AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Ok. Så jeg har en arvebunad. Og personen som hadde denne bunaden før meg, var helt latterlig kort. Og bunaden er sydd på en måte som gjør at det ikke var noe mer stoff å legge den ned med. Så jeg har gjort det jeg kunne for å finne stoff i akkurat samme farge, men det finner jeg jaggu ikke. Så jeg har prøvd meg på en nødløsning, og nødløsningen ser dere under... Det er en liiiiiiten fargeforskjell her, men jeg håper jeg allikevel skal kunne bruke den. Hva synes dere? Er det så ille at jeg ikke kan finne på å bruke den? Eller er det ok å bruke den som den er nå? Det er som sagt en arvebunad og jeg ønsker så innmari å bruke den... Anonymous poster hash: 17631...ffa
Blådiamant Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det ser litt rart ut når broderiene rundt skjørtekanten er så langt opp, men jeg synes du kan bruke den.
Chloe- Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Hvorfor skjøtet du ikke i toppen av skjørtet istedet? 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er også enig i at det blir litt rart... Men eneste løsningen jeg klarer å få til for øyeblikket. TS Anonymous poster hash: 17631...ffa
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Hvorfor skjøtet du ikke i toppen av skjørtet istedet? Fordi jeg tenkte det ville se rarere ut med en annen farge midt i bunaden enn på bunnen? Anonymous poster hash: 17631...ffa
Blådiamant Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Fordi jeg tenkte det ville se rarere ut med en annen farge midt i bunaden enn på bunnen? Anonymous poster hash: 17631...ffa Fargene ser såpass like ut på bildet, at jeg tror kanskje det ville funket bedre. Fortsett å let etter stoff i samme farge og skjøt i toppen istedet. 1
Chloe- Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Fordi jeg tenkte det ville se rarere ut med en annen farge midt i bunaden enn på bunnen?Anonymous poster hash: 17631...ffa Neida, da ville det jo bare syntes tett opptil. Hadde du hatt forkle også ville det vært tilnærmet usynlig. Nå syns skjøten derimot på avstand også. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg endret på dette. Du bør uansett ha den på på 17.mai!!
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Fargene ser såpass like ut på bildet, at jeg tror kanskje det ville funket bedre. Fortsett å let etter stoff i samme farge og skjøt i toppen istedet. De er nok litt mer forskjellige i virkeligheten enn det blir på bildet, dessverre - slik at det ville sett rart ut. :S
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Neida, da ville det jo bare syntes tett opptil. Hadde du hatt forkle også ville det vært tilnærmet usynlig. Nå syns skjøten derimot på avstand også. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg endret på dette. Du bør uansett ha den på på 17.mai!! Det er dessverre ikke forkle på denne bunaden. Jeg tror fargen er litt mørkere enn den ser ut til på bildet, så jeg tror det bare ville sett ut som jeg hadde et rart "bånd" rundt hoftene. :S
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Ville prøvd å skjøtet øverst på skjørtet slik at broderiene ikke kom så langt opp i alle fall, for det synes svært godt. Ellers ville jeg egentlig gitt en lang beng i at den ser små-rar ut om det var en arvebunad:) Er jo en fin historie egentlig å fortelle om folk spør^^, Anonymous poster hash: 3734e...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Syns det så greit ut jeg, hadde ikke reagert på det om jeg så deg på 17. mai Blir jo litt annerledes nå som du ber oss studere det, men syns absolutt du kan bruke den sånn som den er på bildet! Veldig gøy å bruke arvegods Anonymous poster hash: 6e5c8...6bf
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Ville prøvd å skjøtet øverst på skjørtet slik at broderiene ikke kom så langt opp i alle fall, for det synes svært godt. Ellers ville jeg egentlig gitt en lang beng i at den ser små-rar ut om det var en arvebunad:) Er jo en fin historie egentlig å fortelle om folk spør^^, Anonymous poster hash: 3734e...2ef Syns det så greit ut jeg, hadde ikke reagert på det om jeg så deg på 17. mai Blir jo litt annerledes nå som du ber oss studere det, men syns absolutt du kan bruke den sånn som den er på bildet! Veldig gøy å bruke arvegods Anonymous poster hash: 6e5c8...6bf Takk. Jeg vil jo veldig gjerne bruke den nettopp fordi det er arvegodts, og da tenker jeg at dette kanskje får holde i år. Endret 7. mai 2014 av Ukkalizer 1
Dallandra Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Jeg ville foreslått å ta kontakt med en bunadstilvirker og be om råd. Husfliden vil sikkert vite hvor du kan henvende deg, de kan sikkert også være behjelpelige med råd. 1
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Jeg ville foreslått å ta kontakt med en bunadstilvirker og be om råd. Husfliden vil sikkert vite hvor du kan henvende deg, de kan sikkert også være behjelpelige med råd. Husfliden var ikke interessert i å hjelpe meg i det hele tatt, fordi bunaden ikke var laget der... Så jeg fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noen ting. :/
strawberry Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Jeg hadde ikke lagt merke til det tror jeg Ville absolutt brukt den! 1
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Jeg hadde ikke lagt merke til det tror jeg Ville absolutt brukt den! Takk.
Ukkalizer Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Syns det var en smart løsning jeg. Ble fint:) Tusen takk! Merker "selvtillitten" til å bruke den øker litt nå.
Petrus Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Hei. Kanskje kan du bruke bunaden som kort? Iallfall om du synest det er fint. Langt eller kort skjørt har vore ein motesak, også på bunader. Dei siste 10åra har dei vore lange, men ser du tilbake på eldre bilde vil du sjå at bunadar var kortare enn no. Viss ikkje skøyter du på etter beste evne, på ein måte du trivest med. Det gjorde dei jo også før i tida, før "bunaden" vart eit omgrep. Kvar gard hadde sine eigne broderi, fargar og variantar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå