Gå til innhold

Kjedespising og trøstespising, hvordan slutte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei meg selv.

Jeg lover meg igjen og igjen, at nå er det slutt på småspisingen på kvelden. Og så klarer jeg aldri gjennomføre.

Er ikke overvektig, og lever sunt ellers - trener et par ganger i uka. Har en mann som jobber mye og som også trener et par kvelder i uka. Og det slår ikke feil; de kveldene han ikke er her pga jobb eller trening, så spiser jeg. Og jeg spiser usunt. Ikke nødvendigvis mye, men en småsjokolade, eller en liten skål potetgull, en liten colaboks eller lignende.

Hvordan skal jeg klare å slutte? Jeg ELSKER ting som er salt og søtt. Jeg vet jo at jeg klarer meg uten, for jeg spiser ikke på ukedagene om mannen min er her.. men umiddelbart når jeg er alene, så kommer suget og jeg klarer ikke holde meg unna kjøkkenskapene.

Anonymous poster hash: ab9ba...ef2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha de hjemme! Erstatt med frukt og grønt, drikk vann og te til du ikke ha lyst på lenger.

Slutter du over en lenger periode har du omtrent ikke lyst på lenger :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er så ille at du faktisk går ut og kjøper ting i øyeblikket du har lyst på, så bare ikke ha det i skapene da! I kveld har jeg for eksempel lyst på chips, men det pøsregner ute, og det er totalt uaktuelt å gå ut i regnet for å kjøpe kun chips. Jeg er heldigvis ikke helt der ennå. Og siden jeg ikke har det i skapet, så blir det ingen chips. Jeg ser ingen grunn til å ha godis i skapet, hvis jeg "trenger" det til et festlig lag eller besøk så kjøper jeg det da.

Anonymous poster hash: 33659...cf8
Gjest Runforit
Skrevet

Aldri ha ting liggende og la være å kjøpe det i hverdagene. Vil du snackse så kos deg heller med oppkuttet frukt, grønnsaker, nøtter etc.

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg tid til å kutte opp feks gulerøtter,agurk og blomkål. Lag dipp av mager kesam og en av de der pulverposene en kjøper.

Skjær et eple i båter. Bland kanel i passe mengde i yoplait 0% vaniljeyohurt. Ta eplebitene og dypp! nom nom!

Gidder du ikke lage noe av dette, lag en kopp te. hver gang du har lyst på noe du ikke burde ha, drikk te.

Anonymous poster hash: e320f...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...