AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei! Jeg er litt grønn på dette med attester, og lurte på om noen hadde noen tanker rundt dette. Er det mulig å få en kollega til å skrive en attest til meg? Vi hadde begge samme stilling, men etter et år ble jeg hans nestleder. Blir dette sett på som useriøst eller unødvendig hos en potensiell ny arbeidsgiver? Anonymous poster hash: 347ff...60e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Å få en kollega til å skrive attest til deg er ikke verdt mer enn en attest fra mamma i mine øyne i alle fall. En av dine overordnede bør skrive attesten til deg.Anonymous poster hash: 4b9f7...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Å få en kollega til å skrive attest til deg er ikke verdt mer enn en attest fra mamma i mine øyne i alle fall. En av dine overordnede bør skrive attesten til deg.Anonymous poster hash: 4b9f7...d5b Ser den. Hva hvis det kommer i tillegg til attest fra sjef? Anonymous poster hash: 347ff...60e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Ser den. Hva hvis det kommer i tillegg til attest fra sjef? Anonymous poster hash: 347ff...60e Hadde sett på en attest fra en medarbeider som useriøst og verdiløst. Uansett om du hadde med en attest fra sjefen i tillegg. Hvorfor skal du absolutt ha en attest fra en medarbeider? Og hvorfor skal du ha den hvis du får en fra sjefen din?Anonymous poster hash: c9545...ea8
Frisørdama Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Du kan heller bruke han som en av referanse personene
Gjest RompeRusk Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Hvis du har jobbet veldig mye sammen med en medarbeider, og lite med sjefen, kan du godt bruke både sjef og medarbeider som referanseperson. Men attest får du fra sjefen 1
Puny Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 min venninne som jobber med rekrutering sa at dette er veldig vanlig, da men gjerne jobber mer med sine "medarbeidere" enn med sin sjef
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 min venninne som jobber med rekrutering sa at dette er veldig vanlig, da men gjerne jobber mer med sine "medarbeidere" enn med sin sjef Det er sant, men det er ikke i alle yrker kolleger har innsikt i dine prestasjoner. Jeg jobber på et kundesenter f.eks. kollegaene mine har ikke tilgang til loggsystemer som viser hvor effektivt jeg er når det kommer til antall samtaler/mail jeg behandler. De kan ikke se hva slags terningkast kundene gir meg i etterkant av samtalen. De kan ikke se om jeg tar timevis med pauser i løpet av dagen. De kan ikke se om jeg er på tiden. En attest fra en kollega er da i grunnen et bortkastetpapirark, for det sier ingen ting annet enn at jeg har en kollega som syns at jeg er snill og grei. Anonymous poster hash: 4b9f7...d5b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Mange skrivefeil, sånn blir det når man skriver på mobil i taxien. Sorry ;-)Anonymous poster hash: 4b9f7...d5b 1
Puny Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Det er sant, men det er ikke i alle yrker kolleger har innsikt i dine prestasjoner. Jeg jobber på et kundesenter f.eks. kollegaene mine har ikke tilgang til loggsystemer som viser hvor effektivt jeg er når det kommer til antall samtaler/mail jeg behandler. De kan ikke se hva slags terningkast kundene gir meg i etterkant av samtalen. De kan ikke se om jeg tar timevis med pauser i løpet av dagen. De kan ikke se om jeg er på tiden. En attest fra en kollega er da i grunnen et bortkastetpapirark, for det sier ingen ting annet enn at jeg har en kollega som syns at jeg er snill og grei.Anonymous poster hash: 4b9f7...d5b ja det er sant, det kommer selvsagt an på yrket, men jeg ville bare si at det ikke nødvendigvis er uvanlig.....
gjestgjestgjest1 Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Var på intervju hos Adecco engang. Da min forrige sjef var bortreist sa rekrutteringsansvarlige at det gikk helt fint å få en jobbattest/referanse fra en kollega. I mitt tilfelle var det avdelingsleder da:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå