Gå til innhold

Hva gjør du for å fremme dyrevelferd?

Anbefalte innlegg

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Bruker ikke kosmetikk eller husholdningsprodukter som er testet på dyr.

Støtter dyrebeskyttelsen. Jeg mener at det ikke er rett å boikotte dem på grunn av at en avdeling dreit på draget. Selvsagt må de rydde opp i dette og helst innrømme feilen, men de gjør fortsatt mye bra.

Spiser ikke produkter med palmeolje.

Bruker ikke pels, men det er et unødvendig produkt og ikke noe som er vanskelig for de fleste å gi opp.

Spiser kun kylling hvor dyrevelferden er i fokus og egg kjøper vi lokalt.

Går ikke på sirkus med ville dyr (går ikke på sirkus uansett).

Går ikke i dyrehage eller show der dyr blir utnyttet.

Deler linker jeg syns er relevante.

Ting jeg vil bli bedre på:

Spise mindre kjøtt. Det var jeg flink med før, men så har det sklidd ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Hva er galt med husdyr?

Noen vestlige husdyr er som sine eiere, de bidrar svært negativt mot miljø og annet dyreliv. En studie fant at en gjennomsnittlig hund har et større økologisk fotavtrykk per år enn en SUV. Det er skremmende.

Katter på sin side, er noen effektive drapsmaskiner. I USA alene estimeres det at de dreper mellom 1,4 - 3,7 milliarder fugler hvert år, og 6,9 - 20,7 milliarder pattetyr. De dreper av instinkt ikke for mat. Andelen fugler som blir drept er kanskje opp mot 15 % av mangfoldet, så dette er et stort problem.

• Liker 2
Skrevet

Er det dyremishandling å ha husdyr?

Ikke automatisk. Akkurat som 'Mr. Toad' påpeker er husdyrhold ikke uproblematisk hverken for andre dyrs velferd eller miljømessig. Vi ser også jevnlig historier om oppdrett av husdyr som virkelig går på bekostning av dyrenes velferd.

Jeg min del ved å ikke holde husdyr og med det ei heller stimulere til kynisk oppdrett for å maksimere profitten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veganer, jobber frivillig med aktivisme og støtter forskjellige organisasjoner.

Anonymous poster hash: e07ce...2b8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser (nesten) ikke kjøtt.

Jeg støtter pelsmotstanden.

Jeg kjøper økologiske egg.

Jeg ser langt etter, og smiler til alle hunder jeg møter på gaten.

Jeg vurderer å testamentere hele min formue til hjemløse hunder.

Anonymous poster hash: 916fd...c40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å ikke få barn.

Dette bidrar til at vår art ikke skal fortrenge og ødelegge for andre arter.

• Liker 4
Skrevet

- Spiser ikke kjøtt
- Bruker ikke pels, skinn eller dun
- Går ikke på sirkus med dyr
- Skal ALDRI besøke steder som seaworld ol.
- Har ikke burdyr, og om så ville jeg hjulpet de dyrene som allerede er i fangenskap og trenger et hjem.
- Jeg sprer min kunnskap videre

Skrevet (endret)

Er det dyremishandling å ha husdyr?

Ikke husdyr som hunder og katter, men burdyr som marsvin, hamstre og kaniner om man ikke gør det riktig. Feks er ikke kaniner eller marsvin burdyr OVERHODET, de har ingenting å gjøre i bur noe som tilsvarer at de fleste som eier disse dyrene ikke gjør det som trengs for dyrene

Endret av Blod
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter den kampen mot det største tabu-belagte problemet på kloden i dag, som er alle problemers mor:

Overbefolkning.

• Liker 4
Skrevet (endret)

- vært krisehjem for omplasseringshunder

- adoptert omplasseringshund

- reddet ut dyr som en mentalt ustabil person hadde hjemme ved å appelere til dennes mor, reddet så de fleste av disse selv om de var underernærte og noen nærmeste blinde

- jakt (deltar på og kjøper vilt, hjelper til å unngå harepest, skabb etc pga overpopulasjon - de som har sett hvor forferdelig dyr får det når det blir for mange vet hva jeg snakker om)

- bryr meg om kvalitet på mat og ikke bare pris (ofte har dette en stor sammenheng med hvor godt dyrene har det. Spesielt svin)

- tør å si ifra når personer bedriver dyreplaging og behandler dyr som leketøy (eksempelvis personer som gang på gang adopterer bort alt for unge kattunger, nekter å sterilisere osv) istedet for å bare forsøke få politikere til å gjøre jobben for dem.

Har inntrykk av at mange synes det er mye enklere å skrive under på lister og stå på stand istedet for å faktisk konfrontere og sette søkelyset direkte mot personer som oppfører seg dårlig mot dyr.

Glemte et annet veldig viktig moment:

- jobbe for stadig større velstandsvekst blant folk verden rundt. Det er en direkte sammenheng mellom dyremisshandling og fattigdom.

Endret av Guybrush
  • Liker 3
Skrevet

Kjøper kun kjøtt fra Norge. fordi her blir dyrene slaktet med bedøvelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter den kampen mot det største tabu-belagte problemet på kloden i dag, som er alle problemers mor:

Overbefolkning.

Dette har du helt rett i.

Anonymous poster hash: c4de2...9f9

Skrevet

Jeg gir hunden dentastix.

Også bidrar jeg til dyrevelferden i naturen med å henge ut fuglemater om vinteren.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke husdyr som hunder og katter, men burdyr som marsvin, hamstre og kaniner om man ikke gør det riktig. Feks er ikke kaniner eller marsvin burdyr OVERHODET, de har ingenting å gjøre i bur noe som tilsvarer at de fleste som eier disse dyrene ikke gjør det som trengs for dyrene

Det er ikke hamstere heller...

Jeg er veldig enig med det du sier,altså. Det var ikke det.

Det du sier i innlegget over, også.

Jeg synes folk bør boikotte sirkus med dyr som attraksjoner.

Skal det være sirkus kan mennesker opptre selv.

Du sa en ting om SeaWorld. Det er én ting.

Men egentlig er det like viktig at folk lar være å få tatt bilder av seg selv sammen med ulike eksotiske dyr, når de er på ferier i utlandet.

Når de gjør det er de med på å opprettholde en turist-industri med dyr som fanges og holdes under uverdige forhold. Ofte dopet og med smerter etter å ha fått tennene sine slått inn, så de ikke skal kunne bite...

En ting til er ensomme fugler i bur.. Har ikke folk skjønt at små fugler er flokkdyr som får psykiske vanskeligheter av å sitte sånn alene, innesperret dag etter dag hele livet?

Det er faktisk ikke bra for dem, uansett hva eieren syns.

Endret av Tøytigern
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker al ekstra energi jeg har til sånnt på å fremme menneskerettigheter isteden, de står meg litt nærmere :P

Anonymous poster hash: 47ec5...dcb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker al ekstra energi jeg har til sånnt på å fremme menneskerettigheter isteden, de står meg litt nærmere :P

Anonymous poster hash: 47ec5...dcb

Så hva gjør du for å fremme menneskerettigheter?

Skrevet

* Bruker ikke pels

* Hjelper skadde dyr

* Støtter villdyra slik som f.eks ulv

* Kaster ikke søppel i naturen

Har lyst til å være hjem for fosterkatter i fremtiden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har og blandingshund.

(jeg bryter også båndtvangen hver dag, da jeg føler han ha rett på å løpe løs, er ingen beite-dyr eller noe andre dyr som legger egg osv slikt som han kan ta.)

Ellers har jeg aldri vært på sirkus eller zoo som inneholder ville dyr i bur, de skal være i naturen.

Hjelper også skadde dyr om jeg hadde oppdaget det.

Ringer også når jeg ser døde hunder o.l som ligger på veien, der folk bare kjører forbi uten å bry seg filla.

Ellers kommer jeg aldri til å kjøpe noe som inneholder ekte pels.

Skrevet

* Hjelper dyr som trenger det

* Kjøper ikke sminke som er testet på dyr

* Bruker ikke pels

* Kaster ikke fra meg søppel i naturen

* Kjøper egg fra frittgående høner

* Slipper ut insekter og andre kryp som har klart å komme seg inn i huset

* Har to katter

Skrevet

- Bruker ikke pels

- Går ikke på sirkus med dyr

- Har tidligere tatt til meg omplasseringshund og et par katter som ellers ville blitt avlivet

- Er medlem i Dyrevernsalliansen

- Trener min hund ved bruk av klikkertrening (positiv trening)

- Sprer min kunnskap om positiv trening videre til de som spør om råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...