Gå til innhold

nei-takk menneskene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere egentlig, for å være helt ærlige, om de som takker nei til å komme i bryllupet deres, og enten ikke oppgir noen grunn eller lirer av seg noe visvas...? :wink:

Jeg fikk nettopp en mail fra en venninne om at hun desverre ikke kan komme fordi hun syns det er litt tungvint å reise helt fra København. "....og det var så synd for hun hadde gledet seg sånn etc". Dette er en jente som reiser svært mye, som tjener mer penger enn de fleste, og har haugevis av kompiser her i byen som hun besøker titt og ofte (=ikke tvil om at hun har overnattingsmuligheter). Rimeligste og vanskeligste løsning er at det tar 7 timer med buss, og koster rundt 170kr hver vei eller noe..?

Og jeg har en tante og onkel som syns det er for langt å reise helt fra Fredrikstad. (litt over en time...)

Så har vi på den annen side et lass med gjester som kommer fra vestkysten av Canada (14-15 timer med fly, 9 timers tidsforskjell så man får jetlag så det holder, flybillettene koster rundt 8000kr!). Og jeg har en annen venn som kommer helt fra New Zealand, og han kjenner jeg ikke spesielt godt heller...

Så selv om jeg ikke skal tvinge noen til å komme i bryllupet vårt, så er det jo ikke fritt for at jeg tenker mitt om kontakten fremover med "nei-menneskene"... For de er (heldigvis) i sterkt mindretall, så de utmerker seg jo litt... Eller tar jeg dette litt for personlig...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg har invitert en del venner, og familie. Av dem kommer kun mamma og søsknene mine, to venninner og forloveren min. :roll:

Skrevet

Man skal vel egentlig ikke tenke noe, men jeg gjør jo det......

Har en onkel som ikke kommer for han må passe hunden.

Har ett par som ikke kommer for de har ikke barnevakt (begge familiene deres bor på samme plass som dem)

Ett par kommer ikke for de hadde "bestilt" ferie i Sverige...

Men...dem om det.....vi skal nok få en uforglemmelig dag alikavel vi :wink:

Skrevet

Tenker egentlig ikke annet enn at det er deres problem, de går glipp av en kjempefin dag, og skal de være så vanskelige vil jeg virkelig ikke ha dem der heller!

Skrevet

Har noen tvilsomme nei, jeg også...

Har en tante som jeg alltid har hatt kjempegod kontakt med. Nå til bryllupet lirer hun av seg masse rare unnskyldninger (til moren min) om at hun ikke greier på grunn av småungene (som enten kan passes av andre eller vi kan finne en løsning for henne), blir så vanskelig med barnevakt der vi gifter oss på grunn av at ungene ikke kjenner noen (Har tilbudt oss å sette en campingvogn utenfor festlokalet og låne henne en babycall som hun kan ha med seg slik at hun får det med seg om de våkner...). I tillegg fikk hun datteren til å sende melding om at hun ikke kommer... Synes det hele er merkelig...

En annen tante og en onkel bestilte seg sydentur etter at de hadde fått invitasjonene...så de vil tydeligvis ikke komme... Det tar jeg litt personlig, men det er ikke verre enn min "nære" tante.

Sannsynligvis har jeg ingen grunn til å ta verken det ene eller andre personlig, men man undrer jo litt og som de jentene man er så måååå man bare tolke i det vide og det brede... :ler2:

Men jeg liker jo best at de gir en grunn som ikke er helt ute på viddene når de takker nei da...

Gjest Poirot
Skrevet

Fredrikstad er for langt unna??????

De som takker nei hos oss bor langt unna, og noen jobber off-shore den datoen. Ingen overraskelser hos oss, med andre ord.

Skrevet

Min fetter og hans kone kom ikke fordi det er langt å reise femti mil (selvom hele resten av slekta kommer fra samme sted) mens vi fikk gjester fra Estland som ikke syns det var noe problem å reise.....

Folk er forskjellige.

Hos oss var det invitert et par som ikke kom i kirken, de hadde glemt å kjøpe gave så de gjorde det mens vi andre var i kirken....... :roll:

Skrevet

Fredrikstad ja, du leste riktig... :Nikke:

En time i bil er jo samme som det tar for de andre gjestene bare å kjøre fra flyplassen...

Og jeg er helt enig i at det er deres tap, like greit at de ikke kommer, men samtidig er det jo ikke de jeg da får mest lyst til å feks invitere på middag neste helg...eller kjøpe den fineste julegaven til. :tommelsmil:

Jeg skrev en mail tilbake til hun i København og sa at "det var jo synd, men vi blir nok ikke ensomme likevel, dere er faktisk de eneste på min del av gjestelisten som har takket nei". :tunge1:

Gjest Gjesta
Skrevet

Når jeg leser om sånne dårlige unnskyldninger til ikke å komme i bryllup, så blir jeg så lei meg på deres vegne. At folk ikke heller setter pris på å bli bedt og gleder seg over å få dele dagen med dere... :roll:

Og det blir bare for dumt å skylde på reisevei, barnevakt osv. Ønsker man å være der, så klarer man det - noe annet er bare tull i mine øyne.

Skjønner godt at dere reagerer på dette og syns det er leit jeg - hadde gjort akkurat det samme sjøl.

MEN - ikke glem at det er deres store dag, og den kommer til å bli flott og uforglemmelig uansett! :)

K

Skrevet
Hva tenker dere egentlig, for å være helt ærlige, om de som takker nei til å komme i bryllupet deres, og enten ikke oppgir noen grunn eller lirer av seg noe visvas...? :wink:

Jeg fikk nettopp en mail fra en venninne om at hun desverre ikke kan komme fordi hun syns det er litt tungvint å reise helt fra København. "....og det var så synd for hun hadde gledet seg sånn etc". Dette er en jente som reiser svært mye, som tjener mer penger enn de fleste, og har haugevis av kompiser her i byen som hun besøker titt og ofte (=ikke tvil om at hun har overnattingsmuligheter). Rimeligste og vanskeligste løsning er at det tar 7 timer med buss, og koster rundt 170kr hver vei eller noe..?

Og jeg har en tante og onkel som syns det er for langt å reise helt fra Fredrikstad. (litt over en time...)

Så har vi på den annen side et lass med gjester som kommer fra vestkysten av Canada (14-15 timer med fly, 9 timers tidsforskjell så man får jetlag så det holder, flybillettene koster rundt 8000kr!). Og jeg har en annen venn som kommer helt fra New Zealand, og han kjenner jeg ikke spesielt godt heller...

Så selv om jeg ikke skal tvinge noen til å komme i bryllupet vårt, så er det jo ikke fritt for at jeg tenker mitt om kontakten fremover med "nei-menneskene"... For de er (heldigvis) i sterkt mindretall, så de utmerker seg jo litt... Eller tar jeg dette litt for personlig...?

Jeg har alltid hatet brylluper. Prøver så sjeldent jeg kan og være med i bryllup. Lyver gjerne for å slippe unna. Et bryllup er et sted mellom gudstjeneste og rettsak og bare det sier hvor kjipt jeg oppfatter det.

Kan gjerne kommer etterpå og gratulere dem, men jeg synes det er svært synd at folk velger å binde hverandres lykke sånn.

Kanskje det er de 50 gjestene jeg avskyr....å være blid og glad på alle andre vegne, mens man egentlig er mest hypp på å være vekk et helt annet sted.... Kanskje det er den evige hilsningen på ukjente som blir slitsomt etterhvert?? Kanskje jeg ikke en gang liker bryllup fordi jeg synes det er påtatt kjærlighet som ikke beviser noe som helst...?

W

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg heller liker ikke bryllup noe særlig, men jeg får meg ikke til å takke nei forde!..Såpass respekt har jeg da for mine venner og slektninger at jeg stiller på dagen deres! Skulle bare mangle...sier nå jeg...

Clea

Skrevet

Synes bryllup er stas jeg...digger, digger... Det skulle vært veldig langt før jeg hadde sagt nei til å komme...

Gjest Odense
Skrevet

Har hatt samme unnskyldningene jeg..En god del familie som ikke kommer fordi de må jobbe ellr at de ikke passer av en eller annen grunn..Noen bestilte syden tur etter at de visste om bryllupet :roll: ..Tok litt nær av det i begyndelsen , men nå gir jeg blaffen...Synd for dem!! :evil:

Skrevet

Jeg har en venninne som bestilte tur til Bulgaria etter hun fikk invitasjonen.

En fetter sendte en tekstmelding hvor det stod:"ehh, jeg kan nok ikke komme, ehh, det er midt i ferien." (denne fetteren har ingen tradisjon med å reise på ferie...)

En tante og onkel som har litt konflikter med foreldrene mine sa at de ikke ville komme fordi de ville føle det så trykkende.

Gjest Gjesta
Skrevet

En tante og onkel som har litt konflikter med foreldrene mine sa at de ikke ville komme fordi de ville føle det så trykkende.

De var i allefall ærlige da, om ikke annet... :roll:

Tenk at noen vil takke nei til bryllupsinvitasjon via sms - det er helt utrolig...Det minste de kunne gjøre var jo å ringe da! :-x

Flott av dere å prøve å heve dere over dette og gi blaffen i dem!

K

Skrevet

Noen av mine kaffegjester kom, var der i ti minutter og stakk fordi de skulle på motorsykkeltreff.

Og ei tante kom ikke på grunn av at hun er gammal og sær. Men det gjorde ikke noe.

Selv synes jeg det er et kjempefint kompliment å bli invitert i bryllup. Og så sant vi kan reiser vi.

De gangene jeg ikke har reist i bryllup har det vært fordi vi virkelig ikke har fått det til, rent praktisk. Men det gremmer meg fremdeles i begge tilfellene.

Skrevet

Av 38 som vi inviterte fra min side kommer kun 10 (og det er inkludert 3 søsken og foreldrene mine).

Ikke akkurat veldig morsomt. :grine:

Skrevet

Vi har ikke fått så mange rare unnskyldninger egentlig...Men, et vennepar av samboeren kommer ikke fordi de er fornærmet over at de bare er invitert til kaffen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...