Vienne Skrevet 12. juni 2004 #1 Del Skrevet 12. juni 2004 Har fått inkalling til intervju. Har alle kvalifikasjoner, utenom en. Skal ha personalansvar for en håndfull gruppe mennesker, og er usikker på hva jeg skal svare når de antakeligvis spør meg om dette. Jeg tror jo det vil gå greit da, har egentlig med mennesker å gjøre i nåværende jobb, og er vant med å gi " ordre" administrere, delegere og gi folk ansvar for oppgaver. Men er det noen som har tips til hva man sier egentlig? Hater intervju........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #2 Del Skrevet 12. juni 2004 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 12. juni 2004 #3 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg er i en tilsvarende situasjon: innkalt til intervju, men føler selv at jeg "mangler" en viktig erfaring (går også på ledererfaring). Jeg tenker som så: siden de innkaller meg, så må de mene at min bakgrunn er spennende - da er de sikkert åpne for å vektlegge det, og min (for dem potensielle) personlighet mer enn denne erfaringen. Tenk gjennom hva du har av interessant bakgrunn, og hva du kan gjøre for å redusere deres usikkerhet. Det er det viktigste: de må føle seg trygge på at du vil kunne håndtere denne jobben. Finn eksempler fra tidligere på situasjoner du har håndtert, personalsituasjoner som har vært vanskelige, for eksempe. FOkuser på ting du fikser og kan, ikke snakk om det du føler deg mindreverdig på. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morild Skrevet 13. juni 2004 #4 Del Skrevet 13. juni 2004 Enig med Twigi. Det at de har innkalt deg til intervju betyri seg selv at du er kvalifisert. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 13. juni 2004 #5 Del Skrevet 13. juni 2004 Personalansvar betyr også at man må håndtere konfliktsituasjoner og ta upopulære avgjørelser. Hvis du du søker jobb hos vil du spørre om slike ting, både på intervjuet og hos referanser. Personalansvar betyr at du må forholde deg til å være på et annet sjikt enn de andre, være en autoritet. Da kan man ikke være venninne med en og sjefen til resten. Det er noen slike ledere. Fordi man er den som skal bygge teamet må man være mest selvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 17. juni 2004 #6 Del Skrevet 17. juni 2004 Var på intervju idag, det kom ingen signaler på at de mente bakgrunnen min ikke var relevant nok. Derimot ble det sagt at de nok kom til å legge mer vekt på personlighet enn formelle kvalifikasjoner - selvfølgelig fordi de allerede kan velge mellom veldig sterke kandidater........ nå blir det en stund fremover i STOR spenning....... Så et tips til dere andre: få øyekontakt, still spørsmål til alle intervjuerne, vis interesse for de som blir berørt av denne jobben.... og så får vi krysse fingrene alle sammen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vienne-gjest Skrevet 18. juni 2004 #7 Del Skrevet 18. juni 2004 Var på intervju i går, og syntes det gikk ok, men tror ikke jeg får jobben. Er for dårlig til å selge meg selv og mange ting jeg burde ha sagt om mine kvalifikasjoner glemte jeg. Vart nok for blek for dem. Fokuserer for mye på hva jeg ikke kan, istedet for å selge hva jeg kan....... Men, det var jo en erfaring å ta med seg til neste gang..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå