SiMa Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Er det noen som har gjort det? Hvordan gikk det? Ble det tid nok til pynting etc, eller ble det bare stress? Jeg har veldig lyst til å gjøre det, er flink til (og liker) å bake og pynte kaker, men er redd det blir for lite tid til å gjøre det ordentlig.
Åselin Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Åh. Har samme dilemma som deg... Men er redd det blir mye stress. Hva slags kake tenker du i så fall å lage?
Anettepia Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Jeg vurderer det samme Kommer da til å lage det som kan lages tidlig, i god tid på forhånd. Og så skal jeg unngå å lage den for avansert
Petalouda Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 DONT DO IT !!! Jeg stod hele fredagen før bryllupet og pyntet en treetasjes kake. Det tok myyye lengre tid enn jeg hadde regnet med, og det ble IKKE den kosen jeg hadde håpet. Langt i fra. Det er ikke verdt det. Og jeg kan å bake/pynte kaker altså.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Jeg lagde min kake selv. tre etasjers kake. Hadde prøvebakt på forhånd og ble veldig fint da så trodde det skulle gå fint. Men man har virkelig nok og gjøre før et bryllup så jeg fikk ikke nok tid til og konsentrere meg om kaka så måtte omtrent bare smelle sammen noe som så ok ut, men ikke like bra som jeg hadde planlagt. Lage fin kake tar tid. OM man skal gjøre det er det lurt og lage alt av pynt på forhånd og holde fyll osv enklest mulig. ikke minst må man tenke på kjøleskapsplass og frakting av kake til lokalet. Ikke tror jeg at jeg sparte så mye penger på det heller for handlet inn endel dekorutstyr., stativ osv Anonymous poster hash: 7dd68...842
Petalouda Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Nei, ikke sparer man penger og ikke sparer man tid. Det er krevende både energimessig og tidsmessig, og i ettertid syns jeg det er trist at hele den siste dagen gikk bort i kakestresskaos, når jeg istedet kunne ha benyttet dagen til helt andre ting sammen med forloveren for eksempel. Klart at det er gøy å kunne si at man laget sin egen bryllupskake, og jeg var ganske stolt da den ble trillet inn. Men likevel, det er ikke verdt det.
septemberbrura Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Jeg laget vår egen femetasjers bryllupskake og er veldig fornøyd med det. Du MÅ imidlertid planlegge godt og MÅ sette av minimum halve dagen før bryllupet til pynting av kakeprosjektet. Med fem kaker brukte jeg en hel arbeidsdag til fyll og pynting. Man sparer nok ikke de helt store summene på å gjøre det selv. Så får man bli enig med seg selv hva som er viktigst å prioritere.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Fikk hjelp av mamma til vår. Hadde laget pynten tidligere, så hun pyntet den fredagen (ble ikke helt som jeg hadde sett for meg, men fin allikevel)Anonymous poster hash: da470...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå