ikke at det har noe med kjønn å gjøre.Det fins mange kvinner som ikke kan si unnskyld til kjærestene deres heller
Isiselin Skrevet 12. juni 2004 #5 Skrevet 12. juni 2004 jeg har lest et eller annet sted at noen har forsket på akkurat det. Resultatet var at ordet unnskyld betyr forskjellige ting for menn og kvinner. For kvinner betyr det "Det var leit at det ble slik det ble og jeg er lei for at jeg såret deg og nå når jeg sier at jeg er lei for at jeg såret deg venter jeg også tilbake et unnskyld for det du gjorde som såret meg". For menn betyr det: "Jeg tok feil og er en dust!" Det er nok ikke så svarthvitt som dette, men jeg tror nok ikke en skal overse forskjellene i måten å tenke på hos kvinner og menn. Det kan nok lett føre til misforståelser, gråt og tenners gnissel. Jeg sier ikke at alle tenker som i eksempelet over og jeg tror nok ikke alle menne tenker slik som mannen over og alle kvinner tenker ikke som kvinnen over, men... Noe å tenke på kanskje... Jeg vet ikke. Leser mye rart.
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2004 #6 Skrevet 12. juni 2004 Her i huset er det han som er flinkest til å si unnskyld :oops:
Noorgie Skrevet 12. juni 2004 #7 Skrevet 12. juni 2004 Her i huset er det hun som sliter mest med å si unnskyld
Isiselin Skrevet 12. juni 2004 #8 Skrevet 12. juni 2004 Tror vi må sende de forskerne jeg snakket om en link til denne tråden, jeg... Her i huset er vi egentlig like gode/dårlige til å si unnskyld. Kommer litt ann på hva saken gjelder.
Arkana Skrevet 12. juni 2004 #9 Skrevet 12. juni 2004 Jeg har aldri truffet noen som har problemer med å si unnskyld.
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #10 Skrevet 12. juni 2004 Kjæresten min sier alltid unnskyld og er ekstra snill etterpå hvis han har gjort noe. Jeg derimot.. :oops: er nok ikke så flink..
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #11 Skrevet 13. juni 2004 jeg har ikke noe problem med å si til hun jeg er sammen med at heg overreagerte, og unnskyld. det er noe alle egentlig bør klare å gjøre synes jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2004 #12 Skrevet 13. juni 2004 Ikke min erfaring. Jeg tror det er mer individuelt enn kjønnsbasert. :enig_animasjon:
nyibyen Skrevet 13. juni 2004 #13 Skrevet 13. juni 2004 Har også samme inntrykk som trådstarter, at menn har vanskelig for å si unnskyld. Ofte (med flere av mine exer) har det vært slik at de har såret meg, det kan være alt fra de har kysset en annen jente eller vært uomtenksomme på en annen måte. Så blir jeg lei meg. Men hva skjer da? Jo, da blir jeg trist og innesluttet, og venter på at han skal nærme seg og gjøre det godt igjen slik at vi blir venner. Men da begynner HAN å furte! trekker seg unna, ligger med ryggen til, eller overser meg. Så det ender slik at JEG må holde rundt ham og stryke ham over ryggen og være den som "trøster" og får oss til å bli venner igjen. Grrr - MANNFOLK!! :evil:
waco Skrevet 13. juni 2004 #14 Skrevet 13. juni 2004 eller vært uomtenksomme på en annen måte. Så blir jeg lei meg. Men hva skjer da? Jo, da blir jeg trist og innesluttet, og venter på at han skal nærme seg og gjøre det godt igjen slik at vi blir venner. ... Det er mange jenter som har det sånn. Blir grinete og umedgjørlige pga noe som har "skjedd"...og dette "uvisset" som har skjedd vet jo selvsagt ingen menn hva er for noe, men kvinner har veldig stor oppmerksomhetsbehov fordi de er veldig usikre tror jeg... og når de ikke klarer å sette ord på sine egne føleser blir det jo til at de finner på ting man kan være litt snurt for...... Slik vi mange ganger har sett i trådene på kg for eksempel. Når damer har lyst til å være vanskelige holder ihvertfall jeg meg langt unna... W
Gjest 1111 Skrevet 13. juni 2004 #15 Skrevet 13. juni 2004 Her er det omvendt. han er altfor rask til å si unnskyld for alt mulig rart - selv om det ikke var noen stor sak i det hele tatt det blir litt slitsomt, for da vet man heller aldri når han virkelig mener det.
waco Skrevet 13. juni 2004 #16 Skrevet 13. juni 2004 Her er det omvendt. han er altfor rask til å si unnskyld for alt mulig rart - selv om det ikke var noen stor sak i det hele tatt http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'> det blir litt slitsomt' date=' for da vet man heller aldri når han virkelig mener det. Kanskje han sier sorry når han virkelig mener det...
BREKKA LILL Skrevet 13. juni 2004 #17 Skrevet 13. juni 2004 Når en mann ikke sier unnskyld, så er det et ganske enkelt svar på det... De tar det som et nederlag... Det å si unnskyld er det samme som å si.. "jeg tok feil" og menn liker over hode ikke å ta feil i noe som helst Det går ut over egoet dems -glis-
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #18 Skrevet 13. juni 2004 Hvorfor har alltid menn så vanskelig for å si unnskyld? Jeg tror du overgeneraliserer her; som allerede sagt, er det nok mer avhengig av individ enn kjønn.
Gjest tusjen Skrevet 13. juni 2004 #19 Skrevet 13. juni 2004 Her i huset er det han som er flinkest til å si unnskyld :oops: Samme her .. Jeg prøver å skjerpe meg.. tusjen
Lorangemy Skrevet 13. juni 2004 #20 Skrevet 13. juni 2004 Jeg har en kjæreste som ber om unnskyldning, og som innimellom har med seg roser eller andre gaver, hvis han har noe STORT å be om unnskyldning for. Så jeg har et helt annet inntrykk enn deg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå