Gå til innhold

Beste tips for rask vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jente 19 år her! Er ikke så veldig ekspert på det med trening og har vært litt lat. Men nå i det siste har jeg snudd om på kostholdet, kastet vekk potetgullet, pizzaen og sjokoladen og byttet ut med sunnere mat og mindre måltider.

Og begynt å trene litt. På søndag startet jeg med "30 days challenge" og trent hver dag siden det. Skal trene hver dag utenom fredag og lørdag, og se hvordan resultatene blir.

Men så lurer jeg litt på hva deres beste tips for rask vektnedgang er? Har du selv gått ned mye av en metode du ville delt her? På forhånd takk!

( Er så deilig med motivasjonen på topp :D )

Anonymous poster hash: 4ceeb...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trening og sunt kosthold! Det er den eneste måten å holde kiloene på avstand for godt. Å la være å spise er kanskje mer effektivt, men forferdelig usunt i lengden....

(Måtte redigere bort noen autokorrekturer...)

Endret av Plommetreet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min metode er enkel: spis mindre, beveg mer. Det gjør jeg med en skritteller som sørger for at jeg går 12.000 skritt per dag og kaloritelling på myfitnesspal.com. Skrittelleren synkroniseres direkte med myfitnesspal, og appen der er veldig enkel å bruke. Det er ikke snakk om å spise minst mulig, men å gå i kaloriunderskudd samtidig som kroppen og hodet fungerer.

Og det bør ikke gå særlig fortere enn ca en halv kilo i uka. Se på det som en livsstilsendring, ikke en kortvarig kur.

Anonymous poster hash: f2f3f...936
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og det bør ikke gå særlig fortere enn ca en halv kilo i uka. Se på det som en livsstilsendring, ikke en kortvarig kur. Anonymous poster hash: f2f3f...936

Ts her. Ja jeg ser på det som en livsstilsendring, men tenkte bare å kjøre litt ekstra "hardt" på siste mnd før sommerferien og se hvor mye jeg faktisk kan se forskjell på en mnd med litt ekstra slit.

Skrevet

Hvorfor har du det så travelt med å gå ned i vekt? Det sunneste er å gå ned litt hver uke. Ved å spise sunt og trene, er du virkelig på rett vei! Hvis du i tillegg klarer å se på dette som en varig endring i livsstilen din, og ikke bare en diett, ja da har jeg stor tro på at dette kommer til å gå :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du det så travelt med å gå ned i vekt? Det sunneste er å gå ned litt hver uke. Ved å spise sunt og trene, er du virkelig på rett vei! Hvis du i tillegg klarer å se på dette som en varig endring i livsstilen din, og ikke bare en diett, ja da har jeg stor tro på at dette kommer til å gå :)

Ts her

Takk for svar, og takk for støttende ord! :)

Skrevet

Spis mindre, oftere og bedre. "Junkfood" er forbeholdt en dag i uka, bare. Ha også dager i uken hvor du bare spiser grønt til middag (litt kjedelig, men fungerer som bare det). Kutt ned på karbohydratene, eller spar mesteparten til tidlig på dagen (som du får bruk for om du trener). Ville heller ikke spist etter 19-20 tiden og heller lagt meg tidlig.

Når det gjelder trening ville jeg lagt inn en del kondisjon, ettersom du vil raskt ned i vekt er nok dette den greieste veien. Vil du derimot gjøre en livsstilsendring, ville jeg nok fokusert på mer styrke igjen - men dette er jo opp til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre, oftere og bedre. "Junkfood" er forbeholdt en dag i uka, bare. Ha også dager i uken hvor du bare spiser grønt til middag (litt kjedelig, men fungerer som bare det). Kutt ned på karbohydratene, eller spar mesteparten til tidlig på dagen (som du får bruk for om du trener). Ville heller ikke spist etter 19-20 tiden og heller lagt meg tidlig.

Når det gjelder trening ville jeg lagt inn en del kondisjon, ettersom du vil raskt ned i vekt er nok dette den greieste veien. Vil du derimot gjøre en livsstilsendring, ville jeg nok fokusert på mer styrke igjen - men dette er jo opp til deg.

Takk for svar! Ja det høres veldig fornuftig ut. Hittil siden søndag har jeg jogget i skog og trent styrke hjemme.

Skrevet

Ikke ha det for travelt! :) Jeg skjønner godt at man ønsker å gå ned fort, helst skulle jeg gjerne gått ned 5 kg på ei uke, men da måtte jeg gjort det på en veldig usunn måte og hatt en livsstil jeg ikke kunne leve med i lengden, og da ville jo kiloene komme rimelig fort på igjen etter hvert.

I begynnelsen kan det sikkert være lurt å telle kalorier, finn ut hvor mange kalorier du trenger for å holde vekta (finnes mange kalkulatorer på nettet der du kan finne det ut, bare google bmr-kalkulator), og så trekker du fra 500. Trenger 2000 kalorier for å holde vekta, så vil du gå ned ca. 0,5 kg i uka om du spiser 1500 kcal, noe mer hvis du trener mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips for å gå ned i vekt fort er å legge om til lavkarbo. Jeg mistet kjapt en del kilo, og selv om det er snakk om vannvekt så ser jeg stor forskjell!

Anonymous poster hash: 1eb8d...ca2
  • Liker 1
Gjest multibox
Skrevet

Å gå opp eller ned i vekt er i teorien veldig lett. Til syvende og sist handler det om selvdisiplin

post-82194-0-55700700-1399463606_thumb.p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...