Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg har skikkelig lyst på barn for tiden. Hver gang jeg ser en baby kjenner jeg at det knyter seg i magen, og jeg skulle ønske jeg hadde en babybump som snart ble mitt lille nøste i armene mine.

Men mannen min er jeg mer usikker på. Per i dag så kan han ikke vaske klær, går han tom for sokker går han med de samme i mange dager og spør når jeg skal vaske klær. Han kan ikke lage mat, hvis ikke jeg lager middag så spiser han nudler med gastromat eller Grandiosa. Han ser ikke sitt eget rot. Kan fint la skittene tallerken ligge på benken i dagesavis. Han ser etterhvert rotet og begynner å klage til meg at det er rotete eller skittent. Søppla setter han heller ut på terrassen enn å ta ut. Jeg gjør altså alt av husarbeid og klesvask. Nå på vårparten har det vært et par tilfeller hvor han har grillet burgere, og da har han klaget over at han ALLTID må lage mat og at jeg ikke gjør noe. Han undervurderer også det jeg gjør. Jeg kan ha brukt mange timer på hus- og klesvask, og alt han sier når han kommer hjem er at jeg må lage mat og vaske opp fordi han er så sliten etter jobb og at jeg ikke gjør noe når han er borte uansett. Han er også VELDIG glad i å gå ut på byen med gutta. Som regel går vi ut sammen, men det å overtale han å bli hjemme fredag er klin umulig selv om han skal ut lørdag også. Han sover ofte hjemme hos kompiser etter han har vært ute også.

Hvordan vil alt dette bli med et barn? Vil det bli meg som sitter igjen med alt arbeidet? Vil jeg per definisjon bli alenemor? Eventuelt mor til to, siden det noen ganger føles litt som jeg er mamma til mannen? Eller vil han vokse opp når han ser den lille krabaten, og skjønne det at nå er det verste party- og slabbedask-livet over?

Er det noen, menn eller kvinner, her som har erfaringer? Både gode og dårlige tas imot med takknemlighet.

Anonymous poster hash: 4c0fc...f91

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en fyr som behandler deg som moren sin?

Hadde aldri orket å være sammen med med en fyr som ikke rydder og vasker etter seg selv. Hadde iallefall ikke vurdert barn med en sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en fyr som behandler deg som moren sin?

Hadde aldri orket å være sammen med med en fyr som ikke rydder og vasker etter seg selv. Hadde iallefall ikke vurdert barn med en sånn.

Det var vel egentlig ikke dilemmaet her. Jeg lurte på om det er noen som har historier med en sånn mann, om han endrer seg eller ikke.

Jeg er sammen med han av mye flere grunner enn husarbeid og klesvask. Han har da flere sider enn det.

Gjest Runforit
Skrevet

Det var vel egentlig ikke dilemmaet her. Jeg lurte på om det er noen som har historier med en sånn mann, om han endrer seg eller ikke.

Jeg er sammen med han av mye flere grunner enn husarbeid og klesvask. Han har da flere sider enn det. Anonymous poster hash: 4c0fc...f91

En endrer seg ikke over natta selv om et barn kommer inn i bildet. Er så mange som tenker at et barn vil fikse alt, at da vil personen ta seg sammen og bli annerledes. Er derfor så mange forhold ryker når en baby kommer i hus. Om du er sliten av å rydde etter han nå hva blir du når du må rydde etter han OG en baby? Han må endre seg før der får barn.

Først må en ha ting på stell mellom partnerene, så kan en starte å tenke på å ha ansvar for et barn.

• Liker 3
Skrevet

Eller vil han vokse opp når han ser den lille krabaten, og skjønne det at nå er det verste party- og slabbedask-livet over?

:ler: :ler:

Hvis du virkelig engang tror i ett sekund at dette kommer til å skje med en sånn mann så er du ekstremt naiv. Men mange som har gått på en smell der, og mange som har blitt alenemødre fordi de tror de kan "forandre mannen" (jeg vil si gutten..).

Her er det bare å gå fra mannen. Ikke bare er han en lat slabbedask, men det virker som om han mangler evnen til å sette seg inn i din situasjon (altså empati). Finn en annen å få barn med!

Hva er egentlig hans positive kvaliteter som overskygger dette slik at du fortsatt er sammen med han?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer helt garantert ikke til å forandre seg bare fordi det kommer et barn. Om du er lei av latskapen hans nå, vil du ha lyst til å spy av den etter et par mnd med en baby i tillegg. jeg kjenner flere i samme situasjon. Dessverre hørte ingen av dem på advarslene før de fikk barn...

Anonymous poster hash: 41dae...a6c
  • Liker 2
Skrevet

Og bare så du vet det: Det blir mye mer husarbeid som må gjøres så fort man får barn. Er du klar for å ta på deg enda mer av det, i tillegg til at du sannsynligvis får all jobben med babyen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:ler: :ler:

Hvis du virkelig engang tror i ett sekund at dette kommer til å skje med en sånn mann så er du ekstremt naiv. Men mange som har gått på en smell der, og mange som har blitt alenemødre fordi de tror de kan "forandre mannen" (jeg vil si gutten..).

Her er det bare å gå fra mannen. Ikke bare er han en lat slabbedask, men det virker som om han mangler evnen til å sette seg inn i din situasjon (altså empati). Finn en annen å få barn med!

Hva er egentlig hans positive kvaliteter som overskygger dette slik at du fortsatt er sammen med han?

Han er snill, morsom, vi har mange like interesser, vi finner på mye i helger som i hverdagen, samtidig som vi også kan ha rolige kvelder bare jeg og han, vi kan prate i timesvis, vi har fantastisk sex, jeg kjenner han godt på alle måter og han kjenner meg, vi har et stort felles nettverk, vi kommer godt overens med hverandres familie, vi har samme ønsker og mål for fremtiden. Ja, er bare det jeg kommer på nå i farta. Føler ikke at det at han er dårlig til å ta i et tak hjemme er dumpegrunn, man hører jo om mange tilfeller med slappe ektemenn.

AnonymBruker
Skrevet

Og bare så du vet det: Det blir mye mer husarbeid som må gjøres så fort man får barn. Er du klar for å ta på deg enda mer av det, i tillegg til at du sannsynligvis får all jobben med babyen?

Nei, det er jo det som er dilemmaet. Jeg vil jo gjerne at han skal skjønne at han må bidra litt selv. Dessverre er han ikke vant til å være samboer da han bodde hjemme hos foreldrene helt til vi flyttet sammen. Han er altså vant til at alt blir gjort siden moren gjorde det. Jeg har lekt litt med tanken om at vi kanskje skal flytte hver for oss en periode, slik at han kan se at det er mye som må gjøres i et hus og at det ikke tar 10 min (slik han tror nå).

AnonymBruker
Skrevet

Han er snill, morsom, vi har mange like interesser, vi finner på mye i helger som i hverdagen, samtidig som vi også kan ha rolige kvelder bare jeg og han, vi kan prate i timesvis, vi har fantastisk sex, jeg kjenner han godt på alle måter og han kjenner meg, vi har et stort felles nettverk, vi kommer godt overens med hverandres familie, vi har samme ønsker og mål for fremtiden. Ja, er bare det jeg kommer på nå i farta. Føler ikke at det at han er dårlig til å ta i et tak hjemme er dumpegrunn, man hører jo om mange tilfeller med slappe ektemenn.

Kjære vene, hvorfor spør du om råd når du allerede har bestemt deg? Om du vil være sammen med han og vil ha barn med han så gjør du jo det, men da kan du ikke klage etterpå over at du ikke får hjelp... Du vet hva du går til.

• Liker 2
Skrevet

Vil han ha barn da?

Du får nesten sette deg ned og snakke med han om at før dere begynner å prøve så må han vise deg at han kan være med å bidra, hvis ikke blir det ikke noen unger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dere har jo IKKE samme ønsker og mål for fremtiden. Han vil at du skal være som en mamma og hushjelp for han og du ønsker ikke det.

• Liker 4
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg har lekt litt med tanken om at vi kanskje skal flytte hver for oss en periode, slik at han kan se at det er mye som må gjøres i et hus og at det ikke tar 10 min (slik han tror nå).

Det er nok ikke så dumt, nei. Men ikke sikkert det fungerer, noen menn overlever i en svinesti også.

Syns heller ikke det høres ut som dere har samme mål for fremtiden, med mindre ditt mål også er å være husmor for både mann og barn?

• Liker 1
Gjest Vevila
Skrevet

Du bør nok vente en del år før du får barn med han der, han er absolutt ikke klar for å legge fra seg ungdomslivet.

Skrevet

Når jeg leser tråder på KG virker det innimellom som om hele livet handler om husarbeid og fordeling av husarbeid.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

I innlegg 1 beskriver du en egoistisk slabbedask, i innlegg 8 beskriver du langt på vei drømmemannen.

Beklager, men dette skjønte jeg lite av.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser tråder på KG virker det innimellom som om hele livet handler om husarbeid og fordeling av husarbeid.

Dette forundrer meg også. Hvem i 2014 har timesvis med husarbeid på en dag? Hvem har det på en uke? :klo:

Jeg bor alene og tilbringer kanskje en knapp time på det en vanlig uke, to timer om jeg er (fryktelig) nøye og tre om jeg starter med prosjekter som nedvask av kjøkkenskap eller slikt en aldri gjør hvert år. Det er så lite at det knapt merkes.

Matlaging liker jeg, så der investerer jeg tid, men en får fin mat på 1/2 time hver andre dag - det er ikke noe problem.

TS: du har åpenbart bestemt deg for å beholde samboeren. Mitt praktiske tips er da å effektivisere så du bruker maks 2 timer per uke på rent husarbeid (gulvvask, støvtørk, skift av sengetøy og klesvask) og lager middag for to dager av gangen som du varmer opp neste dag.

Så spør du dine venner med barn hva som tar tid med barn (ikke å passe og mate og slikt, men vask og slike praktiske ting) og legger en plan for hvordan du skal klare alt dette+husarbeid+matlaging+oppdragelse. Alene.

Om du vil drasse på mannen i tillegg til barnet må nesten være eget valg. :vetikke:

I tillegg: det høres ut som du ikke arbeider? I så fall forstår jeg at mannen forventer at du gjør alt i hjemmet (med mindre du er alvorlig syk). 4-5 timer innsats totalt fordelt på 7 dager er ikke noe som velter et lass.

Anonymous poster hash: af0f5...6eb

AnonymBruker
Skrevet

I innlegg 1 beskriver du en egoistisk slabbedask, i innlegg 8 beskriver du langt på vei drømmemannen.

Beklager, men dette skjønte jeg lite av.

Det er jo det jeg sier. Han har mange gode sider ut over det at han er lat når det gjelder husarbeid og matlaging. Alt omhandler ikke hus og mat, vi er jo perfekt sammen på andre måter.

AnonymBruker
Skrevet

Dette forundrer meg også. Hvem i 2014 har timesvis med husarbeid på en dag? Hvem har det på en uke? :klo:

Jeg bor alene og tilbringer kanskje en knapp time på det en vanlig uke, to timer om jeg er (fryktelig) nøye og tre om jeg starter med prosjekter som nedvask av kjøkkenskap eller slikt en aldri gjør hvert år. Det er så lite at det knapt merkes.

Matlaging liker jeg, så der investerer jeg tid, men en får fin mat på 1/2 time hver andre dag - det er ikke noe problem.

TS: du har åpenbart bestemt deg for å beholde samboeren. Mitt praktiske tips er da å effektivisere så du bruker maks 2 timer per uke på rent husarbeid (gulvvask, støvtørk, skift av sengetøy og klesvask) og lager middag for to dager av gangen som du varmer opp neste dag.

Så spør du dine venner med barn hva som tar tid med barn (ikke å passe og mate og slikt, men vask og slike praktiske ting) og legger en plan for hvordan du skal klare alt dette+husarbeid+matlaging+oppdragelse. Alene.

Om du vil drasse på mannen i tillegg til barnet må nesten være eget valg. :vetikke:

I tillegg: det høres ut som du ikke arbeider? I så fall forstår jeg at mannen forventer at du gjør alt i hjemmet (med mindre du er alvorlig syk). 4-5 timer innsats totalt fordelt på 7 dager er ikke noe som velter et lass.

Anonymous poster hash: af0f5...6eb

Da jeg bodde alene var det mye mindre rot enn nå. Nå rydder jeg for to, i tillegg til at vi har en hund. Har ofte også besøk som spiser hos oss og roter litt. Så det blir mange timer rydding.

Nei, jeg har jobb hvor jeg jobber 3-4 dager i uken. Jeg tjener også ca dobbelt så mye som han.

Men ellers veldig gode råd. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde alene var det mye mindre rot enn nå. Nå rydder jeg for to, i tillegg til at vi har en hund. Har ofte også besøk som spiser hos oss og roter litt. Så det blir mange timer rydding.

Nei, jeg har jobb hvor jeg jobber 3-4 dager i uken. Jeg tjener også ca dobbelt så mye som han.

Men ellers veldig gode råd. Takk :)

Hvis du må bruke så mye tid på rydding nå, med bare dere to og en hund tror jeg nok du bør legge babyplanene på is...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...