Gå til innhold

Bursdagsgave til kollega -- pris/ideer?

Gjest Wei Wei

9 stemmer

1. 1. Gave til kollega -- prisklasse?

• 100 kr
      2
    • 200 kr
      4
    • 300 kr
      5
    • 400 kr
      0
    • 500 kr
      0
    • mer
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Wei Wei

Jeg skal i bursdag til en god kollega (35 år, gift og har barn) og lurer på hvilken prisklasse gaven skal ligge på? Hva er vanlig å gi?

Har aldri vært i en bursdag til noen utenfor familien, så er vanskelig å vite.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal i bursdag til en god kollega (35 år, gift og har barn) og lurer på hvilken prisklasse gaven skal ligge på? Hva er vanlig å gi?

Har aldri vært i en bursdag til noen utenfor familien, så er vanskelig å vite.

Tja. Hva innebærer "bursdag"?

Om du er bedt på middag så bør du ta med en gave til verten (alt fra en (billig)blomst til en flaske vin eller en matkurv) uavhengig av om vedkommende har bursdag, så dersom det er middag involvert bør du enten kjøpe noe dyrere eller gå for en mer fancy vin. Dersom det bare er en samling så holder en vinflaske fint.

Dersom vedkommende ikke drikker vin ville jeg hørt med de andre på jobb om å spleise på et gavekort - folk på 35 har alt de vil ha, så enhver gave bør kunne spises opp (med mindre vedkommende kommer med spesifikke ønsker).

Anonymous poster hash: 2c63b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei
AnonymBruker, on 07 May 2014 - 09:22, said:

Tja. Hva innebærer "bursdag"?

Om du er bedt på middag så bør du ta med en gave til verten (alt fra en (billig)blomst til en flaske vin eller en matkurv) uavhengig av om vedkommende har bursdag, så dersom det er middag involvert bør du enten kjøpe noe dyrere eller gå for en mer fancy vin. Dersom det bare er en samling så holder en vinflaske fint.

Dersom vedkommende ikke drikker vin ville jeg hørt med de andre på jobb om å spleise på et gavekort - folk på 35 har alt de vil ha, så enhver gave bør kunne spises opp (med mindre vedkommende kommer med spesifikke ønsker).

Anonymous poster hash: 2c63b...192

Det er det jeg ikke vet. Jeg er ikke norsk og har aldri vært på en norsk voksenbursdag.

Vi er invitert hjem til henne. Jeg vet at mannen og barna sendes ut og vi skal være 6 venniner fra jobben vår. Mer vet jeg ikke.

Vi hadde noen jentekvelder hvor alle kom med sin vin og en matrett, så det blir vel rart hvis nordmenn gjør akkuratt det samme til en bursdag...

Jeg vet at hun har alt. Derfor er det vanskelig å forstå hva man skal gjøre. De andre tenker på gavekort til f.eks. Vinmonopol. Men hallo, hun er ikke en alkoholiker for å få bare alkohol til bursdagen.

For eksempel, da jeg feiret bursdagen, så fikk jeg en sovepose, iskremmaskin+strykkejern, smykke fra kjæresten, lommebok i lær og sjokolade fra foreldre. Så alt i alt var det dyre gaver i prisklassen 700-1500 kr, men det er fra familien og bestevenner. Samtidig lagde jeg en middag til alle som kostet vel 3000 kr. Jeg har ingen problem med å gi dyre gaver med den lønnsnivå vi har i Norge, men ser at nordmenn tenker annerledes.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

250-500 synes jeg er passe hvis det er middag etc. Gavekort på spa?

Anonymous poster hash: 98365...3cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100-200 kr. Dersom du ikke kjenner henne godt nok til at du vet du treffer med gavevalget, ville jeg kjøpt gavekort på Polet eller bokhandel. Hun er jo ikke alkis bare fordi hun får gavekort der! Kjempekjekt å ha rundt 1000 kr å bruke på Polet, for da kan man kjøpe i de prisklassene man ikke tar seg råd til til vanlig.

Ellers kan du jo høre med resten om dere skal gå sammen om gavekort på spa?

Anonymous poster hash: 8b088...51d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med 0 kr?

Anonymous poster hash: f4542...4c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Hva med 0 kr?

Anonymous poster hash: f4542...4c3

Skal jeg bare komme uten noe gave da? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Da går jeg for et gavekort på 300 kr pluss blømster.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for rundt 200-300kr. Det spørs hvor godt du kjenner henne. Hvis hun er en god venninne i tillegg, så kunne jeg gitt mer. Jeg har gitt rundt 250kr-gave til min nye kollega som skal få baby. Det er mer tanken som teller, og jeg syns gavekort med blomster høres veldig fint ut :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte konklusjonen din, men jeg tenker også at nettopp fordi vi har så bra lønnsnivå og fordi mange har alt de trenger og mere til, er ikke gave så nøye. Det er naturlig å ha med noe, absolutt, men det trenger ikke være så veldig 'gavete'. En blomst eller noe sprudlende, eller noe finere sjokolade. Jeg tenker at det er nok.

Rundt 200 kr vil være vanlig for meg, også til gode venninner.

Unntaket er de som ønsker seg en gave til et godt formål. Da gir jeg en del mer, samt en liten blomst eller noe.

Anonymous poster hash: 17524...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville hørt med de andre kollegaene, om de skal. Kanskje dere kan spleise?

Anonymous poster hash: d028a...a83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...