Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå er det et år siden jeg sluttet i en butikkjobb der jeg hadde jobbet i 3 år.

Jeg bad sjefen min om å få en sluttattest da jeg sluttet, og det sa han var helt i orden. Men jeg så aldri noe til den, og når jeg har spurt etter den så sier han at den har kommet bort i posten eller liknende. Jeg kunne ha tenkt meg å få den attesten til senere, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: bc9db...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på nytt?

Skrevet

Bedt ham skrive ut attesten og sende den en gang til.

• Liker 1
Skrevet

Spør på nytt, man har krav på å få en attest.

Skrevet

Si at du kommer innom en satt dato og henter den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt ca 2 ganger i måneden det siste året etter den. Men jeg har ennå ikke fått den.

Jeg har vært innom for å hente den, men da har han låst døren til kontoret.

Jeg har bedt de andre ansatte om å gi han beskjed, jeg har ringt, og sendt meldinger og stått i butikken i to timer og ventet på han. Han tar ikke telefonen lenger og svarer meg ikke på meldinger...

Så hva gjør jeg nå? Dropper å få den? Blir jo litt prinsippsak for min del...

Skrevet

Hah for en fjern fyr. Er det snakk om en kjedebutikk e.l.? For da kan du prøve å gå høyere opp i systemet og etterlyse den. Om han ikke vil gi deg attest så har du krav på et ark som iallfall beskriver hva slags arbeid du har hatt, stillingsprosenten din og hvor lenge du har arbeidet der. Var du organisert?

AnonymBruker
Skrevet

Hah for en fjern fyr. Er det snakk om en kjedebutikk e.l.? For da kan du prøve å gå høyere opp i systemet og etterlyse den. Om han ikke vil gi deg attest så har du krav på et ark som iallfall beskriver hva slags arbeid du har hatt, stillingsprosenten din og hvor lenge du har arbeidet der. Var du organisert?

Ja det er en kjedebutikk. Var organisert ja. Skal jeg sende Mail eller ringe dem? Jeg vil bare ha en sluttattest eller et bevis på hva jeg har gjort der. Jeg har jo brukt tre år der tross alt! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Henvend deg til personal sjefen i kjedebedriften. Slikt han har holdt på er slapt.

Anonymous poster hash: fa32c...efa
  • Liker 2
Skrevet

Ja det er en kjedebutikk. Var organisert ja. Skal jeg sende Mail eller ringe dem? Jeg vil bare ha en sluttattest eller et bevis på hva jeg har gjort der. Jeg har jo brukt tre år der tross alt! Anonymous poster hash: bc9db...32d

ja da ringer du dem, det skal ikke være sånn! Sluttattest har du jo rett på uansett.
AnonymBruker
Skrevet

ja da ringer du dem, det skal ikke være sånn! Sluttattest har du jo rett på uansett.

Da gjør jeg det! Håper det ordner seg nå da 😊

Ja. Han er dessverre veldig upålitelig i forhold til både kunder og ansatte, og har mistet mange kunder slik dessverre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...