AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg vil gjerne høre deres mening om det å feire bursdag til barn på 19-20 år og invitere familie... Jeg er en enslig mor med en sønn som blir 19 nå. Han har lyst å feire bursdag, og da har vi ikke så mange andre å invitere enn besteforeldre, tanter og onkler. Jeg merker på disse familiemedlemmene at de synes det er litt rart å feire bursdag til såpass store barn. Når skal det slutte likssom. Fikk også spørsmålet hvordan de skulle gjøre med gave når "barnet var over 18" Hva tenker dere, og hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 20262...a0e
Gjest Timber Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Hva med å gå ut og spise på en restaurant? Synes det er litt mer passende når barn blir eldre og man skal ha familiebursdag. 19 er jo ikke noe rundt tall eller markering heller (som 18 år er).
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Hva med å gå ut og spise på en restaurant? Synes det er litt mer passende når barn blir eldre og man skal ha familiebursdag. 19 er jo ikke noe rundt tall eller markering heller (som 18 år er). Lurt forslag. Har ikke tenkt på det selv :-) . TsAnonymous poster hash: 20262...a0e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Jeg blir 30 neste år og inviterer/får fremdeles gave fra besteforeldre og tanter/onkler. Hvis han vil ha selskap, så lag til og inviter!Anonymous poster hash: 865d7...283 2
Gjest Jørild Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 For en sær familie. Her møtes vi enda om folk fyller 12, 19 eller 43. Og vi har både med gave og spiser kake. 3
Gjest Timber Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 For en sær familie. Her møtes vi enda om folk fyller 12, 19 eller 43. Og vi har både med gave og spiser kake. Det varier nok veldig fra familie til familie, og person til person. Her feires kun runde tall i tradisjonell familieselskapsstil med kaker og presanger. Dvs for alle andre enn meg, for jeg nekter å ha noe selskap.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skjønner situasjonen din veldig godt. I familien min er det slik at man ba til familiebursdag da barna var små. Gave ble det sluttet å gi ved 18/20 års alder. Voksne kunne selv invitere til "40-årslag, 50-årslag, 60-årslag", og da var det gjerne leid et lokale og ble både gaver, kaker og koldtbord. Men for ungdommen så ble cluet å spille på venner. Jeg dro på peppes og spiste med to venninner da jeg fylte 19, og reiste for å studere etter dette. Da var det vanlig at man ba til "bursdagsvorsj" med venner, eller gikk ut og spiste på en litt rimelig restaurant. Gave fikk jeg fra foreldrene mine, men ikke fra folk ellers i slekta. Men jeg vet at foreldrene mine feiret med broren min som bodde lengre hjemme enn meg, og som hadde mange venner som var flyttet fra byen. Da dro de gjerne ut på en restaurant. Jeg ville vært ærlig rundt det at de andre i familien har lyst til å slutte å gi gaver, foreldrene våre var åpne om det. Og det var helt greit, det som "såret" meg mest var at de også sluttet å ringe for å si "gratulerer med dagen".. .. Anonymous poster hash: e2b8c...1c9
Gjest Magdalene Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Her feirer vi hver eneste bursdag. Er det ikke hyggelig å treffe familien da? Besteforeldre slutter vel aldri å gi gaver?
Eliza Doalot Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 For en sær familie. Her møtes vi enda om folk fyller 12, 19 eller 43. Og vi har både med gave og spiser kake. Vi også! Ser da ingen grunn til å slutte med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå