Gå til innhold

Tips til (sexy) høyhælte sko du kan gå med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Har flere par sko som ser småsexy ut og som signaliserer femininitet og kvinne, men til felles får jeg vondt av å gå med de etter korte avstander.

Har du noen tips til sko som ikke tar knekken på bena dine før du har gått med de noen timer?

Åpen for alle typer sko!

Anonymous poster hash: 6b474...964
Gjest Lille-pus
Skrevet

Velg produsenter som syr skoene etter en lest som er likest mulig din egen fot.

Vinkelen mellom hælen og sålen i skoen passe din fot, det skal ikke være mellomrom mellom fotbuen din og sålen i skoen.

Å gi noe merke blir kanskje rett... kanskje feil ettersom mine ben ikke er dine ben.

- og vi kanskje ikke har lik smak mht. hva vi legger i begrepet 'sexy'... :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Velg produsenter som syr skoene etter en lest som er likest mulig din egen fot.

Vinkelen mellom hælen og sålen i skoen passe din fot, det skal ikke være mellomrom mellom fotbuen din og sålen i skoen.

Å gi noe merke blir kanskje rett... kanskje feil ettersom mine ben ikke er dine ben.

- og vi kanskje ikke har lik smak mht. hva vi legger i begrepet 'sexy'... :klo:

Du har rett, begrepet sexy er kanskje litt for vidt. Jeg skulle utelatt det, og heller fokusert på begrepene jeg nevnte i HI som 'kvinnelig' og 'feminint', så kan hver enkelt tolke den mot sin smak :)

Takk for tipset, jeg visste ikke det fantes produsenter som fokuserer på komfort utifra den enkeltets fot. Høres ut som noe jeg skal finne mer ut av, hvis du vil utdype er jeg gladelig 'lutter øre' :-)

AnonymBruker
Skrevet

Skobuttikken i Ravnkloa i Trondheim har mange sko med bred lest som er litt mer komfortable for oss med brede føtter. Men jeg synes de har litt for mye kjerringsko eller veldig spesielle sko, ikke så mye enkle sexy sko.

Anonymous poster hash: ed1e0...0cd
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jo tynnere hæl, jo vondere får man :P

Anonymous poster hash: 9880a...b15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt tykkere hel, hamstre inn alt du finner av såler, halvsåler, "skoputer" osv. Sånne som meg som elsker sko har et ekstremt høyt forbruk av såler og halvsåler. Gull verdt.

Anonymous poster hash: 6353e...e9d
Skrevet

Hva med et par Louboutin med mindre hæl?

• Liker 1
Skrevet

Hei, her er et tips på virkelig gode pumps, Rockport Janae.

Om de er sexy får bli opp til de som ser å avgjøre, jeg synes de er litt sexy i allefall.

De har Adiprene såle, laget av Adidas, utrolig god demping, gode å stå og gå i en hel dag eller kveld/natt uten å få vondt i bena!

Passer min fot perfekt.

Se link:http://www.brandos.no/rockport/janae-pump-k58891-blk/a46986

Enjoy,

Vantage.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville satsa på merke som er skomerke og ikkje motemerke, om du skjønar skilnaden. Peter Kaiser, Gabor, Tamaris, Bohan, Paul Green (Lille-Pus sitt favorittmerke?) er alle merke som har sko som spesialitet.

Pass på at skoen ikkje pressar ut foten din, du skal kunne kvile foten i ein høghælt sko også.

Skrevet

Hva med et par Louboutin med mindre hæl?

CL sko er ikke så gode på foten

Skrevet

Clarks

Og de har faktisk begynt å bli litt mere ungdommelige, feminine osv i det siste :)

Gjest Tigress
Skrevet

Og de har faktisk begynt å bli litt mere ungdommelige, feminine osv i det siste :)

Slik tenkjer eg også støtt og stadig, men så spør eg meg: er det eigentleg berre eg som er blitt eldre?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Eg ville satsa på merke som er skomerke og ikkje motemerke, om du skjønar skilnaden. Peter Kaiser, Gabor, Tamaris, Bohan, Paul Green (Lille-Pus sitt favorittmerke?) er alle merke som har sko som spesialitet.

Pass på at skoen ikkje pressar ut foten din, du skal kunne kvile foten i ein høghælt sko også.

Viktig og riktig, - i alle fall for meg.

Ja, jeg har noen Paul Green par. Sist jeg sjekket hadde de redusert hælhøyden sin i årets kolleksjon, men introdusert noen nye moccasinmodeller.

De er forøvrig fabelaktige å gå i. Jeg springer uten problemer en 10 timers kontordag på de høyere modellene med halvtynn hæl uten problemer.

Mine føtter er ikke så veldig brede, så mine ben passer som regel veldig godt i italienske kvalitetssko som Bruglia og Alberto Fermani (begge disse lager nydelige moccasiner uten platå og med ca. 10 -12 cm hæl).

Edit:

'Mine siste på moccasinfronten er disse røde fra Bruglia. De er helt i grenseland for lange kontordager om det ikke hadde vært for at de er sydd på en lest som passer meg perfekt.

44628727px_20_f.jpg

På selskapsfronten er Högel, Siegerson Morrison og britiske Lucy Choi (Jimmy Choo sin niese) blant favorittene sammen med Enzo Poli og Fabi (det gjelder ikke minst støvletter).

Feminine sko kan være så mye, og ikke glem poenget med å ikke bruke høyere hæler enn du faktisk kan bevege deg med eleganse i :)

Heller 8 cm hæler og myke hoftebevegelser enn 12 cm hæler og en hard, stotrende gange.

På ønskelisten akkurat nå står disse.... signert Lucy Choi (hæl 11,5 cm)

WOO5HD840002YEM_1_large.jpg

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Clarks

Endret av Binta Ba
  • Liker 1
Skrevet

Slik tenkjer eg også støtt og stadig, men så spør eg meg: er det eigentleg berre eg som er blitt eldre?

Haha! Ja kanskje det er sånn det henger sammen... :ler: :ler: :ler:

Gjest KrissyHart
Skrevet

av erfaring er litt dyrere sko ofte i bedre og mykere kvalitet. invester i noen litt dyre

de beste helene jeg har koster 5000 kr. kjøpt på salg til 2500 for 5 år siden

men ser like fine ut enda.

det hjelper å finne sko som har liten platå, da blir ikke vinkelen på skoen så bratt og man avlastet fotbladet noe

Skrevet

Chie Mihara produserer sko som jeg syntes er både er komfortable og feminine. Helene er ikke for høye, itillegg er det ofte et skjult platå som reduserer høyden. Nå er designet litt originalt, så de appellerer nok ikke til alle

AnonymBruker
Skrevet

Chie Mihara produserer sko som jeg syntes er både er komfortable og feminine. Helene er ikke for høye, itillegg er det ofte et skjult platå som reduserer høyden. Nå er designet litt originalt, så de appellerer nok ikke til alle

Der fant jeg noen jeg likte, hvor finner jeg de til salgs ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...