Gå til innhold

Nye regler for uføre. Fortsatt skal de straffes..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uføre skal kunne jobbe mer, uten å miste uføregraden. Men, lenger nede i teksten står det at uføretrygden vil bli nedjustert etter hvor mye den uføre tjener.

Vel da står det fortsatt på samme sted som alltid, for her er det nettopp det som er problemet for mange uføre. Jobber de og får inn litt mer penger enn det som er grunnleggende utbetalinger fra nav, så får den uføre svi ved at utbetalingen fra nav kuttes ned.

Har ikke uføre det vanskelig nok om ikke de skal gå rundt og frykte hvor mye utbetaling de får hver måned bare fordi de jobber litt????? Snakker om å pynte og vri på ting, dette er ikke annerledes enn hvordan det har vært.

Jobbene står ikke og venter på de uføre, og nå når det er så mange unge og andre som sliter med å få seg jobb, velger dere å fokusere på de uføre. Som alltid før. Skal de uføre bli syndebukkene for de unge og andre som ikke får seg arbeid i dette arbeidsmarkedet også?????

Nei, nå er jeg OPPGITT!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 34c73...c4b
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo slik verden er

La oss ta de fattige

Anonymous poster hash: 407a6...a58
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. mener du at man burde kunne jobbe uten noe trekk i uføretrygden? Hvor mener du evt at grensa burde gå for hvor mye du bør kunne tjene uten trekk?

Anonymous poster hash: 03e98...3d4

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i det hele tatt jobbe når man er ufør? Det er da en grunn til at man har den forbanna trygden, hvis man kan jobbe, så reduser uføreprosenten eller gå tilbake i jobb!

Anonymous poster hash: 4bed3...f54
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og jeg kommer ikke til å ta sjansen på en jobb med alt det stresset det vil medføre som en ekstrabelastning på min helse.

Anonymous poster hash: 74ac5...037
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal jo ikke få full trygd samtidig som de har inntekt...det sier seg jo selv. Er man i stand til å jobbe og tjener penger i jobb skal man jo ikke få full pott i tillegg.

Anonymous poster hash: 6bd56...1aa
  • Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

De skal jo ikke få full trygd samtidig som de har inntekt...det sier seg jo selv. Er man i stand til å jobbe og tjener penger i jobb skal man jo ikke få full pott i tillegg.

Anonymous poster hash: 6bd56...1aa

170000 i året, er det full pott?

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Men hvis det er slik at uføretrygd er straff for syke mennesker så er det jo ikke vanskelig for dem å bli kvitt den.

• Liker 4
Gjest Kaida
Skrevet

Straffes, hvordan kom du til den konklusjonen TS? Fra artikkelen i VG: "NAV mener at de fleste brukerne vil komme økonomisk omtrent likt eller bedre ut av den nye ordningen." I tillegg sier ytelsesdirektøren i NAV at det skal lønne seg å jobbe. Da er det vel ikke stort å frykte?

Skrevet

Straffes, hvordan kom du til den konklusjonen TS? Fra artikkelen i VG: "NAV mener at de fleste brukerne vil komme økonomisk omtrent likt eller bedre ut av den nye ordningen." I tillegg sier ytelsesdirektøren i NAV at det skal lønne seg å jobbe. Da er det vel ikke stort å frykte?

nav er jo en veldig "pålitelig" kilde da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur jeg har litt vondt for dette, men er det ikke NAV som sitter med utbetalinger, utregninger og slikt?

Anonymous poster hash: 4ff27...de6

Skrevet

Jeg trur jeg har litt vondt for dette, men er det ikke NAV som sitter med utbetalinger, utregninger og slikt?

Anonymous poster hash: 4ff27...de6

ja men nav kan gjerne si en ting og realiteten er noe annet jeg har aldri opplevd at en nav ansatt står for det de sier de lover og lover men aldri holder et løfte

Gjest Gjest
Skrevet

Føl deg fri til å ikke motta ytelser fra Nav.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

170000 i året, er det full pott?

Det er anselig sum.

Anonymous poster hash: 964ab...a19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er en bra ting. Er man 100% ufør, kan man ikke jobbe. I det hele tatt. Kan man jobbe ved siden av å motta uføretrygd, er det ganske opplagt at man ikke skal motta 100% ufør.

Anonymous poster hash: 75a91...e47
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så de skrev at de skal skattes med vanlig skatt, men hva med de som ikke kan jobbe? De vil få midre?

Anonymous poster hash: 4f3d3...c85
Gjest Kaida
Skrevet

Så de skrev at de skal skattes med vanlig skatt, men hva med de som ikke kan jobbe? De vil få midre?

Anonymous poster hash: 4f3d3...c85

Nei, det står at utbetalingen vil bli litt høyere for å kompensere for skatten.

Skrevet

Men det er da omvendt. At de ikke skal straffes for å ha mulighet til å jobbe i perioder. Slik jeg har skjønt det var det før en grense for hva man kunne jobbe, og man ble trukket eller nektet et visst beløp når man var over grensen. Slik det blir nå, blir man trukket gradvise beløp i forhold til det man tjener?

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Men det er da omvendt. At de ikke skal straffes for å ha mulighet til å jobbe i perioder. Slik jeg har skjønt det var det før en grense for hva man kunne jobbe, og man ble trukket eller nektet et visst beløp når man var over grensen. Slik det blir nå, blir man trukket gradvise beløp i forhold til det man tjener?

Det stemmer, så hva vaser TS om.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...