AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg er helt fersk på dette feltet, så lurer litt på noen ting ang mobildata og kostnader. Hvis jeg har mobildata stående på på iPhonen, "trekker" den da "tellerskritt"(eller hva jeg skal kalle det) hele tiden, eller bare om jeg fysisk går inn på safari eller en app eller noe? Jeg vet at det ikke koster noe om jeg er koblet på et trådløst nett, men jeg tenker på ellers da. Nå skal det sies at jeg aldri bruker nettet på mobilen, men jeg har blitt fortalt at mobildata inne på innstillinger må stå på for at jeg skal kunne sende/motta mms. Jeg kjenner jeg er livredd for å få mobilregning nå, for jeg aner virkelig ingenting om dette her.. Vet jeg har litt mobildata inkl i abb. men tror ikke det er mye. Enlighten me please:) Anonymous poster hash: ba5f9...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 7. mai 2014 #2 Del Skrevet 7. mai 2014 Ja du kan bli belastet om du har automatisk oppdatering på apper, noe som kan medføre kostnader. Også om du har snapchat, fb osv vil tlf som regel lete opp nettverk. Og finner den ikke wifi så bruker den mobilnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Del Skrevet 7. mai 2014 Ja du kan bli belastet om du har automatisk oppdatering på apper, noe som kan medføre kostnader. Også om du har snapchat, fb osv vil tlf som regel lete opp nettverk. Og finner den ikke wifi så bruker den mobilnettet. Nå har jeg ikke face, snap eller noe sånt. Har bare to apper, og det er endomondo og livescore. Åhhh.. Irriterer meg at jeg ikke skjønner noen ting av dette:p Anonymous poster hash: ba5f9...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. mai 2014 #4 Del Skrevet 7. mai 2014 Har lurt litt på det samme faktisk. Jeg opplevde at iPhone brukte en del data, selv om jeg ikke aktivt brukte noen apper. Nå har jeg Android-telefon, og den bruker mye mindre datatrafikk. Det jeg har gjort er at jeg har mobildata skrudd av, og så skrur jeg den på når jeg trenger å bruke det, og da helst et sted hvor jeg vet at jeg har wifi-tilkobling. Mottar man en mms mens den er skrudd av så får man en melding om at mms'en ikke kunne mottas. Når du så skrur den på vil den laste ned mms'en for deg. Jeg tror den ligger lagret i en uke før den slettes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei, "tellerskrittene" vil kun brukes når man aktivt bruker en app/eller noe som krever nett. Men det er mange apper med automatisk oppdatering som går i bakgrunnen, og da kan den bruke av mobilnettet. Ikke bare de du selv laster ned. Dessuten bruker det myyye strøm! Anonymous poster hash: 21640...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 7. mai 2014 #6 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg anbefaler deg å laste ned en app der du kan se hvor mye mobildata du har brukt. Jeg har iphone og bruker en app som heter "My Data Manager". Denne appen er gratis. Jeg opplever at min mobil bruker litt mobildata uten at jeg aktivt bruker noen apper som krever det, men det er ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 7. mai 2014 #7 Del Skrevet 7. mai 2014 Både FB og mailen min oppdateres automatisk og bruker av mobilnettet om jeg ikke har wifi tilgjengelig. Så jeg pleier også å ha mobildata av og kun slå den på når jeg har wifi tilgjengelig, eller kun for å laste ned en mms. For du vil motta mmser men kan ikke laste de ned før du har på mobilnettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå