AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Min hund har løpetid i 3 uker med masse blødninger. Hun virker også veldig utafor. Har lurt på om jeg bør få henne sterilisert for å unngå de harde løpetidene. Har dere erfaringer å dele her? Anonymous poster hash: ec948...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Del Skrevet 6. mai 2014 Normale løpetider varer 3 uker. Intervallene mellom løpetidene er veldig individuelt både for rase og individ. Noen hunder har bare løpetid en gang i året, andre er vel nede i nesten 4 mnd intervaller. Å kastrere en tispe er nødvendigvis ikke bare positivt, og kan føre en del komplikasjoner med seg. Har selv steriliset to tisper av medisinsk årsak, men ikke hatt komplikasjoner. Mens flere jeg kjenner har hatt komplikasjoner på sine hunder. Både atferdsendringer og inkontinens. Anonymous poster hash: b2bd1...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørdama Skrevet 6. mai 2014 #3 Del Skrevet 6. mai 2014 Ei tispe jeg vet om fikk problemer med inkontinens, ei anna ei fikk ingen problemer på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildberry Skrevet 6. mai 2014 #4 Del Skrevet 6. mai 2014 Dette høres ikke ut som en "hard" løpetid, men en helt vanlig en. At tispa blør mye i 3 uker er sånn som det skal være. Når det gjelder adferd så er det mye forskjellig ute å går, men det er vanlig at de endrer adferd. Noen blir ekstra kosete og klengete, noen blir gretne og vil være i fred, noen blir masete, noen blir veldig slappe. Piping og stress hører også med. Dette er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for. Det er en del av pakken man får når man skaffer seg tispe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Del Skrevet 6. mai 2014 Normale løpetider varer i 3 uker, og det er ikke uvanlig at noen blir litt uvel og nedfor. Hormonelle forstyrrelser som kan indisere kastrering er hvis store deler av året er preget av hormonelle adferdsforandringer - eks. økt frykt/redsel/aggresjon halve året pga hormonsvingninger, mens hunden er normal og har det bedre midt mellom løpetidene, når den hormonelle påvirkningen er på et minimum. Anonymous poster hash: ed327...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 6. mai 2014 #6 Del Skrevet 6. mai 2014 Har to som løper og har blødinger i ca 12-15 dager og løper totalt rundt 5 dager lengre enn dette (stådagene til tispene er når blødningene avtar eller opphører). Har ei annen som har blødninger i opp mot 21 dager og løper ca 5 dager lengre enn dette. Hun har i tilelgg opp til 4 ukers "forløp" hvor hun tisser over alt og er ganske så hormonell. Alle mine er helt normale, løper i snitt hver 6. mnd og trenger absolutt ingen kirurgiske inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå