Miss-Grey Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Etter flere år uten trening har jeg nesten utelukkende lagt på meg på lårene og rundt hoftene. Etter jeg har begynt å trene igjen har jeg raskt gått ned i omkrets på disse områdene. Jeg har imidlertid ikke gått ned noe særlig i omkrets rundt midjen eller andre steder på kroppen. Ettersom jeg er relativt tynn fra før, var ikke vektnedgang noe mål med treningen min. Derfor kom det som en stor bonus at jeg har mistet kroppsfett akkurat de stedene jeg faktisk har litt ekstra, og ikke så mye andre steder (har allerede veldig synlige ribbein, for eksempel). Er det slik at man raskest går ned i vekt de stedene man har en tendens til å legge på seg, eller er dette individuelt? Kan dette ha sammenheng med at jeg er tynn fra før, og at kroppen automatisk forbrenner fett fra de stedene jeg faktisk har litt ekstra? Endret 7. mai 2014 av Miss-Grey
Gjest Solsmil Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Det er ihvertfall min erfaring, og det høres jo ganske logisk ut.
Puny Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Jeg også tenker at det virker logisk, og mener jeg har lest det en gang også....
Gjest Riskjeks Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det nesten er omvendt - de fleste har jo en kroppsfasong der fettet samler seg mest på én del av kroppen, f.eks eplefasong (fettet samler seg på overkroppen) eller pærefasong (mest fett på underkroppen). Da er det ofte vanskeligst å miste fettet der det er mest av det. Jeg har det meste av fettet mitt samlet på rumpe/lår, og hvis jeg går ned i vekt, er det overkroppen som blir tynnere først. For å si det sånn - hvis jeg går ned i vekt er puppene det første som forsvinner, og hvis jeg går opp i vekt er de det siste som kommer tilbake....
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Jepp, det er jo dette som er konseptet med at folk har ulik kroppsfasong. Jeg legger på meg på rumpa men skal mye til for at jeg får fett pv armene og midjen. Og uansett hvor tynn jeg er, får jeg aldri tynne lår... Anonymous poster hash: 2ce49...77b
Gjest Riskjeks Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Jepp, det er jo dette som er konseptet med at folk har ulik kroppsfasong. Jeg legger på meg på rumpa men skal mye til for at jeg får fett pv armene og midjen. Og uansett hvor tynn jeg er, får jeg aldri tynne lår... Anonymous poster hash: 2ce49...77b Det er vel heller et argument for det motsatte TS påstår? Jeg får heller aldri tynne lår, eller liten rumpe. Det er der jeg har mest fett. Så iflg TS sin teori skulle det jo vært der jeg mistet mest fett hvis jeg gikk ned i vekt? Men det gjør jeg jo ikke, hvis jeg går ned i vekt mister jeg mest vekt på overkroppen.
Gjest multibox Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Det kommer helt an på genetikken din, og hvor fettlagerene er. Det er en grunn til at du ser tynne menn med store ølmager, de har nesten ikke fett ande steder enn magen
Gjest *kokos* Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Jeg mister vekt på ovekroppen, og legger på meg på underkroppen, så det stemmer ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg mister fett fra overkroppen tidligst, og legger på meg på hofte/lår. Anonymous poster hash: 11488...134
anybody Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Det stemmer ikke for meg. Jeg legger fort på meg på mage, rygg og lår, det sitter godt. Mister vekt fort på overkropp. Folk kommenterer fort at jeg har blitt tynnere, men det er fordi jeg er blitt skikkelig tynn i ansikt, skuldre og armer før det i det heletatt rikker seg rundt magen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Må slutte meg til gruppen som lagrer alt på rumpe og lår her. Hadde bmi på ca. 17,5 en periode, utstikkende ribbein og null pupper (aldri mer!), men likevel rumpe/lår litt over "normalen" Har innsett at jeg aldri kan få en såkalt fin kropp, så da får jeg heller fokusere på å få en mest mulig sunn kropp Anonymous poster hash: c0540...58b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Jeg lagrer alt på magen, så ser ut som et sultent Afrikabarn. Har allerede tynne, lange armer og bein, når jeg går ned i vekt har jeg lik mage, da jeg uansett ikke har noen midje og har store hoftebein, og får bare enda magrere bein og pipestilkarmer. Selv på mitt tynneste etter sykehusinnleggelse hadde jeg ikke liten mage/smal midje. Sexy! Anonymous poster hash: a0706...540
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Mitt inntrykk er ikke det. Jeg legger på meg på rumpe/hofter/lår, men der jeg først mister fett er mage/pupper :-( må jobbe skikkelig hardt for mage og nedover men legger lett på meg der...Anonymous poster hash: 53ad6...59a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Kosthold har mye å si Omega 3 kan hjelpe i forbindelse med å krympe bort magefett http://fitnessbloggen.no/aktiver-fettforbrennings-gener-med-omega-3-fettsyrer/ https://www.nordicpower.no/info.php?id=21 Det sunne fettet ligger på rumpe og lår og det usunne fettet på magen http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article748432.ece http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/de-med-stor-rumpe-lever-lenger/a/10076395/ http://www.vektklubb.no/artikkel/magen-avsloerer-om-du-har-helsefarlig-fett-20148836 Anonymous poster hash: 48e3f...b34
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har hørt at man mister fettet først der man legger på seg sist, og det virker mer logisk for meg.Anonymous poster hash: 0f5d5...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå