Gå til innhold

Ikea kjøkken, kvalitet og pris?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Skal bygge nytt hus, budsjetter er VELDIG stramt.. Har lest litt her inne at mange av dere har IKEA-kjøkken... Kan ikke si det frister noe særlig, har jo endel bord, kommoder o.l. fra IKEA, og min erfaring er at man får det man betaler for, dvs for lite penger får du dårlig kvalitet! Derfor er jeg litt skeptisk når det gjelder kjøkken, er liksom ikke bare å bytte det ut etter et par år som en kommode.. :-? Hviliken erfaringer har dere gjort? Hvor mye billigere er det egentlig?? Måtte dere montere det selv? (har hørt at rørleggere ikke vil ta jobben med disse kjøkkenene). Er det andre kjøkkenleverandører som er "billige"? Tar i mot alle tips med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg leser mitt eget innlegg, virket jeg så negativ... :oops: Fakta er at jeg vurderer å kjøpe IKEA-kjøkken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Har IKEA kjøkken og er storfornøyd, men så er jeg fornøyd med de andre IKEA møblene vi har også da, vårt verste møbel er faktisk et skap fra A-møbler :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg hadde IKEA-kjøkken der jeg bodde før. Var kjempefornøyd bortsett fra et par ting. Jeg syntes at oppvaskkummen var vanskelig å holde blank og fin. Og jeg hadde benkeplate av laminat. På endestykkene er det pålimt laminat som løsnet. Iallfall det som endte mot komfyren. Løsnet sikkert pga varmen.

Jeg hadde folk som IKEA skaffet til å montere kjøkkenet. De ordnet også rørlegger og elektriker. Alt gikk som smurt.

Har ingen problemer med å velge IKEA-kjøkken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg kan ikke si hvor mye billigere det ble fordi jeg ikke innhentet pristilbud fra andre. Men jeg syntes jeg fikk veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvaliteten er det ingenting å si på.

Litt vanskelig å sammenligne pris, men for å gi et eksempel:

Vi har innredning på 2 vegger som er ca 4 og 5 meter. Vi har full innredning på begge disse veggene, med unntak av ca 1 meter overskap og 50 cm underskap.

Da vi sjekket prisen hos Norama, så skulle de ha 5000 for skapene og da manglet det innredning på ca 2 meter. Ingen hvitevarer eller bankeplate/kum os.l. var inkludert. KUN skap og lyslister/sokkel.

Hos IKEA fikk vi skap på begge veggene inkl. benkeplate, kum, blandebatteri, innebygget kjøleskap, komfye, micro og oppvaskmaskin for mellom 50 og 60000. Vil tro at dette er nesten halv pris sammenlignet med Norema (tilsvarende løsning med hvitevarer og benkeplate).

Har eller hatt IKEA-kjøkken siden jeg flyttet inn i min egen leilighet for 10-12 år siden. Har aldri hatt problemer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKEA kjøkken og er veldig fornøyde. Vi har hatt det i to år og alt er som nytt, og vi har BRUKT det. Når det gjelder prisen, så er det jo rimligere. Vi handlet alt vi trengte til kjøkkenet, masse til ungene og litt til oss og det blei ikke fullt 30 000 kr. Kan jo si at en venninne av meg har kjøpt et kjøkken nå, det er utstillingsmodell og mindre skaper enn det vi kjøpte. Butikken forlangte 100 000 kr, men de fikk forhandlet seg til 80 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kjøpte "Netto" kjøkkeninnredning på Byggmakker og er kjempefornøyde!! Omtrent samme prisnivå som IKEA. Det lønner seg å innhente priser fra flere forhandlere og sette opp et regnestykke i et regneark, så du kan sammenlikne. Trenger ikke kjøpe alt til kjøkkenet på ett sted. Vi kjøpte håndtakene på IKEA, synes de var finere enn de som egentlig hørte til Netto-kjøkkenet. I tillegg var de billigere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feather..

Vi har IKEA-kjøkken nå, vi har valgt IKEA til vårt nye hus, som vi flytter inn i om noen uker.

Min erfaring er at selve skapene er av god kvalitet, men det er noen ting vi ikke kjøper på ikea:

Oppvaskkum. Vi har hatt dette fra IKEA en gang tidligere, og var ikke fornøyd. Den er vanskelig å holde blank. Vet om flere andre som også har hatt dette problemet.

Blandebatteri. Tidligere erfaringer har vært dårlige. Kjenner også endel rørleggere som har hatt endel negative erfaringer med IKEA-kraner.

Benkeplate. Her kan man sikkert få mye fint på IKEA, men det er visse begrensninger. Vi skal ha heltre eik, ekstra tykk, og den ene veggen er over 4 meter lang. Så lange benkeplater var det ikke å få tak i på IKEA, så det har vi måttet bestille fra et annet sted.

Prismessig er det vel ingen som kommer i nærheten av IKEA. På IKEA må vi betale 30 000 for kun skapene, mens f.eks Norema skulle ha 80-90 000 for noe tilsvarende. Vi har også innhentet tilbud fra mange andre leverandører (Marbodal, HTH, Sigdal, det Norske Kjøkkensenter). Samtlige har ligget nærmere Norema enn IKEA i pris.. (Men de har kanskje hatt større fleksibilitet i forhold til løsninger, så det kommer jo an på hva man er ute etter..)

Lykke til med valget!

Feather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!! Dyre greier dette med kjøkken... Hva koster oppvaskkum, blandebatt. osv da? Hvis man kjøpe det et annet sted, mener jeg... Og hva koster benkeplate??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg har kjøkken og vask fra Ikea - valgte blandebatteri fra rørleggeren da løsningen var mye bedre.

Kjøkkenvasken i stål fra Ikea holder seg like fin som kjøkkenvasker jeg har sett hos andre med f.eks. kjøkken fra HTH, Norema, osv. Har absolutt ingen problemer med å holde den ren og blank ...

Selve kjøkkeninnredningen fra Ikea kommer på ca. 1/3 av prisen de skulle ha på HTH ... da sier valget seg selv etter mine begreper. Jeg er utrolig fornøyd med kjøkkenet mitt og har fått masse skryt av det :-)

Hadde jeg vært steinrik så hadde jeg nok valgt en annen løsning - et eller annet lekkert designerkjøkken ...

HTH eller Norema ol. hadde jeg ihvertfall ikke valgt - har lest og hørt at kvaliteten deres ikke overgår Ikea på noen som helst måte - det er vel kun de som jobber der selv som påstår at kjøkkenet er kvalitetskjøkken. Før i tiden så var faktisk HTH billigkjøkkenet i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...