Ylajali Skrevet 12. juni 2004 #1 Del Skrevet 12. juni 2004 ARG! Er hjemme hos mine foreldre i helga for å passe hunden deres mens de er bortreist. Naboen her har også en hund, som støtt og stadig er ute på frifot, springer på bilveien og ned til naboene (spesielt her pågrunn av at vi har lekekamerat) uten at de bryr seg om det. Han sitter på verandaen og uler om natta og får ikke komme inn. Nå når jeg lå ute å sola meg, kom han igjen. La seg på ryggen i fanget mitt og jeg klødde ham på magen helt til jeg så en diger flått. Okei tenkte jeg, jeg henger en lapp i halsbåndet om det så får de ta den selv. Deretter legger jeg merke til at halsbåndet er så stramt at jeg får bare såvidt fingeren under, han har hatt det på siden han var valp! Det gikk ikke an å åpne det, så jeg klipte det av. Og ikke nok med det, ved nærmere øyensyn så jeg at det krydde av flått på ham! Æsj! Vår hund har flåtthalsbånd ( noe jeg synes er helt naturlig når man bor midt oppi skogen ). Jeg tok på ham et annet halsbånd og gikk oppover, sa ingenting om at jeg hadde klipt av hans, regner med de skjønner det. Sa klart ifra hva jeg mente på en pen måte og det gikk fint. Men tviler på at det skjer så mye. Har også hendt at de bare har dratt bort sånn at han har måttet overnatte her. Jeg blir så provosert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 12. juni 2004 #2 Del Skrevet 12. juni 2004 Skjønner ikke hav det går av sånne folk, jeg! Eier de ingen som helst medfølelse?? Stakkars liten voffe! Blir lei meg og sint når jeg hører om sånt. Hadde det vært opp til meg hadde det vanket fengsel og bot og det som verre er. Tror de at dyr har det mindre vondt enn mennesker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 12. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 12. juni 2004 Ja det kan virke som om det er den oppfatningen de har. Har mest lyst til å ta ham med meg hjem og aldri komme tilbake med ham. Nusselig er han også, blanding med husky i, så han har DE øya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 12. juni 2004 #4 Del Skrevet 12. juni 2004 Blir så sint når jeg leser sånt. enkelte mennesker her i verden skulle ikke hatt dyr! :evil: jeg syns det var veldig fint at du ga ham nytt halsbånd og sa ifra om hva du mente om saken, ikke alle ville gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indianlady Skrevet 12. juni 2004 #5 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg blir sint og lei meg når jeg leser slikt,det skulle vært en form for vurdering av folk når de skaffer seg dyr.De kreditvurderer folk som tar opp lån og slik skulle det vært for dem som skulle skaffe seg dyr. Jeg ville meldt fra til dyrebeskyttelsen om dette jeg da og jeg ser på det som mishandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. juni 2004 #6 Del Skrevet 12. juni 2004 Helt forferdelig. En annen ting som irriterer meg er at mange tenker så egoistisk når de skal skaffe seg hund. Folk som bor midt i byen, til og med uten hage, skaffer seg hunder som burde bodd på gård og fått mye mer mosjon, kun fordi de synes "den er så pen", eller noe sånt. Jeg synes så synd på hunder som er skapt for å "jobbe" (type jakthunder, gjeterhunder) og så skal de leve livet sitt innelåst i en leilighet fra 8-16 hver dag i tillegg til at de kanskje får en tur rundt nabolaget en gang om dagen, hvis de er heldig. :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotta Skrevet 12. juni 2004 #7 Del Skrevet 12. juni 2004 Dette er mishandling. Uten tvil. Meld fra til dyrebeskyttelsen! Fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Bella Skrevet 13. juni 2004 #8 Del Skrevet 13. juni 2004 En annen ting som irriterer meg er at mange tenker så egoistisk når de skal skaffe seg hund. Folk som bor midt i byen, til og med uten hage, skaffer seg hunder som burde bodd på gård og fått mye mer mosjon, kun fordi de synes "den er så pen", eller noe sånt. Jeg synes så synd på hunder som er skapt for å "jobbe" (type jakthunder, gjeterhunder) og så skal de leve livet sitt innelåst i en leilighet fra 8-16 hver dag i tillegg til at de kanskje får en tur rundt nabolaget en gang om dagen, hvis de er heldig. En liten avsporing men må bare forsvare byhunder her litt. hehe.. Slik du beskriver det er det selvsagt ikke bra, men har bodd både på land og by med hund og synes i det store og hele at de byhundeierene jeg har møtt har vært mye dyktigere med hundene sine. På landet sto stort sett hundene bundet i kjetting ute og det var ikke snakk om mye tur der gitt. Her i byen kryr det av parker og uansett hvor du er er det ikke langt til marka. Det er heller ingen motsetning mellom å bo i byen og trene bruks eller å gi hundene mye mosjon. Var mye type gneldre - altfor lite mental stimulering - hunder der jeg bodde på landet i hvert fall og det ser jeg lite til her i byen.. Men avsporing.. Jeg ville kontaktet dyrebeskyttelsen umiddelbart angående hunden i hovedinnlegget.. Kjempebra innsats du gjorde med halsbåndet også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva skjer når man melder det til dyrebeskyttelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. juni 2004 #10 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg ville meldt fra til dyrebeskyttelsen om dette jeg da og jeg ser på det som mishandling. Ja, det tror jeg kan vaere en god ide. Jeg fatter ikke hva det er med slike folk. Dyrebeskyttelsen har foelgende hjemmeside: http://www.dyrebeskyttelsen.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. juni 2004 #11 Del Skrevet 15. juni 2004 Ja, det tror jeg kan vaere en god ide. Jeg fatter ikke hva det er med slike folk. Dyrebeskyttelsen har foelgende hjemmeside:http://www.dyrebeskyttelsen.no/ Det er Dyrevernsnemda som tar seg av dyremishandling og mislighold. Men ta en prat med Dyrebeskyttelsen også, selv om de ikke har myndighet til å gripe inn direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 15. juni 2004 #12 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg ville tatt en telefon til distriktsvetrinæren. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purpur Skrevet 19. juni 2004 #13 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er ille å høre om folk som ikke tar ansvar for dyra sine. Klart du kan prøve å melde det til dyrevernet eller distriktsveterinæren, men dette er jo ikke noen spesielt alvorlig sak så det skal jo litt til å de prioriterer slike ting. Jeg mener selv det er viktigere ting for dyrevernet når jeg hører om kuer som står i en halvmeter med møkk og ikke blir fora... Det ser ut som at det er veldig lett for folk å skaffe seg hund når de får tilbud om en gratis/billig blandingshund. Da er det gjerne ikke så gjennomtenkt som om en må punge ut med 10.000 kr for en valp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2004 #14 Del Skrevet 19. juni 2004 Dette er desverre et altfor allment problem her i Norge!! Jeg var inne på dyrebeskyttelsen sine sider heromdagen og gråt av alt det grusomme jeg leste.. FOlk er hjerteløse. Det største problemet ligger med katter Folk som skaffer seg feriekatter, folk som skaffer katter til ungene som går lei av dem.. Dyrebeskyttelsen gjør en GLIMRENDE innsats over hele Norge heldigvis. Jeg er medlem av den lokale dyrebeskyttelsen her og kjøper effekter fra dyrebeskyttelsen sider for å støtte de. Meld ifra! Kankje de får han omplassert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 21. juni 2004 #15 Del Skrevet 21. juni 2004 here we go again.... Det er samme leksa hvert eneste år!!!! når skal enkelte dyre-eiere lære? Dette stykket handler om hunder, for katter er situasjonen enda verre. Jeg blir så sint og trist..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foxie Skrevet 21. juni 2004 #16 Del Skrevet 21. juni 2004 blir så forbannet når jeg hører om slike dyreeiere som gir totalt f*en...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 21. juni 2004 #17 Del Skrevet 21. juni 2004 Det som du forteller om er faktisk ikke lovlig. Du bør melde fra til distriktsvertinæren så han kan se på saken.. Dyrebeskyttelsen står desverre uten mulighet til å gripe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 22. juni 2004 #18 Del Skrevet 22. juni 2004 noen er jo bare ikke skikket til å ha dyr! de tror at dyr ikke har noen følelser og at de kan behandle dem akkurat som de vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå