Gå til innhold

Larvik kommune flagger for brudeparet

Gjest anonym

Bør Larvik flagge for Rimi-Hagen?  

1. 1. Bør Larvik flagge for Rimi-Hagen?

• Ja
      2
    • nei
      25

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen

Jeg leste i VG at Larvik kommune flagger for Rimi Hagen og hans kjære når de idag gifter seg...

Jeg synes ikke de burde flagge... :roll: Det blir for dumt, stemmer nei!

Da burde de isåfall flagge når alle i Larvik gifter seg..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fighter

Det var ingewn som flagga da jeg gifta meg. Hvor mange penger må man haf or å fortjene at kommunene flagger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hjelper at man vil lage en kulturpark for kommunen man bor i. Merkelig hvordan det å bidra til lokalsamfunnet ofte får kommuner til å gidde å gjøre noe ekstra for deg.

Og hvis ordføreren vil flagge, så må han vel få lov til det. Synes hele opplegget rundt Treschow/Hagen-bryllupet smaker av jantelov, misunnelse og smålighet.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen
Synes hele opplegget rundt Treschow/Hagen-bryllupet smaker av jantelov, misunnelse og smålighet.

Catzy

Det har ikke noe med misunnelse og smålighet. Jeg unner både ham og hans kjære en kjempefest.. Jeg beundrer ham for det han har greid å prestere i forretningslivet og måtte de leve lykkelig i alle sine dager... Det har ingenting med saken å gjøre..

Men, flagger (kommunen) gjør man på offentlige høytidsdager... Det blir for dumt... Det virker som god gammel dags "smisking" etter min mening..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg har jobbet frivillig med rusmusbrukere, barn og unge. Er det bare de som bruker penger på kommunene som skal fortjene et flagg, eller sskal alle som gjør en innsats for nærmiljøet også det?

Tror det kan bli mange flaggdager hvis alle som gjør en innsats skal få flaggdag på bryllupsdagen sin.

Jeg er ikke misunnelig. Må ærløig innrømme at jeg hadde syntes det hadde blitt litt myue av det gode om kommuenen hadde flagget på bryllupsdagen. Det er vel mer et prinsippspørsmål. Er det bare penger som gjør at folk skal få oppmerksomhet og ære, eller er det andre kvaliteter som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Vær obs på en ting: Når man sier at kommunen skal flagge, så gjelder det ikke bare ordførerens flaggstang på rådhuset. Det omfatter også alle andre kommunale flaggstenger, slik som på skoler, gamlehjem osv.

Dette bryllupet er ikke en offisiell begivenhet.

Helt merkelgi beslutning, spør dere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på en ting: Når man sier at kommunen skal flagge, så gjelder det ikke bare ordførerens flaggstang på rådhuset. Det omfatter også alle andre kommunale flaggstenger, slik som på skoler, gamlehjem osv.

Dette bryllupet er ikke en offisiell begivenhet.

Helt merkelgi beslutning, spør dere meg!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Det var ingewn som flagga da jeg gifta meg. Hvor mange penger må man haf or å fortjene at kommunene flagger?

Beklager å måtte si det, men for Larvik er ikke du like viktig som disse to.

Men etter å ha lest at alle kommunale flaggstenger skulle heise flagg, synes jeg dette var litt ille, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden Larvik kommune tydeligvis har så god kommuneøkonomi kan kanskje Erna Solberg ta dette i betraktning ved neste budsjett. Synes dette bryllupet har tatt helt av.

Larvik skal jo også ha 6 politifolk med i bryllupet og på festen etterpå. I den kommunen jeg bor har ikke politiet god nok økonomi til å prioritere voldssaker en gang. En grov voldssak ble anmeldt for snart 3 mnd siden og gjerningsmannen har ennå ikke blitt avhørt. Hvis man ønsker politiet tilstede i et privat bryllup synes jeg at brudeparet burde dekke utgiftene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Siden Larvik kommune tydeligvis har så god kommuneøkonomi kan kanskje Erna Solberg ta dette i betraktning ved neste budsjett. Synes dette bryllupet har tatt helt av.  

Larvik skal jo også ha 6 politifolk med i bryllupet og på festen etterpå. I den kommunen jeg bor har ikke politiet god nok økonomi til å prioritere voldssaker en gang. En grov voldssak ble anmeldt for snart 3 mnd siden og gjerningsmannen har ennå ikke blitt avhørt. Hvis man ønsker politiet tilstede i et privat bryllup synes jeg at brudeparet burde dekke utgiftene selv.

Med skatten disse to legger igjen i kommunen, tror jeg de har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Strategisk tenkning

Klart det lønner seg for kommunen å være på godfot med de to som besitter eiendom, skog og masse penger. Kommunen får igjen for det gjennom privat sponsing av kultur, idrett, osv. og gjennom høye skatter.

Tom Krus: jeg håper du fortsetter å skrive innlegg her!? Jeg leste et sted at du skulle slutte??

Jeg håper ikke du slutter, for da blir KG kjedeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Klart det lønner seg for kommunen å være på godfot med de to som besitter eiendom, skog og masse penger. Kommunen får igjen for det gjennom privat sponsing av kultur, idrett, osv. og gjennom høye skatter.  

Tom Krus: jeg håper du fortsetter å skrive innlegg her!? Jeg leste et sted at du skulle slutte??  

Jeg håper ikke du slutter, for da blir KG kjedeligere.

Har ikke Hagen flyttet til Larvik nå, da? Tror Larvik får mange ti-talls millioner i skatteinntekter for det.

Og, takk forresten :) Vet ikke hvor betryggende det er, men jeg blir her noen runder til. Må iallfall bli en avhengig bruker før jeg kan gi meg her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske teit at Larvik skal flagge idag, de er jo tross alt "vanlige" personer, skal de ha så masse særbehandling da??? Las en plass at de skulle gifte seg for tredje gang, var det ikke det?

Synes det hele blir kvalmt jeg.. Invitere den ene stormannen etter den andre, og hele larvik fester liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fighter

Beklager å måtte si det, men for Larvik er ikke du like viktig som disse to.

Nei, det vil jeg da ikke tro ettersom jeg bare har bodd i Larvik i noen måneder og ikke gjorde særlig nytte for meg for kommunen der :wink:.

Poenget mitt var vel det at det er flere som gjør mye bra enn bare de som har masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med tanke på alle pengene de gir i skatt til kommunen skulle det bare mangle!det norske folk er så misunnelige, att jeg må le!

Godt å se ett bryllup med litt klasse over seg for en gangs skyld!

Dette potittlandet trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt teit spør dere meg. :o

Dette er jo en privat begivenhet. Hører ikke hjemme noen steder å flagde offentlig da. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, sjøl fikk jeg e-mail fra ordfører'n da vi gifta oss :D ...ehm, det skal nevnes at han er en gammel nabo PLUSS at'n er tidligere arb.kollega. Det er vel årsaken til at han visste vi skulle gifte oss hehe...

Men noe flagging? Næh...og HADDE dem hengt opp flagg på Rådhuset her i byen hadde nå sjøl JEG virkelig begynt å lure uansett hvor mange gryn jeg hadde på kontoen.

Liten sidekommentar...

Det JEG dog synes er litt påfallende var når man så reportsjer etc fra festen....mange kvinner hadde på seg TIARA....ehm?!?! Skulle nesten tro dette var et kongelig bryllup!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...