AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Vi har hjulpet noen bekjente med konfirmasjonen til barnet deres. De fikk låne et stort lokale som vi eier. Vi gjorde "alt", dvs handlet inn mat, brus, kaffe, laget to varmretter, kjøpte inn blomster og servietter, laget oppsatser, pyntet, vasket opp og ryddet. Vi laget også kveldsmat dagen før, snitter til 20 personer. Maten/ drikken vi kjøpte inn kostet ca 3000,- Blomstene/serviettene kostet ca 500,- Hvor mye ville dere tatt for denne jobben. Vi var 2 stykker som jobbet ganske mange timer...Har ikke helt oversikt over timene, men det var sikkert 15 timer hver,, med handling, matlaging, vasking og rydding. Anonymous poster hash: 3dadc...9ff
thinkywinky Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har ingen formening om pris, men hvorfor avtales ikke sånt FØR jobben begynner? På den måten er dere enige om forventningene til pris... 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Fordi vi ble enige om å snakke om det etterpå,- vi visste ikke hvor mye tid vi ville bruke, og hva maten vi kjøpte inn kom til å koste etc,- da det var første gang vi ordnet til konfirmasjon. Anonymous poster hash: 3dadc...9ff
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Tar dere på dere en slik stor jobb uten å avtale noe på forhånd? Ble det satt noe maxpris for varer dere skulle kjøpe? Kanskje de regner med siden dere er kjente at det skal være veldig billig? Her tør jeg ikke si noe pris Anonymous poster hash: 6efc6...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 2000 kr til hver av dere for jobben. Så kommer utgifter i tilegg. og jeg mener 2000 er minimum Anonymous poster hash: 6efc6...1d6
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Ville tatt 150 kr timen, dvs 300 kr timen på dere begge. Hvis dere kom unna med 3000 på mat og drikke var dere flinke, vi brukte ca 8000.
Zilas Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Jeg tenker det kommer litt ann på nivået av vennetjeneste. Har disse folka gjort dere noen store tjenester før for eksempel? I tillegg på begge parters økonomi.. Har de god råd, mens dere har dårlig er det kanskje naturlig at dere får mer enn hvis situasjonen er omvendt. Hvis dette er folk dere "står i gjeld" til ville jeg kanskje vært nøktern å foreslått 100-150 kr timen per pers. Hvis det ikke er snakk om noen dere skylder en tjeneste/kommer til å trenge en stor tjeneste fra i nærmeste fremtid ville jeg kanskje sagt 150-200 i timen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 De bør vel betale litt for lokalet også? Jeg hadde aldri satt bort en så stor jobb uten å få vite hva det ville ha kostet meg. Motsatt ville jeg aldri ha tatt på meg en så stor jobb uten å få avklart hva jeg skulle ha fått for arbeidet. Vennetjenester er vanskelige. Det kan ofte føre til splid og uvennskap. Kanskje de som skulle feire konfirmasjonen ønsker å betale for maten og en symbolsk sum for arbeidet og lokalet mens du vil ha fullt betalt som om det var utleid til fremmede. Jeg vet ikke hva som er riktig pris. Som andre sier så spørs det hvor gode venner dere er. Anonymous poster hash: 9989c...8b6 1
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Jeg hadde ikke turt å be om en slik tjeneste uten å avtale pris først. Tenkt hvis de bare tenker at dere vil ha en 500 lapp og en flaske vin for jobben? Kjipt! Hadde 2 ikke spesielt nære venninner til å hjlpe til på kjøkkenet i min sønns konfirmasjon. De jobbet i 3-4 timer. De fikk 400 hver + kort og sjokolade. Det skulle bare manglet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå