HoppsyDaisy Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei, Når sender dere inn papirene til skattekontoret? Vi skal gifte oss i Toscana, så må få papirene så kjapt som mulig innenfor gyldighetsperioden på 4 mnd.
Gjest Naria Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Vi sendte inn på dagen 4 måneder før. Vi skal også gifte oss i utlandet og jeg ville være ute i så god tid som mulig, i tilfelle det ble noe krøll.
HoppsyDaisy Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2014 Vi sendte inn på dagen 4 måneder før. Vi skal også gifte oss i utlandet og jeg ville være ute i så god tid som mulig, i tilfelle det ble noe krøll. Har dere fått prøvingsattesten? Det er mye stress med papirarbeidet syns jeg. Fødselsattestene skal oversettes, prøvingsattesten skal stå på italiensk. Kopi av pass til brudepar og vitner. Og alt skal stemples med en apostille. Puh! Men verdt det forhåpentligvis
Gjest Naria Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Har dere fått prøvingsattesten? Det er mye stress med papirarbeidet syns jeg. Fødselsattestene skal oversettes, prøvingsattesten skal stå på italiensk. Kopi av pass til brudepar og vitner. Og alt skal stemples med en apostille. Puh! Men verdt det forhåpentligvis Ja, vi fikk prøvingsattest ca 1,5 uke etter at vi søkte. Sivilstandsattester, fødselsattest (for meg), bostedsattester og kopi av pass hadde vi ordnet allerede siden disse ikke har noen utløpsdato. Vi skal gifte oss i Danmark, så vi slipper heldigvis å måtte oversette papirene. Nå er nesten alt det formelle i orden, det eneste som gjenstår er at vi må innom rådhuset i København for å vise frem originale pass. Jeg stresset også veldig med papirarbeidet og det var også en medvirkende årsak til at jeg ville ha alt i orden så tidlig som mulig. Endret 6. mai 2014 av Naria
Gjest Naria Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 vi sendte inn 26 mars å har enda ikke fått svar Sendte inn hva? Søknad om prøvingsattest? Forventet behandlingstid på det er ca 2-3 uker, gjerne enda kortere utenfor høysesong, så da hadde jeg tatt kontakt med dem om jeg var deg.
noomi Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Vi sendte inn i slutten av mars, og fikk tilbake attest i april engang..
Helene Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Eh, skal det inn så mange papirer? Vi er begge skilt og tenkte å stikke til utlandet neste år og ta en enkel sermoni på den norske ambassaden. Hvilke papirer må vi ha? Hva må ordnes før brylluppet?
MissEi Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Papirene som skulle sendes tilbake til oss er frosvunnet, så må de sende ny
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Ja, vi fikk prøvingsattest ca 1,5 uke etter at vi søkte. Sivilstandsattester, fødselsattest (for meg), bostedsattester og kopi av pass hadde vi ordnet allerede siden disse ikke har noen utløpsdato. Vi skal gifte oss i Danmark, så vi slipper heldigvis å måtte oversette papirene. Nå er nesten alt det formelle i orden, det eneste som gjenstår er at vi må innom rådhuset i København for å vise frem originale pass. Jeg stresset også veldig med papirarbeidet og det var også en medvirkende årsak til at jeg ville ha alt i orden så tidlig som mulig. Sivilstandsattest og bostandsattest? Er det vanlig å måtte ha det?Anonymous poster hash: 27144...701
Gjest Naria Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Sivilstandsattest og bostandsattest? Er det vanlig å måtte ha det?Anonymous poster hash: 27144...701 Danmark krever det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå