AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei! Vurderer å ta meg en pause fra studiene å studere kulturstudier (for opplevelsens skyld + støtte fra lånekassen) Noen som har erfaringer? Foreløpig er planen enten utviklingsstudier med Vietnam + Ghana, eller Miljøstudier i Ghana. Vurderer også Spansk, siden jeg snakker litt fra før. Lurer på alt fra det sosiale, til hvordan stedene er, priser, utbytte av studiet osv. Tar i mot alle tips og råd med stor takk! Anonymous poster hash: 24f6b...088
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Eller er det noen fler som skal studere med de til høsten? Anonymous poster hash: 24f6b...088
Fiol Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Jeg studerte Religion og Sosial Antropologi med Kulturstudier i India for 2 år siden. Opplegget der var hektisk, siden pensumet til hele semesteret kom på 2,5 mnd, men det var også veldig lærerrikt! Du sier du ønsker en "pause fra studiet", men Kulturstudier setter mye høyere krav enn et treningsstudie på Bali altså, hvert fall i India. Det er skoleopplegg hver dag, så man får ikke mye tid til å oppleve landet underveis om man ikke beregner ekstra tid før eller etter. Jeg vet ikke hvordan nivåene på Utviklingsstudier og spanskstudiene er da, men folka på Kulturstudier er veldig hjelpsomme, så er bare å sende en mail å spørre hvordan opplegget er tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Takk for svar! Følte du at det ble en "eksotisk" opplevelse? Jeg er ikke redd for å studere og tar de fleste fag lett, tenker kanskje å lese en del på forhånd, så blir det mer tid der nede. Men hvis det blir nesten som å studere i Norge så er det kanskje dumt å bruke så mye penger.. Har lyst på nye impulser og nye perspektiver. Kom du i kontakt med noen før studiet? Jeg har veldig lyst til å dra ned før å reise rundt i landet, men vet ikke om jeg tør alene. Anonymous poster hash: 24f6b...088
Fiol Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Om du kun legger vekt på å få ståkarakter så trenger du nok ikke å lese så altfor mye. Jeg vil absolutt si at Kulturstudier byr på dypere kulturopplevelser enn en vanlig feriereise! Men du har jo også mange nordmenn rundt deg hele tiden da, så det krever en ekstra innsats om du vil bli kjent med lokale. Studiet koster jo en god del, så tenk over at du kan få ganske mange spennende gruppeturer eller andre opplevelser for de pengene om du bestemmer deg for å reise fritt isteden. Jeg kjente ingen før jeg startet på studiet, men jeg besøkte en kollega av meg som har hus i India en uke før studiestart. Det anbefales virkelig å sette av litt ekstra tid til å utforske landet før du starter! Og du kommer til å greie deg helt fint alene! Tenk på det som en ny utfordring - man lærer mye om seg selv og blir mer selvstendig! Jeg var akkurat på min første alenereise til Nepal nå nettopp, og det gikk kjempefint! På alle reisene mine har jeg alltid møtt hyggelig mennesker, og ikke minst andre alenereisende. Man blir fort kjent med folk ute i verden altså!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Takk for svar igjen Fiol! Tror kanskje jeg satser på å dra til Vietnam og studere der, så får jeg sette av litt tid før studiet starter å reise litt rundt! Virker kjempeskummelt, men samtidig spennende Så på reisebloggen din, må si du er utrolig heldig som har fått oppleve så mye! Hvis det er flere som har reist med kulturstudier, er jeg veldig interessert i å vite mer! Anonymous poster hash: 24f6b...088
Gjest Mr. Toad Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg studerte Religion og Sosial Antropologi med Kulturstudier i India for 2 år siden. Opplegget der var hektisk, siden pensumet til hele semesteret kom på 2,5 mnd, men det var også veldig lærerrikt! Du sier du ønsker en "pause fra studiet", men Kulturstudier setter mye høyere krav enn et treningsstudie på Bali altså, hvert fall i India. Det er skoleopplegg hver dag, så man får ikke mye tid til å oppleve landet underveis om man ikke beregner ekstra tid før eller etter. Jeg vet ikke hvordan nivåene på Utviklingsstudier og spanskstudiene er da, men folka på Kulturstudier er veldig hjelpsomme, så er bare å sende en mail å spørre hvordan opplegget er tenker jeg Hvilke av de tre husene bodde du i?
Gjest Mr. Toad Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Singh House :D Der med pepperkakekirken? Bodde i første etasje der for mange år siden. Savn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå