AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Har et lite spørsmål ang hvordan jeg skal renge ut kalorier sånn at jeg går i underskudd.For når jeg går med fitibit en hel dag viser den jo ikke bare forbrente kalorier ved aktivitet i form av trening,men den viser forbruk av kalorier gjennom en hel dag. Så hvordan gjør jeg det da når jeg skal regne ut forbrente kalorier i forhold til basalforbrenningen sånn at jeg ligger i undeskudd. Pluss at den alltid starter på ca 500 kalorier når jeg setter den på(bruker fit bit one),så disse må vel også trekkes fra ? Anonymous poster hash: 2922d...849
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Jeg synes ikke det er noe problem, men jeg ser hva du mener, og forslaget mitt er at du kan synce den opp mot Myfitnesspal. Da fører du maten i Myfitnesspal, og aktivitetene i Fitbit, så får du en grei oversikt. Anonymous poster hash: 4fb44...21d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Jeg legger til at årsaken til at den viser 500 når du setter den på, er fordi den viser totalt energiforbruk gjennom dagen (hvileforbrenning + aktivitet), ikke bare kalorier forbrent gjennom aktivitet. Anonymous poster hash: 4fb44...21d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Jeg legger til at årsaken til at den viser 500 når du setter den på, er fordi den viser totalt energiforbruk gjennom dagen (hvileforbrenning + aktivitet), ikke bare kalorier forbrent gjennom aktivitet. Anonymous poster hash: 4fb44...21d Jeg så nå at det var det du mente var vanskelig, så jeg misforsto deg. Beklager det. Men jeg gjentar rådet om å synce med Myfitnesspal, da får du aktivitetskalorier oppgitt under exercise. Anonymous poster hash: 4fb44...21d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Takk for tips.Da har jeg laget profil på myfitnesspal,men hvordan syncer jeg de 2? Anonymous poster hash: 2922d...849
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Da har jeg fåt til det.Så måten jeg skal regne ut på da er og ta bmr pluss de kaloriene som bli registret ved syncing,også trekk fra 500 for å finne ut hva jeg må ligge på for å komme i underskudd? Anonymous poster hash: 2922d...849
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Da har jeg fåt til det.Så måten jeg skal regne ut på da er og ta bmr pluss de kaloriene som bli registret ved syncing,også trekk fra 500 for å finne ut hva jeg må ligge på for å komme i underskudd? Anonymous poster hash: 2922d...849 Da trenger du egentlig ikke regne i det hele tatt. Da du registrerte deg på Myfitnesspal, regner jeg med at du oppga mål samtidig, slik at du fikk et kalorimål? (f.eks 1500 kcal pr dag) Hvis du er inne på fanen "My home", står det kalorimålet der, sammen med hva du har logget av mat du har spist, kalorier forbrent gjennom aktivitet, og hvor mange fler kalorier du kan spise for å holde deg innenfor målet. Resultatene fra Fitbit legger seg automatisk inn, og da oppdateres "netto kalorier" samtidig. Det er litt kronglete forklart, men egentlig veldig enkelt. Slik ser det ut hos meg (jeg har ikke trent ennå i dag) Kalorimål: 1310 Spist: 338 Aktivitet: 82 (overført fra Fitbit) Nettoinntak: 256 Gjenstående kalorier. 1054 Anonymous poster hash: 4fb44...21d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Da trenger du egentlig ikke regne i det hele tatt. Da du registrerte deg på Myfitnesspal, regner jeg med at du oppga mål samtidig, slik at du fikk et kalorimål? (f.eks 1500 kcal pr dag) Hvis du er inne på fanen "My home", står det kalorimålet der, sammen med hva du har logget av mat du har spist, kalorier forbrent gjennom aktivitet, og hvor mange fler kalorier du kan spise for å holde deg innenfor målet. Resultatene fra Fitbit legger seg automatisk inn, og da oppdateres "netto kalorier" samtidig. Det er litt kronglete forklart, men egentlig veldig enkelt. Slik ser det ut hos meg (jeg har ikke trent ennå i dag) Kalorimål: 1310 Spist: 338 Aktivitet: 82 (overført fra Fitbit) Nettoinntak: 256 Gjenstående kalorier. 1054 Anonymous poster hash: 4fb44...21d Legger til: Hvis du ikke vil logge matinntak på Myfitnesspal, så trenger du fremdeles ikke regne. Da tar du bare kalorimålet + aktivitet fra Fitbit = kcal du kan spise i løpet av dagen for å nå målet ditt. Anonymous poster hash: 4fb44...21d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Takk for hjelp. Den løsningen med myfitnesspal var jo genial.Har hittil brukt diett.no,men det koster jo. Anonymous poster hash: 2922d...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå