AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg har nå i det siste lagt om livsstilen min slik at jeg nå spiser mye sunnere og renere mat enn tidligere, og er mer aktiv. Målet er å gå ned en god del i vekt, og bli sterkere og få mer utholdenhet. Jeg er bare redd for om jeg vil kunne få masse overflødig og saggete hud som resultat av vektnedgang. Er det noe spesielt man bør gjøre for å ikke få masse overflødig hud? For eksempel å fokusere på styrke fremfor utholdenhet til man har gått ned eller noe sånt? Anonymous poster hash: 0960b...96c
søtpai Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Hvis du har en del ekstra kilo, så vil jo løs hud forekomme uansett. Det spørs veldig. Hvor høy er du og hvor mye veier du? Jeg hadde nok trent en del styrke og litt cardio. :-)
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Det er lite en kan gjøre for å unngå løshud. Hvis du trener har styrke så kan musklene "fylle opp". Løshud kan faktisk fjernes om det plager deg veldig mye. Om du får veldig mye kan en også få det dekket. Anonymous poster hash: 089be...892 1
Pringle Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Vil umiddelbart, uten at jeg akkurat har forsket på dette, anbefale at du ikke går for fort ned, tror det vil gi huden tid til å trekke seg sammen. Men litt slappere hud må man nok måtte regne med etter stor vektnedgang. Uansett er det bedre enn stor overvekt. 2
Gjest Coolaid Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Det er faktisk ulikt om man huden trekker seg sammen ved vektreduksjon eller ikke. Jo eldre man er jo mindre smidig er huden og den har ikke så lett for å trekke seg sammen. Det vil si at en 50 åring vil mest sannsynlig ha mye større sjanse for slapp hud enn en 25 åring. Å drikke vann er også veldig viktig og kan bidra til at huden får bedre forhold når det gjelder å trekke seg sammen. Vann er jo en fordel for resten av kroppen også så bare positivt å drikke godt med vann. Ellers spiller det inn av vi er ulike som mennesker. Noen sin hud trekker seg letter sammen enn andres. Det er også en fordel å ikke gå ned for fort slik som nevnt i tråden tidligere. Men ikke tenk så veldig på det, det viktigste er å gå ned, så følg det som fungerer naturlig for kroppen. Når det gjelder trening så er svaret ja takk begge deler. For en best mulig helse og en penest kropp så er det like viktig med styrke og utholdenhet. Styrken gjør også at du får en faster kropp og større muskler. Vet ikke om muskler har så stor innvirkning på den slappe huden, men den hjelper kroppen til å holde seg stram og fin. Så ja, kjør begge deler. Skulle du være veldig uheldig å få veldig heng kan du i samråd med legen din henvises til å fjerne overflødig hud. Konsentrer deg mest om vekttapet og en sunn og bra livsstil. For de fleste går dette veldig greit om du gjør ting på en fornuftig og sunn måte. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Greit å trene styrke, men tviler på at musklene blir store nok til at man merker noe forskjell med tanke på løshud. Det tar lenger tid å bygge muskelmasse enn det tar å gå ned i vekt og kaloriunderskudd hjelper jo ikke akkurat med muskelbyggingen. Anonymous poster hash: daefe...758
Gjest Solsmil Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har gått ned ganske mye i vekt (30 kg), men har ikke fått noe løs hud. Jeg har riktignok noen kg igjen å gå ned (ca 10) men det ser ikke ut som jeg kommer til å få noe heller. Huden min har trekt seg ganske fint sammen, og folk rundt meg er faktisk ganske imponert over akkurat det. Jeg vet ikke nøyaktig om jeg har gjort noe riktig, om jeg har gode gener, eller hva. Men jeg er ihvertfall ganske ung (23) og jeg går ut fra det har noe å si. Dessuten har jeg trent mye, både styrke og kondisjon, og jeg har brukt lang tid, og hatt noen perioder der jeg ikke har gått ned.
Ferny Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har gått ned ganske mye i vekt (30 kg), men har ikke fått noe løs hud. Jeg har riktignok noen kg igjen å gå ned (ca 10) men det ser ikke ut som jeg kommer til å få noe heller. Huden min har trekt seg ganske fint sammen, og folk rundt meg er faktisk ganske imponert over akkurat det. Jeg vet ikke nøyaktig om jeg har gjort noe riktig, om jeg har gode gener, eller hva. Men jeg er ihvertfall ganske ung (23) og jeg går ut fra det har noe å si. Dessuten har jeg trent mye, både styrke og kondisjon, og jeg har brukt lang tid, og hatt noen perioder der jeg ikke har gått ned. Utrolig bra jobbet da! Jeg tenker automatisk at det er en fordel at man er ung når man tar tak i slankingen. Huden er mer elastisk, og vil tilpasse seg vektreduksjonen mye bedre. Smart å ta tak i helsen/vekten allerede i tjueårene! Tenker også at mye vann er bra, ikke bare generelt, men også med tanke på huden. Dersom man drikker for lite, så er jo huden et av stedene man merker det først - den blir tørr og mindre elastisk. Jeg har også hørt at folk kan få fjernet overflødig hud kirurgisk. Dette vil jo på sin side etterlate arr, så det beste vil jo være å unngå det.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Jeg gikk ned over 20 kilo på under et år, og har heller ikke hatt problemer med at huden ikke har tilpasset seg. Var 30-31 da, så ikke superung.Anonymous poster hash: 19e62...ec5
Rosie. Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Det kommer nok an på utgangspunktet ditt, både hvor mye overvekt du har og genetisk disposisjon. Jeg er for eksempel 165 høy, veier nå ca 82 kilo, og har gått ned fra 140 kilo, og jeg har en del løshud allerede,spesielt på overarmene og magen. Med mitt utgangspunkt, så ville jeg trolig fått denne løshuden selv om jeg trente hard styrke. Jeg har heller ikke gått spesielt fort ned i vekt, ca. 0,5 kg i uka i gjennomsnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå