Gå til innhold

Fornyelse av hjelpestønad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har per i dag hjelpestønad for barnet mitt som har en diagnose. Når man har hatt hjelpestønad i 3 år, så må man søke på nytt.

Det jeg lurer på er om det kommer noe brev fra nav som sier at fra 01.10-14 så stopper stønaden eller bare stopper de den?

Anonymous poster hash: 52781...a34
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk innvilget i ca 3,5år da vi fikk svar på søknaden, da til en spesifisert dato. Men tror at det er en dato for vurdering av hjelpebehovet, stønaden har man jo fortsatt krav på så lenge diagnosen er livslang.

Er jo egentlig rart om man må søke helt på nytt

Anonymous poster hash: 88f25...cbc

Skrevet

Når du først har fått hjelpestønad så kommer du ikke til å miste den. Det nav vil ha er en bekreftelse/attest på at om hjelpebehovet er det samme eller om det har økt, for kan du ha rett på en høyere sats. Du trenger ikke søke på nytt.

Men det kan ta mye lenger tid en 3 år før du får det.

Da jeg fikk hjelpestønad for min sønn sto det i vedtaket at den skulle vurderes igjen innen 3 år, men jeg hørte aldri noe og stønaden kom når den skulle. Etter ca 5 år sendte jeg søknad om en høyere sats og fikk det uten at det var noe avbrudd i stønaden.

AnonymBruker
Skrevet

Så da trenger jeg ikke å drive å styre med legetime og slikt enda. For behovet har ikke forandret seg, iallefall ikke mye.

AnonymBruker
Skrevet

Jo du må fylle ut de arkene du fikk med brevet, altså en ny søknad. Er bare til å få fastlegen til å signere at behovet er det fortsatt.

Anonymous poster hash: 8fbd0...7cd
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket brev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...