Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med min kjærest i over ett år.Til helgen skal han i barnedåp til sin onkelunge.Jeg er ikke invitert,men det er eksdamen.Skal være sagt at de har felles barn.Har møtt familien hans,men ikke så mange ganger.Kjenner på en liten sårhet med at jeg ikke skal være med han..,er det jeg som må skjerpe meg?

Anonymous poster hash: 4ab2a...f7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo veldig rart. Ville tatt det opp med typen min, og hørt om han har snakket med de som skal ha barnedåpen om hvorfor du ikke er bedt. Synes det er litt spesielt at xen hans er bedt, men kanskje hun kom godt overens med de som har barnet som skal døpes? Ville snakket med han om dette, og sagt at du synes det er vondt for deg at du ikke ble bedt. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4e97d...d77
  • Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Vet ikke om jeg ville invitert eksen hans (litt avhengig av hvor gamle dere alle er, hvor gammelt deres felles barn er og hvor lenge de hadde vært sammen), men jeg tror ikke jeg ville invitert deg etter såpass kort tid sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Da ville jeg bedt ham spørre familien sin hva som er tanken bak denne måten å invitere på. Hadde jeg vært ham, så ville jeg spurt om de i det hele tatt hadde fått med seg at han har hatt kjæreste det siste året...

Anonymous poster hash: 2c24a...84e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert deg. Men vet ikke om jeg hadde invitert eksen hans heller.

Anonymous poster hash: 8748a...24c

• Liker 7
Skrevet

hadde vært glad til for å slippe.. barnedåp og familiepes og ekser er de værste kakeselskapene

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er litt sårt for deg. Men du sier jo selv du kun har møtt familien hans et par ganger, og utifra det vil jeg tro dere kanskje ikke kjenner hverandre så godt? Har du møtt dette onkelbarnet?

Du kan jo kanskje få typen din til å inkludere deg mer i familien hans. Jeg også hadde ikke invitert noen jeg så vidt kjente. Uavhengig om det var kjæresten til broren min, eller moren min. Det er jo tross alt ikke din dag, men barnet og foreldrene sin dag.

Anonymous poster hash: 271a4...7de
  • Liker 5
Skrevet

Etter å nylig ha holdt en barnedåp selv kan jeg si såpass: Vi hadde denne problemstillingen med vår invitasjonsliste, men for oss så er det helt unaturlig å invitere en eks. Eksen er ikke lenger en del av familien og burde derfor heller ikke delta på familietilstelninger.

Om nåværende kjæreste blir invitert eller ikke kommer ann på "min" (arrangørens), mening om dere er seriøse eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et år er ikke så lenge være kjærester. Hadde dere vært samboere i et år så burde du vært invitert, men ikke når dere bare er kjærester. Litt sært å invitere eksen, men ikke hvis hun fortsatt er en venn av foreldrene til dåpsbarnet.

Anonymous poster hash: 71b6e...a65
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dåpsbarnet har eldre søsken som eksen kommer godt overens med?

Anonymous poster hash: fddd0...981
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde nok ikke blitt invitert i min barnedåp heller, siden det virker som om du ikke har veldig god kontakt med familien.

Er det felles barn inn i bildet og jeg hadde hatt god kontakt med barnets mor, hadde jeg nok bedt de.

I vår familie har exer kommet både i bryllup, konfirmasjoner, dåp og begravelser. Særlig når det er snakk om felles barn inn i bildet, eller de har vært samboer/gift i mange år før de gikk hver til sitt. Og det har aldri vært noe stress med det, og aldri sure miner.

Anonymous poster hash: ade72...c61
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt eksen i dåp, men deg som kjæreste. Nå vet ikke jeg hvor god kontakt eksen har med sin eks-svigerfamile, men skjønner at dette er sårt. I min svigerfamilie blir heldigvis ikke min kjærestes eks invitert i selskaper selv om de har barn sammen.

Ta en prat med kjæresten din du, og fortell han hva du tenker og føler om dette.

• Liker 1
Skrevet

Det var nå fryktelig rart!

Jeg ville helt klart snakket med kjæresten din om dette. Han synes nok det er rart han også.

Han kan jo sikkert si at bare han og barnet kommer, men ikke eksen?

Veldig spesiell situasjon synes jeg.

Ble bedt i bryllup til noen i min mann sin familie bare noen uker etter at vi ble kjærester.

De hadde aldri møtt meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan handle om noe så banalt so plass-mangel. Vi måtte holde på litt sånn i bryllupet.

Anonymous poster hash: 3ea54...9eb
Skrevet

Synes ikke det er så rart jeg da. Dere har jo bare vært sammen ett år og er ikke samboere. Eksen er jo på en måte endel av familien når de har barn sammen. Eksen er jo moren til ett tantebarn og en nevø/niese til familien.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med at du ikke er invitert, dere har bare vært sammen ett år. Men at eksen er invitert skjønner jeg at er litt sårende. Om det er feil at eksen er invitert er vanskelig å svare på uten å vite mer om familieforhpldene.

Anonymous poster hash: 4c28e...3d3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere sammen? Om dere gjør det så er det jo litt rart.

Anonymous poster hash: 6cc12...684
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere sammen? Om dere gjør det så er det jo litt rart.

Anonymous poster hash: 6cc12...684

Hvorfor er det rart? Typen min ble ikke invitert med på slik før vi hadde vært sammen i 2-3 år.

Anonymous poster hash: 4c28e...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere bare er kjærester syns jeg ikke det er rart i det hele tatt. Hadde dere bodd sammen hadde det vært noe helt annet. Og at eksen hans er invitert er heller ikke spesielt pussig dersom hun er venninne med dåpsbarnets foreldre.

Anonymous poster hash: 22ac4...d72
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En eks er en eks uansett hvor lenge man har vært gift eller samboere. Felles barn gjør heller ikke en eks til en man helt naturlig inviterer. Det er mannenes familie som skal ha dåp. Han har hatt ny kjæreste i et år. Da tar man hensyn til han som er sin nærmeste familie, lar eks være eks og inviterer mannen som er onkel, hans kjæreste og hans barn. Må være sårende for mannen her også. Hans nye liv blir ikke respektert når man drar ekser inn i dåpen til hans nærmeste familie. Barna kommer alltid først, men det får være grenser.

Anonymous poster hash: 3ad6a...d33
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...