Gå til innhold

Er menn generelt sett tidligere ute enn kvinner og er mer virkelighetsnære?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er menn generelt sett tidligere ute enn kvinner og mer virkelighetsnære? Det gjelder selvsagt ikke alle, men for min del virker det som om det alltid er menn, og da til og med den vanlige mannen i gata, som er tidligst ute når det gjelder alt. Fra politiske ideer til teknologi. De færreste har også fantasier og tenker irrasjonelt, noe enkelte kvinner ser ut til å gjøre. De har også mer lojalitet generelt sett?

Er det noe i det?

Anonymous poster hash: a9b68...72e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er menn generelt sett tidligere ute enn kvinner og er mer virkelighetsnære?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye rart. Hva mener du med "tidlig ute"? Mer fokusert på innovasjon, mer kreative eller mer ambisiose?

Menn er mer drevet av makt og inntekt enn kvinner er og vil alltid dras mot posisjoner der dette er oppnåelig, f.eks. innen politikk. Kvinner er, jevnt over, mer opptatt av det sosiale rundt jobben og det medmenneskelige, hvilket er hvorfor flere velger yrker med lavere inntekt der de kan jobbe med mennesker.

Anonymous poster hash: 701e0...383
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "tidlig ute"?

F.eks. er raskere til å ta i bruk ny teknologi, som er nyttig. Holde seg oppdatert. Nye filisofiske og politiske tanker, nye fakta osv.

AnonymBruker
Skrevet

F.eks. er raskere til å ta i bruk ny teknologi, som er nyttig. Holde seg oppdatert. Nye filisofiske og politiske tanker, nye fakta osv.

Det er ikke min erfaring. Som nevnt over er menn mer involvert i politikk personlig og mer interessert i å bli politikere, men mine venninner er jevnt over mer oppdatert og beleste enn mennene jeg kjenner.

Kjenner flere menn som interesserer seg for teknologi enn kvinner, men det er bare en interessesak, ikke at kvinnene er tregere generelt.

Skrevet

Selvfølgelig, hvorfor spør du? Vet du ikke at menn er bedre enn kvinner på de fleste om ikke alle områder!

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, hvorfor spør du? Vet du ikke at menn er bedre enn kvinner på de fleste om ikke alle områder!

Jeg bare generaliserer. Synes det virkelig litt slik :) Samtidig er jo kvinner mye mer vennlige synes jeg og sosiale.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere menn som interesserer seg for teknologi enn kvinner, men det er bare en interessesak, ikke at kvinnene er tregere generelt.

Nei, ikke tregere. Men er rett og slett ikke interessert tenkte jeg.

Gjest Tris
Skrevet

Når skal mennesker lære? Kvinner er ikke ditten og menn er ikke datten. Vi er alle individer og enormt forskjellige både når det gjelder interesser, evner og pågangsmot. Det er en uting med all denne generaliseringen som ikke leder til noe annet enn mer forvirring og misforståelser og i enkeltes tilfeller kynisme mot det andre kjønn.

Herregud for en verden...

Skrevet

Her var det mye rart. Hva mener du med "tidlig ute"? Mer fokusert på innovasjon, mer kreative eller mer ambisiose?

Menn er mer drevet av makt og inntekt enn kvinner er og vil alltid dras mot posisjoner der dette er oppnåelig, f.eks. innen politikk. Kvinner er, jevnt over, mer opptatt av det sosiale rundt jobben og det medmenneskelige, hvilket er hvorfor flere velger yrker med lavere inntekt der de kan jobbe med mennesker.

Kvinner har en grunnleggende verdi blant andre mennesker i det å være kvinner, og kan dermed nøye seg med å være sosiale uten at dette kommer til å frarøve dem sosial status og muligheter. Veldig få menn drives av makt eller inntekt, de drives av et sosialbehov som kun innfris når de oppnår dette.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har en grunnleggende verdi blant andre mennesker i det å være kvinner, og kan dermed nøye seg med å være sosiale uten at dette kommer til å frarøve dem sosial status og muligheter. Veldig få menn drives av makt eller inntekt, de drives av et sosialbehov som kun innfris når de oppnår dette.

Faktisk, kunne ikke sagt meg mer enig. Menn flest må arbeide, for å oppnå akseptanse.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Anonymous poster hash: fa511...8a9

AnonymBruker
Skrevet

Og unyttig teknologi. :wink:

Anonymous poster hash: fa511...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...