Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trente styrke i går, og i dag er jeg veldig støl. Merker at det også blir værre og værre, og av tidligere erfaring blir det enda værre i morgen.

Er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå fortere over?

Burde man være i bevegelse? Holde seg i ro? Andre ting? :)

Anonymous poster hash: be9ea...62e

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Pleier å hjelpe med en rolig joggetur så en for løsnet litt på ting. Iallefall funker det for meg.

Skrevet

Litt bevegelse hjelper, men ikke hard trening. En lett joggetur eller en gåtur, avhengig av formen din. Det verste du kan gjøre er å holde deg helt i ro, da blir det bare verre/varer lenger.

Gjest Blubbs
Skrevet

Være i bevegelse hjelper.. Gå deg noen turer, gå ekstra gang opp og ned trappa, hent deg små glass med vann, dele opp gjøremål osv. Ikke bli sittende forran pctv i lengre tid.

Ellers er det viktig å huske på å trene igjen, relativt kjapt. Lar du det gå lang tid, vil du bli like støl neste gang.

Skrevet

Pleier å hjelpe med en rolig joggetur så en for løsnet litt på ting. Iallefall funker det for meg.

Det pleier å hjelpe for meg også.

Skrevet

Ta 800-1000 mg magnesium ved behov, det løsner opp! Velg en variant med magnesium asporotate eller citrate, ikke oksid, for best mulig opptak.

Jeg liker Solaray eller BioLife sine! :) Det er det mest effektive og ufarlige tipset som finnes! :)

Skrevet

Stølhet skyldes at du har trent mye hardere belastning enn muskulaturen er vant til. Da ryker du mange muskelfibre, og det tar gjerne et drøyt døgn før stølheten kjennes skikkelig.

Etter noen dager vil musklene ha bygd seg opp sterkere enn de var, men inntil da er det best å bare være i veldig rolig aktivitet og sitte en del i ro. Se en film, les ei bok eller sykle en rolig tur.

Skrevet

Jepp forhold deg rolig og bare nyt at du har fått resultat av treningen! :)

Sist jeg var stiv som en stokk gikk jeg meg en lang tur, uheldigvis var det vind ute. Dette førte til at jeg ble, om mulig, enda stivere enn jeg var. Så det anbefales ikke med mindre det er fint vær ute!

Gjest multibox
Skrevet

det vil være ubehagelig frem til muskelaturen har bygd seg opp igjen. det blir mindre ubehaglig dersom du varmer opp de musklene du er støl i

Skrevet

Nyyyte det. Å være støl er på topp 5 lista mi over deilige følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...