Gå til innhold

Kommer jeg til å gå ned hvis jeg jogger 3 dager i uken ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 1,53 høy og 46 kilo. Målet mitt er å få en tonet kropp. Så jeg trener pilates hver andre dag. Men har veldig lyst å begynne å jogge de dagene jeg ikke trener pilates. Jeg har hørt at man får en veldig fin kropp av det, jeg vill også få bedre kondis. Så jeg lurer på om jeg kommer til å gå ned i vekt om jeg jogger 3 gang i uken ? Jeg vill ikke ned i vekt, men holde vekta :)

Anonymous poster hash: 2eaac...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du spiser. Går du i kaloriunderskudd, går du ned i vekt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om du vil ha en mer definert kropp er vel styrketrening veien å gå. Uansett må du spise mer om du skal trene mer for å ikke gå ned i vekt :)

Endret av Inwe
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grunn til at jeg trener pilates å ikke styrke, er fordi her jeg er nå får jeg ikke muligheten til det. Jeg spiser fire hovedmåltider om dagen, og to mellommåltider. Frokost: 2 brødskiver, en banan og en yougert. Lunsj: 3 knekkebrød og noe frukt. M- måltid: nøtter og frukt. Middag: fullkornpasta, kylling kjøttdeig, grønnsaker og saus. M- måltid: Yougery og banan. Kveldsmat: salat eller 2 brødskiver.

Anonymous poster hash: 2eaac...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lyst på en "tonet" kropp (det tolker jeg som fit, slank, fast, stram, you name it), bør du spise mer proteiner enn du gjør nå.

Det som gjør en kropp "tonet" er muskler, og for at muskler skal vokse kreves to ting:

Proteiner, gjerne i form av egg til frokost og kyllingsalat eller middagsrester fra dagen før til lunsj. I tillegg bør mellommåltidene bestå av noe proteinrikt, som skyr (de små porsjonspakningene til Q - meieriene er fine å ha med på farten), cottage cheese, noen skiver skinke eller et par kokte egg.

Nå skriver du ikke noe om alder, treningsbakgrunn eller helt konkrete mål, men det andre er kalorioverskudd. I og med at du skriver at du ikke har mulighet til å styrketrene akkurat nå, kan det lønne seg at du legger deg på vedlikeholdsnivå eller rett under (fitnessbloggen har en fin kalorikalkulator på facebooksiden sin hvor du kan regne ut ditt daglige energiforbruk) - du vil sannsynligvis ikke få så fryktelig mye muskelvekst å snakke om, men gå ned litt i fettprosent. Så lenge du spiser nok protein og trener mens du gjør dette, vil kroppen tære på fettvevet og bevare muskelmassen.

Anonymous poster hash: c5ecc...3c4
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å stresse så mye, som enkelte svar over her vil at du skal.

Jogging og pilates er en kjempefin kombinasjon. Kondis er viktig å trene for å styrke hjerte og lunger. Hovedmaskinen i kroppen. Pilates er veldig bra for å styrke kjernemuskler og å stramme opp. De som svarer over her har mest sannsynelig aldri prøvd pilates. Pass bare på å utfordre deg selv hele tiden med å gjøre øvelsene så tunge som mulig.

Maten din er ok, men du kan med fordel kutte ned på karbohydrater (pasta og ris) og kjøre på med mere grønnsaker.

Du skal jo ikke ned flere kilo akkurat. Bare stramme opp litt. Og da vil dette funke helt fint :)

Anonymous poster hash: 83633...87e
Gjest Runforit
Skrevet

Du trenger ikke å stresse så mye, som enkelte svar over her vil at du skal.

Jogging og pilates er en kjempefin kombinasjon. Kondis er viktig å trene for å styrke hjerte og lunger. Hovedmaskinen i kroppen. Pilates er veldig bra for å styrke kjernemuskler og å stramme opp. De som svarer over her har mest sannsynelig aldri prøvd pilates. Pass bare på å utfordre deg selv hele tiden med å gjøre øvelsene så tunge som mulig.

Maten din er ok, men du kan med fordel kutte ned på karbohydrater (pasta og ris) og kjøre på med mere grønnsaker.

Du skal jo ikke ned flere kilo akkurat. Bare stramme opp litt. Og da vil dette funke helt fint :)

Kutte på karbs og spise mer grønt? Da vil hun jo gå ned i vekt. Å anbefale lavkalori til en syltynn jente som ikke skal ned i vekt er bak mål.

Om du funker fint med det du spiser i dag så fortsett med det, men med jogging 3 ganger i uka bør du øke kaloriene så kroppen ikke tærer på muskelmassen. Du kan med fordel få inn mer proteiner og fett i kostholdet.

Spe på med f.eks mer kjøtt, evt soyabønner/egg etc og fett fra kokosolje, nøtter og avokado. Jogger du f.eks 5 km så har du brent ca. 250 kcal og dette må du spise inn igjen ellers så vil du gå ned i vekt.

Kombinerer du pilates og yoga så vil du definitivt bli mer definert. Jeg driver kun med jogging og er temmelig rippet, men må passe på at jeg spiser nok ellers blir jeg bare seende mager ut og det er ikke særlig lekkert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutte på karbs og spise mer grønt? Da vil hun jo gå ned i vekt. Å anbefale lavkalori til en syltynn jente som ikke skal ned i vekt er bak mål.

Om du funker fint med det du spiser i dag så fortsett med det, men med jogging 3 ganger i uka bør du øke kaloriene så kroppen ikke tærer på muskelmassen. Du kan med fordel få inn mer proteiner og fett i kostholdet.

Spe på med f.eks mer kjøtt, evt soyabønner/egg etc og fett fra kokosolje, nøtter og avokado. Jogger du f.eks 5 km så har du brent ca. 250 kcal og dette må du spise inn igjen ellers så vil du gå ned i vekt.

Kombinerer du pilates og yoga så vil du definitivt bli mer definert. Jeg driver kun med jogging og er temmelig rippet, men må passe på at jeg spiser nok ellers blir jeg bare seende mager ut og det er ikke særlig lekkert.

Så litt for kjapt på innlegget og trodde hun ville ned i vekt :P ser jo nå at det ikke var ønske. Heldigvis.

Gjest Runforit
Skrevet

Så litt for kjapt på innlegget og trodde hun ville ned i vekt :P ser jo nå at det ikke var ønske. Heldigvis.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...