AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Jeg trenger litt råd nå. Jeg har datet ei jente nå i et par måneder, hun er utrolig skjønn og jeg liker henne veldig godt. Ikveld var vi ute og gikk en tur sammen hvor hun fortalte meg om fortiden hennes. I hennes forrige (og eneste) forhold ble hun mishandlet fysisk og psykisk av kjæresten hennes. Det psykiske kom gradvis, mens det fysiske kom brått og brutalt. De var sammen i litt over ett år og i de 3 siste månedene ble hun fysisk mishandlet. Hun sa at dette var grunnen til at det hadde gått litt sakte mellom oss, Selv om dette var tre år siden slet hun enda med å stole på gutter, spesielt hvis det var følelser inne i bildet. Hun håpet jeg forsto dette og at jeg ikke ble for oppgitt av at ting gikk litt tregt. Jeg sa jeg var glad for at hun stolte nok på meg til å fortelle meg dette. Jeg forsto og jeg sa hun fikk ta seg tiden hun trengte. Jeg lurte på om det var noen som hadde vært i en liknende situasjon (i en av endene) og lurte på hvordan dette utviklet seg etterhvert. Jeg er en litt sjenert gutt, men jeg har lenge hatt lyst til å kysse henne, eller gjøre et eller annet for å vise henne hvordan jeg føler, men nå tenker jeg at det kanskje ikke er så lurt. Til slutt lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for henne (annet enn å være der for henne hvis hun skulle trenge det). - Gutt 22 Anonymous poster hash: c5588...35c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Jeg er som jenta du beskriver og det aller viktigste du kan gjøre for henne er å gi henne trygghet. Vise at hun kan stole på deg og ha tillit til deg. Samtidig respektere henne når hun antyder at hun trenger tid Ikke press for mye på. Det kan ende veldig bra! Jeg har en super god kjæreste som jeg vet aldri ville gjort meg noe vondt.. Han fikk meg til å stole på han ved å gi mye av seg selv og også bevise at han mente ting han sa med handlinger Anonymous poster hash: aea34...7ae
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Be henne gi deg et signal på når det er ok at du kysser henne. Bare vær ærlig og åpen. Anonymous poster hash: e2807...059
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Har prøvd å sjekke opp en jente i samme situasjon. Ikke press, se an tempoet og vis respekt. Anonymous poster hash: 5e525...266
Inwe Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Det er nå 9 år siden jeg var i et voldelig forhold, fysisk og psykisk. Bodde heldigvis ikke med han. Jeg blir redd om mannfolk blir sure på meg, holder meg hard fast uten at jeg kan komme meg unna eller virker aggressive på noen som helst måte. Men om noen kysser meg, klemmer meg, holder rundt meg osv blir jeg ikke redd. Liker at de viser de liker meg. Dette er sikkert veldig individuelt. Spør henne om det, om hvordan hun vil bli behandlet, om noe kan gjøre at hun føler seg usikker. Hun stoler iallefall på deg, når hun har fortalt dette og det er en god start.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Det er forskjellig fra jente til jente og litt utifra naturen av mishandlingen hun opplevde. Noen er mer "redde" for at menn er fysiske overfor dem (spesielt hvis han mishandlet henne også seksuelt), men for de aller fleste er det ingenting truende med en mann man stoler på som tar på en, kysser en osv. Når en mann jeg vet jeg kan stole på legger en arm om meg og drar hånden gjennom håret mitt, er det beskyttende og trygt, ikke truende. Blir mer avslappet av slikt. Jeg synes godt du kan kysse henne når det virker riktig. Det viktigste er at du er stabil, konsekvent og lojal. Velg dine kamper og vis at du er på "hennes lag". Ikke bli veik eller altfor forsiktig - en mann skal ha ryggrad og styrke, poenget er at han bruker dem mot de som opptrer dårlig, ikke mot de han er glad i. Anonymous poster hash: 3a096...11f
Blod Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Du trenger jo ikke å gå rett på å kysse på munnen. Når det passer seg kan du jo kysse hånden hennes når dere holder hender, eller kysse hun på kinnet for å se reaksjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå