Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #1 Skrevet 12. juni 2004 Jeg gråter meg selv til søvn hver natt i de siste mndene, men igår var det verste natten! Jeg vet at rynker er naturens gang, jeg mener...alle får rynker etterhvert. Jeg har ikke noe imot å få dem når jeg nærmer meg 30 eller utover. Men jeg er kun 19!!! Ja, 19 år!!! :cry: I det siste mnd har jeg hele tiden fått kommentar fra venner: vet du at du har rynker? I går, ei jente fra barnehagen sa: du har sånne linjer som tanta mi! Og jeg vet at hennes tante er 46 år!!! Jeg vet at dette er ikke "big deal", og burde kanskje ikke skrives for å plage andre. Men jeg er bare så lei meg...så forvilt :veldigsur: Mine rynker er under øyene, og liksom over kinnene. De synes SÅ når jeg smiler ( derfor har jeg begynt å slutte å smile, for da får jeg bare kommentar ). Vet likosm ikke hva jeg skal gjøre...det gjør faktisk vondt å se meg selv på speilet og tenker: jeg går fortsatt på vgs!!! Er kun 19!!! Jeg skjekke forskjellige klinikk i Oslo. og det koster 30-40000 kr for ansiktløft! :o Det har jeg ikke råd til! Uff....livet er så trist.... :cry:
Englepusen Skrevet 12. juni 2004 #2 Skrevet 12. juni 2004 Har du veldig tørr hud kanskje? De med tørr hud får fortere rynker enn andre. Kanskje en tur til hudpleier hadde vært tingen?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2004 #3 Skrevet 12. juni 2004 Tror du er litt paranoid nå...for å være ærlig. Smilerynker er ikke rynker. Englepusen er kanskje inne på noe, kanskje du har tørr hud? Smør deg med fuktighetskrem. Se på moren din, hun er en god indikator på hvordan du vil bli seende ut.
Gjest Elenath Skrevet 12. juni 2004 #4 Skrevet 12. juni 2004 For meg høres det ut som smilerynker, det har vel de fleste?
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #5 Skrevet 12. juni 2004 Jeg ville ønske det var smilerynker, men dessverre. Når jeg smiler så synes de ekstra, men ellers er de der hele tiden. De ER rynker, rett under øyene :cry: Nei, jeg har ikke tør hud. Huden min er ganske fett. Jeg har slitet med uren hud/fet hud hele mitt liv. Jeg har jo snakka med en lege, og han mener at kremer for/mot rynker er bare tull og tøys. Folk bare tjener penger på slike ting...... Det er ingen håp for meg.... :cry:
Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2004 #6 Skrevet 12. juni 2004 Nå må du gi deg! Du har garantert IKKE rynker, det kommer som oftest ikke før man er passert 30. Selv er jeg 32, og har ikke rynker, men tørrhetslinjer kan jeg få, spesielt under øynene. Noen omganger med fuktighetskrem og øyenkrem gir synlige resultater. Noen råd: (1) Ikke røyk; det er det verste du kan gjøre mot huden din (2) bruk høy solfaktor og unngå solarium. (3) Drikk nok vann, ca 1,5 l pr dag (4) Rens huden hver kveld, bruk milde produkter (5) Fuktighetskrem; for eksempel Vichy fra apoteket har bra produkter for ung hud. Kanskje trenger huden din en rikere krem enn den du bruker. (6) Av og til en fuktighetsmaske, kanskje 1 gang pr uke? Sjekk Vichy også her.
Gjest Cuddly Skrevet 12. juni 2004 #7 Skrevet 12. juni 2004 Jeg skal ikke påstå at du ikke har rynker, for jeg har aldri sett deg... Men bruker du fuktighetskrem? Hvis du har tørr hud er det i alle fall viktig!
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #8 Skrevet 12. juni 2004 Rynker eller linjer....de er ihvertfall veldig synlige. Grunnen til at dette har gått innpå meg er at jeg får nesten hele tiden kommentar, og det er ekstra vanskelig siden jeg fortsatt går på vgs og alle klassevenner har de flotte, stramme, baby hud ( også uren hud, men det er vanlig hos 16-20 åringer ) Ja, jeg bruker fuktighetskrem, huden min er ikke tør, jeg soler aldri i hele mitt liv, røyker ikke, sover 8-10 timer hver dag, spiser nokså sunt... Men sorry, jeg mente ikke at dette skulle virke som mas eller bryderi.....beklager at jeg sutrer... Jepp.....life goes on....
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #9 Skrevet 12. juni 2004 Kanskje du kan prøve laser. Du trenger garantert ikke noen ansiktsløftning. Noen får uheldigvis rynker veldig tidlig. Hvis dette plager deg så mye så kan du jo snakke med noen profesjonelle om det. Ellers er Crystal Clear også et alternativ. Det skal visst minske linjer, store porer og rynker betraktelig. Ikke er det så dyrt heller. Ca 1000kr for en behandling og da får man synlige resultat med en gang. Det er ren oksygen og brukes av mange kjente stjerner som Madonna, Cameron Diaz osv.
Gjest GreenSky Skrevet 12. juni 2004 #10 Skrevet 12. juni 2004 Rynker er det vel ikke, men tynne linjer, kan jeg tenke meg. Det synes bedre når en smiler. Jeg har linjer under øynene jeg også, og når jeg smiler bredt, og myser litt med øynene som jeg ofte gjør når jeg ler, får jeg "rynker". Er det dette du mener? Jeg synes ikke at du skal slutte å smile, fordi latter og "glede i blikket" gjør alltid et menneske vakrere. Jeg tviler på at noen plastiks-kirurg vil hjelpe deg, pga di unge alder. Ansiktsløfting er i alle fall ikke aktuelt. Dette blir gjort når en er 30-40 år gammel. Laser eller fruktsyrebehandling kan være et alternativ for deg. Det er ikke like dyrt som ansiktsløft. Det kan være verdt å undersøke, men ting er nok ikke så ille som du tror. Jeg tenkte det samme som deg da jeg oppdaget linjene under øynene, men nå bryr jeg meg ikke. Hør med moren din, når begynte hun å få linjer? Noen begynner bare tidligere. Bestevenninna mi, f.eks hadde også linjer og tydelige smilerynker da hun var 19. Var ingen som bemerket det, det virket bare litt sjarmerende på henne, liksom. Ga fjeset hennes mer karakter. Når du sminker deg, prøv å lage blikkfang et annet sted en øynene, f.eks munnen. En rød lebestift, f.eks.
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #12 Skrevet 12. juni 2004 Tusen takk for svarene/tipsene! Ja, jeg tror jeg skal skjekke litt rundt med laserbehandling. Men siden GreenSky sa at hun også opplevde det samme og det gikk over, så kanskje skal jeg vente litt før evt laserbehandling. Kanskje når jeg begynner på universitetet så er miljøet der annerledes, mindre press på klær, utseende o.s.v.....Får kanskje mindre kommentar på rynkene/linjene mine?
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #13 Skrevet 12. juni 2004 Hei på deg! Har egentlig ingen tips til deg, ønsker deg bare lykke til og håper du blir fornøyd med huden din Fikk lyst til å kommentere noe her.. synes det er noen merkelige venner du har. Greit nok at av barn får man høre sannheten, men det er virkelig ikke så gøy å få slengt alt mulig i trynet av voksne folk. Synes dette vitner om dårlig folkeskikk. Hva om du sa til folk: "Er du klar over at du er feit?" "Vet du at du har gule tenner?" "Si meg, vet du at du har hengepupper?".. Noen linjer er i seg selv kanskje ikke noe å ta på vei for, det er ikke det jeg sier. Men folk bør tenke seg litt om før de sier sånne ting! Det er kommentarer som er verst, for da henger man seg opp i "skavanken" og går og bekymrer seg, og da stråler man ikke akkurat.. jeg snakker av erfaring. :-( Stell med deg selv og slapp av! Og hvis du får kommentarer fra dårlige venner, kommenter en av deres skavanker - de har sikkert noen!
Gjest Husmora Skrevet 12. juni 2004 #14 Skrevet 12. juni 2004 Jeg hadde også masse rynker/linjer under øynene da jeg var 19, fikk også kommentarer på det. Nå er jeg 30 og linjene har heldigvis ikke blitt verre på disse årene (ingen kommenterer det mer heller ) Vær nøye med huden, kjøp god krem til å ha under øynene, god krem til resten av fjeset og vær nøye med solbeskyttelse, så går det nok bra skal du se.
Elbereth Skrevet 12. juni 2004 #15 Skrevet 12. juni 2004 Jeg har også alltid hatt fet hud, og har brukt rensekremer, "vaskemidler" og fuktighetskremer som skulle dempe dette. Men det viser seg ofte at overhuden blir tørr, og da blir det sånne linjer i huden. Hadde det sånn selv da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Kanskje du skal spandere på deg en time hos hudpleier og få prøver på noen nye produkter som virker annerledes på huden din, før du begynner med dyre (og kanskje unødvendige) laserbehandlinger. Hos min hudpleier kunne jeg få bytte produktene dersom jeg ikke var fornøyd med dem, og det er jo en god deal, siden de ofte er dyre. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #16 Skrevet 14. juni 2004 Ville bare takke alle dere som har svart og gitt meg tips, og snille, trøste ord. Takk for det! :-) Vel, mine venner mener nok ikke vondt, men ja det er sant, ord kan såre :cry: Ja, jeg har bestilt time hos en hudpleie, samtidig skjekket info om laserbehandling. Håper alt vil gå bra! Nok engang, takk for svarene!
Gjest Cuddly Skrevet 14. juni 2004 #17 Skrevet 14. juni 2004 Så fint at det går bra med deg! Kanskje du forteller oss hva hudpleieren sa?
:-) anna Skrevet 14. juni 2004 #18 Skrevet 14. juni 2004 Kjære gjest... jeg skjønner at dette er vondt for deg. Men for å være helt ærlig synes jeg du tar det litt for mye inn over deg. Det bekymrer meg mer enn rynkene/linjene. Ingen av oss er perfekte selv om noen gir inntrykk av å være det. Det er utrolig hva slike kommentarer har å si for ens selvbilde. En ubetenksom kommentar kan få en jente til å holde inn magen i årevis. En annen til å la være å smile. Jeg håper du ser galskapen i det, og passer deg slik at tankene om rynkelinjene ikke tar over hele din verden. Jeg synes det er bra at du skal til hudpleie. Be om hennes ærlige oppfatning om disse linjene. Hun er en fagperson. Men vent for guds skyld med laserbehandling. Gjør deg selv den tjenesten å få litt perspektiv på dette før du bruker så mye penger på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå