AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei.. tenkte å prøve meg på en sånn 30 days squat challenge, for teste ut det som så mange mener er så bra.. så har noen spørsmål - Begynnte nå med 25 stk, kjenner ingenting i rumpa mens jeg gjør det, men kjenner det godt i knærne, gjør jeg det feil - eller kan det være at jeg er såå utrent? - Er det lite å begynne med 25 første dagen? hvor mange burde jeg klare å ta? - Vil jeg se en forskjell ved å gjøre dette, eller kan jeg like gjerne ta meg en tur på sykkelen? Anonymous poster hash: 3b3cc...858
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Gjør du det med vekter? Spiser du bra mat? Å gjøre masse air squats vil nok gi minimal effekt (hvis du er HEEEELT inaktiv, vil du få minimal effekt). Mange repetisjoner gir bare utholdende styrke......... Strammer du rumpen når du kommer opp? Ville heller satset på fjelltur, tror det vil gi deg mer rumpe.. Aller helst skikkelig knebøy med vekter og masse mat selvfølgelig. Anonymous poster hash: db492...410
miramis Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Gjør det vondt i knærne har du ikke vekten på hælene slik du skal.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Å gjøre knebøy RIKTIG er kjempevanskelig. Du skal ha tyngden på hælen. Faktisk så mye at du skal klare å krølle tærne fritt. Dessuten skal ryggen være rett. Mange bøyer seg for langt frem. Over tid vil det føre til kneskader og ødelagt korsrygg. Man skal også ha svært mobile hofter. Her i Norge har vi lite mobilitet i hofter fordi vi ikke er vant til gjøre så mye på huk. Jeg har gitt opp knebøy og heller begynt med utfall med vekter samt å løpe i trapper.Anonymous poster hash: c9300...8dc
Gjest multibox Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Som nevnt tidligere er teknikken det aller viktigste med knebøy. Det er masse gode artikler på nettet om hvordan du kan få til god teknikk på knebøy, og mobiliteten som trengs til dette. I tillegg er det viktig at du trener tung knebøy for maksimal effekt, dvs ikke ta 25 reps med kroppsvekt, men ta 8-10 reps med vekt du akkurat klarer.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Takk for svar dere! Litt klokere nå Anonymous poster hash: 3b3cc...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå