AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Har så lyst å lage sjokoladekake til 17.mai:) Ikke noe ferdig-toro-pulver opplegg, lyst å lage fra bunnen:) Men er ikke noen erfaren baker så tenkte å spørre litt. Har en sånn standard størrelse springform, og jeg kunne tenkt meg en kake som gikk an å fyse ellers blir vi å spise oss i hjel(vi er bare to). Forslag til fyll? Glasur/topping/krem? Vi er glade i mørk sjokolade kan jeg jo kanskje nevne. Anonymous poster hash: 91d46...53f
Pakkepost Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg er hobby baker, og mine tips er at du bruker internett til å lese deg frem til en god oppskrift som du kan følge ( noen har også steg for steg bilder ) Også ville jeg anbefale deg å ha noen teskjeer med kaffe ( sterk kaffe) for det gir en god og fyldig sjokoladesmak som ikke blir for søt no som passer for deg som liker mørk sjokolade. Endret 6. mai 2014 av Pakkepost 1
SuperFace Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Anbefaler virkelig denne, har laget den to ganger og den er helt fantastisk. Sjokoladekake med stor S: http://foodess.com/2011/03/moist-chocolate-cake/
Butter Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Sjekk ut trinesmatblogg. Synes den konfektkaken hun linker til i et av de siste innleggene (10 favorittkaker eller noe) er fantastisk for oss som liker mørke kaker. Oppskriften er til en noe mindre rund form. Har ikke forsøkt å fryse den, men den er ikke så stor og holder seg bra.
Butter Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Sjekk ut trinesmatblogg. Synes den konfektkaken hun linker til i et av de siste innleggene (10 favorittkaker eller noe) er fantastisk for oss som liker mørke kaker. Oppskriften er til en noe mindre rund form. Har ikke forsøkt å fryse den, men den er ikke så stor og holder seg bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå