AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei Er en jente/dame i midten av 30årene. Har de siste årene vært singel og møtt endel menn på min egen alder, men det har ikke fungert så bra. Enten er jeg ikke interessert, eller så er ikke de interessert i et seriøst forhold, eller så skal de vente i evigheter med å se ting an... Er ikke desperat på jakt etter barn og ekteskap,men gidder ikke kaste bort tid heller. Det jeg vil ha er et seriøst forhold som kan gå i riktig retning av å bli langvarig og kanskje med å flytte sammen etter en tid. Bør jeg satse på menn 40+? Er denne gruppen mer klare for et seriøst forhold? Noen på min alder som har erfaringer å komme med hadde jeg blitt glad:) Anonymous poster hash: d2419...aa4
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Vel, hvis du ser for deg å suge gammelkuk for resten av ditt liv så bare gjør det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Pleier å si dette når folk vil ha eldre menn. Ønsker du å sitte alene i 20 år etter han er død? Anonymous poster hash: 433bf...acc 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Hvis du selv er 35 så er menn i tidlig 40årene rimelig å satse på. Det er vel andre grunner til at ting går galt med de du dater, men jeg synes det er fornuftig å utvide aldersgruppen litt. Mange av mennene i tredveårene som aldri har slått seg til ro er evige bachelors. Da er det bedre å se på menn i 40årene som er skilt. Dessverre er mange av de bra tatt i din aldersgruppe. Anonymous poster hash: 800ad...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Hvis du selv er 35 så er menn i tidlig 40årene rimelig å satse på. Det er vel andre grunner til at ting går galt med de du dater, men jeg synes det er fornuftig å utvide aldersgruppen litt. Mange av mennene i tredveårene som aldri har slått seg til ro er evige bachelors. Da er det bedre å se på menn i 40årene som er skilt. Dessverre er mange av de bra tatt i din aldersgruppe. Anonymous poster hash: 800ad...1c9 Det virker sånn ja.... Og til Gjest og AB i innlegg 3: Jeg tenker innenfor 10 års aldersforskjell altså, ikke over 45. hilsen ts Anonymous poster hash: d2419...aa4
hr.pinnsvin Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Er ikke 5år+ i aldersforskjell helt innafor da?De kjærestene jeg har hatt har vært mellom 2-7år yngre enn meg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Er ikke 5år+ i aldersforskjell helt innafor da?De kjærestene jeg har hatt har vært mellom 2-7år yngre enn meg. Jo det synes jeg det er. Men de jeg har møtt som er rundt 5 år eldre har vært av typen ungkar uten barn som aldri får bestemt seg om de vil ha et forhold og gjerne vil vente og vente... Ventet i 2 år på en og han har enda ikke bestemt seg ... Lurer derfor på om en "resirkulert" mann på 40-45 er bedre for meg. ts. Anonymous poster hash: d2419...aa4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Jo det synes jeg det er. Men de jeg har møtt som er rundt 5 år eldre har vært av typen ungkar uten barn som aldri får bestemt seg om de vil ha et forhold og gjerne vil vente og vente... Ventet i 2 år på en og han har enda ikke bestemt seg ... Lurer derfor på om en "resirkulert" mann på 40-45 er bedre for meg. ts. Anonymous poster hash: d2419...aa4 Antakeligvis. Sjansen for at en fyr som aldri har forpliktet seg kommer til å ville forplikte seg synker betraktelig når han er over en viss alder. Men halvparten av ekteskap ender i skilsmisse, hvilket betyr at det er endel skilte i 40årene. De har kanskje barn, men slik er det - alle voksne mennesker kommer med noe bagasje. Hvis du vil ha barn, er det fortsatt mange som vil ha kull nr 2. Jeg ville droppet helt han du "venter på". Han holder deg på gress, det har gått to år - dersom han ville ha deg hadde det skjedd for lenge siden. Kutt ham ut og gi deg selv rom til en skikkelig fyr. Du må rett og slett justere preferansene og markedet du peiler deg inn på for å oppnå suksess. Mens det er lettere å sitte på rumpa og vente på at han kommer til deg når man er 25, er det annerledes to år senere. Både fordi mange menn er tatt, men også fordi du har mindre tid, dine venninner er kanskje gift, du er etablert med jobb og en livsstil og litt mer "satt" og man treffer ikke like mange nye mennesker som tidligere. Derfor må man anstrenge seg mer. Hvor ofte treffer du nye menn? Har du en jobb der det er litt reising, utskiftning osv.? Hobbyer? Anonymous poster hash: 800ad...1c9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 ^Ti år senere skulle det selvsagt stå Anonymous poster hash: 800ad...1c9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Antakeligvis. Sjansen for at en fyr som aldri har forpliktet seg kommer til å ville forplikte seg synker betraktelig når han er over en viss alder. Men halvparten av ekteskap ender i skilsmisse, hvilket betyr at det er endel skilte i 40årene. De har kanskje barn, men slik er det - alle voksne mennesker kommer med noe bagasje. Hvis du vil ha barn, er det fortsatt mange som vil ha kull nr 2. Jeg ville droppet helt han du "venter på". Han holder deg på gress, det har gått to år - dersom han ville ha deg hadde det skjedd for lenge siden. Kutt ham ut og gi deg selv rom til en skikkelig fyr. Du må rett og slett justere preferansene og markedet du peiler deg inn på for å oppnå suksess. Mens det er lettere å sitte på rumpa og vente på at han kommer til deg når man er 25, er det annerledes to år senere. Både fordi mange menn er tatt, men også fordi du har mindre tid, dine venninner er kanskje gift, du er etablert med jobb og en livsstil og litt mer "satt" og man treffer ikke like mange nye mennesker som tidligere. Derfor må man anstrenge seg mer. Hvor ofte treffer du nye menn? Har du en jobb der det er litt reising, utskiftning osv.? Hobbyer? Anonymous poster hash: 800ad...1c9 Jeg har en ganske begrenset omgangskrets. Som du nevner,er flere av venninnene mine i den situasjonen at de er etablerte, og noen har barn. Jeg jobber i et kvinnedominert yrke der de fleste av kollegaene mine også er etablerte. Derfor har jeg satset på nettdating hittil, + noen dater arrangert av kamerater som har villet spleise meg meg bekjente. Må vel kanskje prøve enda hardere.. Anonymous poster hash: d2419...aa4
Miamaia83 Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Ja det synes jeg du kan, hvorfor ikke. Men slutt å let! Så dukker "den rette" opp når du minst venter det. 1
hr.pinnsvin Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Det er sant som du sier, merker stor forskjell på meg og min egen omgangskrets..fra å være "bacheleors" på 35 til å være deltidspappaer på 40..det mentale aldershoppet er iallefall mer enn 5år 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Min erfaring er at menn som er single i 40 årene (skilt) stort sett er kastet ut av kona, og er dermed ikke ferdig med henne følelsesmessig (eller det er en goood grunn til at de er kastet ut), eller de har gått til en elskerinne som har stått og ventet på dem. Er de attraktive og single blir de "tatt" med en gang, eller de leker "playere" for å få seg mest mulig uforpliktende sex.... Selv tenner jeg ikke på 5 år eldre menn, (over 50 år), og kan ikke forstå at det skal være noe attraktivt å ha for ei dame i 40 årene. Menn forfaller fort i den alderen, og potensen daler i takt med det. ;-) Anonymous poster hash: 12f77...74f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Vet ikke hva du hadde sagt om det var omvendt, men som mann i midten av tredve årene føler jeg meg støtt av måten du setter oss inn i boksen din på. Alle menn i midten av tredve årene er ikke sånn. Men vi er voksne og stuper ikke ut i et forhold uten kjemi. Om du vil ha en som er 100% sikker på å satse på akkurat deg, bør du gå for yngre menn egentlig, som stuper lettere ut i ting. Kamerater i 40årene er ikke sånne som stuper ut i ting de heller. Anonymous poster hash: c3539...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Vet ikke hva du hadde sagt om det var omvendt, men som mann i midten av tredve årene føler jeg meg støtt av måten du setter oss inn i boksen din på. Alle menn i midten av tredve årene er ikke sånn. Men vi er voksne og stuper ikke ut i et forhold uten kjemi. Om du vil ha en som er 100% sikker på å satse på akkurat deg, bør du gå for yngre menn egentlig, som stuper lettere ut i ting. Kamerater i 40årene er ikke sånne som stuper ut i ting de heller. Anonymous poster hash: c3539...ed3 Er det meg (ts) du mener? Jeg forteller bare om mine personlige erfaringer. Dømmer ikke alle menn i 30-årene nord og ned altså Kanskje det er verdt å gi yngre menn en sjanse,slik du sier. Men hittil har jeg følt at yngre menn jeg har møtt mest er ute etter å leke seg. Er heller ikke ute etter menn som stuper lett inn i forhold, regner med de da kan forsvinne like kjapt senere..Vil ha et varig forhold. Jeg er heller ikke en som stuper inn i et forhold uten kjemi. Men bruker heller ikke måneder eller år på å bestemme meg. Da avbryter jeg og går videre. En ting er sikkert: Det er mye mye vanskeligere å møte noen nå enn det var for 10 år siden. Dette kom som en overraskelse på meg og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre nå. Hører jevnaldrende single kompiser sier det samme, så det gjelder kanskje både kvinner og menn. Anonymous poster hash: d2419...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Jeg forteller bare om mine personlige erfaringer. Dømmer ikke alle menn i 30-årene nord og ned altså Kanskje det er verdt å gi yngre menn en sjanse,slik du sier. Men hittil har jeg følt at yngre menn jeg har møtt mest er ute etter å leke seg. Anonymous poster hash: d2419...aa4 Dette er absolutt sant og selv om det finnes unntak er oppfatningen din korrekt. Jeg ser kvinner i din situasjon som har sex med yngre menn og lett blir forlatt. Jeg kjenner også menn som bevisst går etter eldre kvinner, spiller på deres desperasjon/behov for bekreftelse for å få seg noe. Det var en annen tråd ang. dette og det gir alltid hetede debatter. Men min observasjon er samme som din erfaring - og det gir fullstendig mening. En 35 år gammel mann har mer tid enn en jevnaldrende kvinne. Og det gjelder i langt storre grad for en mann på 25. Selv om DU ikke er lett å få til sengs, vil ha et ordentlig forhold og ikke er desperat er ikke det poenget - det er mange kvinner som passer denne beskrivelsen og det er mange nok til at menn antar det. Som en kamerat på 38 har sagt - du ser det i blikket deres fra date nr. 1 - det er noe stresset ved dem. Finner man en yngre kvinne kan man senke skuldrene og ta ting som de kommer. Det er skilte menn som er attraktive der ute, men som en annen sier må man ikke sitte og vente. Kom deg ut og treff nye menn - er det noe nye hobbyer du kan ta opp, et nytt treningssenter du kan melde deg inn i? Kanskje en turgruppe eller en type ferie der man treffer nye mennesker? Anonymous poster hash: 800ad...1c9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Selv tenner jeg ikke på 5 år eldre menn, (over 50 år), og kan ikke forstå at det skal være noe attraktivt å ha for ei dame i 40 årene. Menn forfaller fort i den alderen, og potensen daler i takt med det. ;-) Mon tro hvordan det da går med George Clooney... Anonymous poster hash: a5b67...3f0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Mon tro hvordan det da går med George Clooney... Anonymous poster hash: a5b67...3f0 Eller David Duchovny (Hank Moody / Californication). Er ikke min erfaring at menn mister potensen, tror dette er litt noe folk liker å snakke om - at sexen forfaller i et ekteskap og man lar det handle om alderen. Eller at man ser for seg mindre attraktive menn som mindre seksuelle. Eller bare den sosiale konstruksjonen av at eldre menn har mindre lyst ettersom tanken om at en mann sikler etter kvinner på sin datters alder er ekkel for folk flest. Betyr ikke at det er sant De må bare holde det for seg selv. En av de mest intense jeg har hatt i senga var 20 år eldre enn meg. Ser IKKE på menn over 40 som mindre kåte. Anonymous poster hash: 800ad...1c9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Hvis du selv er 35 så er menn i tidlig 40årene rimelig å satse på. Det er vel andre grunner til at ting går galt med de du dater, men jeg synes det er fornuftig å utvide aldersgruppen litt. Mange av mennene i tredveårene som aldri har slått seg til ro er evige bachelors. Da er det bedre å se på menn i 40årene som er skilt. Dessverre er mange av de bra tatt i din aldersgruppe. Anonymous poster hash: 800ad...1c9 Så vi er "evige bachelors" fordi vi ikke går inn i et forhold med den første og beste og er bevisst på hva vi ser etter? Mon tro om kvinner i samme aldersgruppe hadde blitt karakterisert på samme måte? Men nei, det er er ganske mange av oss som ser etter noe mer stabilt. Vel og merke uten at vi hopper inn i det første og beste og går på kompromiss med ønske eller ikke ønske om barn. Men så er det likevel en del kvinner som nettopp faller for de "ustabile kjekkasene" så mye av dette handler like mye om hvilke menn dere ser etter. Om dere leter litt på andre arenaer utenom byen og nettdating, som f. eks hobbyer eller lignende så er det nok en del menn som kanskje ikke stikker seg like godt frem, men som er mer stabile. Personlig tar jeg heller det stabile, men det kommer også an på hvordan man definerer det. Jeg har ikke et stort ønske om barn, men så er det da fullt mulig å være samboere/gifte uten barn også og jeg kjenner da en del av de parene som ikke ønsker barn. TS bør derfor være helt oppriktig på hva hun ønsker, hvertfall når det gjelder barn, det er en av de tingene som er svært vanskelig å finne kompromisser på, det er så og si umulig med mindre en eller begge er veldig fleksibel i den ene eller andre retningen. Anonymous poster hash: 59312...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 ^Ti år senere skulle det selvsagt stå Anonymous poster hash: 800ad...1c9 Jeg ser ikke helt dette poenget for å være helt ærlig, kan forstå ønsket bak om å leve omtrent like lenge, men hvilke par er det egentlig som holder sammen så lenge i dag? Det er langt færre enn det var tidligere. Dessuten er det ikke slik at menn nødvendigvis lever noe særlig kortere enn kvinner, statistikken er nettopp kun statistikk og det er hvordan livsstilen hans er som vil være avgjørende for hans livsalder. Anonymous poster hash: 59312...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå