AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Har funnet en bil jeg måååå ha. Salgspris er 100.000. Jeg har 70 på konto, og venter inn mer da jeg har to kjøretøy for salg som jeg regner med er borte i løpet av noen uker, men da er nok den jeg har lyst på borte også. Jeg har et kredittkort fra Santander med en grense på 30.000, det er jo det jeg mangler. Eller jeg kan finansiere kjøpet med feks en egenkapital på 65.000 og få en total kredittkjøpspris på 105.000 med avdrag på 1700 i mnd ca over to år. Planen er å innfri alt når de andre pengene kommer inn, men det er kanskje lurest å velge finansiering fremfor kredittkortet? I tilfelle jeg ikke får inn alle pengene innen en måned eller to? Hjelp? Anonymous poster hash: 19592...f0b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Finansiering er lurest, ifølge det du skriver så sparer du mest på den også.Anonymous poster hash: c3c40...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Lån absolutt. Kredittkortet kan ligger vente til du evt trenger det til andre ting. Å makse ut et kredittkort for å kjøpe bil er ren og skjær idioti, renten er også ekstrem i forhold til et vanlig billån. Eneste situasjonen jeg hadde brukt kredittkort på dette var om jeg visste jeg kunne betalt alt før forfall og jeg hadde hatt andre fordeler av å bruke kredittkort (bonus el). Anonymous poster hash: c8c66...503
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Finansiering er lurest, ifølge det du skriver så sparer du mest på den også.Anonymous poster hash: c3c40...c2b Hvorfor det? Kredittkortet har vel 45 dager rentefri betalingsutsettelse, så da er det bare å fylle opp når de andre bilene er solgt. Det går fint så lenge man har kontroll på det man gjør. Og så slipper hun å involvere seg med enda en finansieringsinstitusjon.Anonymous poster hash: 2fcea...051 2
Pengebingen Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Hvorfor det? Kredittkortet har vel 45 dager rentefri betalingsutsettelse, så da er det bare å fylle opp når de andre bilene er solgt. Det går fint så lenge man har kontroll på det man gjør. Og så slipper hun å involvere seg med enda en finansieringsinstitusjon.Anonymous poster hash: 2fcea...051 Minner om at det er INNTIL 45/50 dagers rentfritak. Kan være så lite som 15 dager hvis du handler dagen før de utesteder faktura og den har 14.dagers betalingsfrist. Generelt lover det sjelden godt for økonomien at man "forelsker" seg i en gjenstand og i tillegg må ta opp lån for å kjøpe den. For mye impulsivitet og for mye følelser knyttet til et objekt med fallende verdi. Men det er på siden av saken. Vi med økonomiske hoder venter selvsagt med å handle til vi har pengene. 1
Druid Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Har du 70 på konto+ aktiva, er du nærmest garantert å få kastet et billig lån fra banken etter deg
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 På kredittkortet løper rentene fra første dag ved kontantuttak. Og innkjøpet er ikke impulsivt, det dukket opp et hyperinteressant objekt til en mye lavere/realistisk pris litt for tidlig, bare. Men oppdaget at heftelsene (salgspant) på kjøretøyet overstiger salgssummen med 100%, ser ut som selger ikke har betalt et eneste avdrag, men han sier det er en feil i summen på Brønnøysundregistrene? Anonymous poster hash: 19592...f0b
asterix Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Heftelsen er hele summen selger opprinnelig lånte for å kjøpe bilen. Den står slik helt til lånet er innfridd i sin helhet. Så det stemmer helt sikkert det selger sier ang. heftelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå