Gå til innhold

Problemer med ammeinnlegg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med at amme innleggene jeg bruker blir gjennomvåte, jeg bruker engangs innlegg som jeg kjøper på butikken. Bytter ofte(!) men allikevel blir det helt gjennomvått og bomullen setter seg fast på brystene mine når jeg tar de vekk :( Dette er så irriterende, jeg ble jo anbefalet engangs bomulls innlegg. Er det noen som har råd til hvor jeg får kjøpt andre Ammeinnlegg med "bedre kvalitet"?

Anonymous poster hash: 1bcda...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det siden du fødte?

Jeg hadde det også sånn rett etter at produksjonen hadde kommet i gang for fullt. Etter litt tid så roet det seg heldigvis og det ble mye mindre lekkasjer.

Jeg forsøkte mange av engangsinnleggene, og fant ut at jeg liker best natusan sine. De satt seg i alle fall ikke fast hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge er det siden du fødte?

Jeg hadde det også sånn rett etter at produksjonen hadde kommet i gang for fullt. Etter litt tid så roet det seg heldigvis og det ble mye mindre lekkasjer.

Jeg forsøkte mange av engangsinnleggene, og fant ut at jeg liker best natusan sine. De satt seg i alle fall ikke fast hos meg.

Snart 3 måneder siden, det er ganske vondt når bomullen setter seg fast pga jeg er så sår. Det er de rosa natusan jeg bruker nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 3 måneder siden, det er ganske vondt når bomullen setter seg fast pga jeg er så sår. Det er de rosa natusan jeg bruker nå..

Ok, da har du jo allerede forsøkt de. Tror det ble betydelig mindre lekkasje for meg etter ca 5 mnd.

Lekker det hele tiden eller kun når du ammer? Jeg lakk mest under amming, så da brukte jeg heller medela melkeoppsamler. Hadde forresten de på hjemme en del uteom amming også. Da slapp jeg at det ble så vått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg prøvde de fleste ammeinnlegg på markedet i mine to ammeperioder. De eneste som loet og satte seg fast var Natusan, så de gikk raskt i søpla. Ellers var de fleste helt greie. De beste var Chicco og noen jeg kjøpte på Barnas Hus(husker ikke hva de het).

Anonymous poster hash: 00be8...741
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med å berre bruke ein klut, slike små gulpeklutar? Det har eg brukt til tider, men stort sett gløymer eg å ha på noko og ender opp med våte kle. Ah, det er ei sjarmerande tid ;)

Veit du ikkje spurde, men dersom det ikkje renn konstant med deg er det kanskje ein ide å gå rundt utan noko som helst over puppane, mtp sårheita. Sikker på at mannen din ikkje har noko imot at du går rundt topplaus ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg prøvde de fleste ammeinnlegg på markedet i mine to ammeperioder. De eneste som loet og satte seg fast var Natusan, så de gikk raskt i søpla. Ellers var de fleste helt greie. De beste var Chicco og noen jeg kjøpte på Barnas Hus(husker ikke hva de het).

Anonymous poster hash: 00be8...741

Ja enig, Chicco var også bra. Husket ikke hva de het ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn

Og liker sine er bra. De setter seg ikke fast sånn som naturen syntes i hvertfall jeg.

Jeg lakk også mye, jeg måtte sove uten bh og på et håndkle om natta, ellers hadde jeg ligget med klissvåt bh store deler av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til ull eller bambus mot huden, jeg! Safa sine ull er fine!

Og så heller bruke engangs utenpå det for å ta i mot evy lekkasje før det når bh-en.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har overproduksjon når du lekker så mye melk såpass lenge etter fødsel?

Jeg syns forresten Natusan sine var grusomme. De bare satte seg fast. Libero, som de gjerne også har i matbutikker er mye bedre, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle de rimelige ammeinnleggene man får kjøpt på matbutikken var sånn. Prøv Avent sine som man får kjøpt på apoteket. Litt dyre, men de duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Er det vanlig å være sår så lenge etter da? Når jeg var sår satte det seg fast i alle innlegg og bher, men når sårheten forsvant gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverget til Chicco sine. Lakk mye pga. overproduksjon, og ville gjerne bruke bambus eller ull, men problemet var at det ble for fuktig. Dermed fikk jeg sopp... Med Chicco-innlegg som jeg byttet ved hver amming gikk det mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sverger til Chicco og Coop Änglamark sine :tommel:

Anonymous poster hash: 51f64...f07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Libero sine jeg, de loer ikke hos meg i alle fall :-) Libero ammeinnlegg har de i alle fall på alle Rema-butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er du sikker på at du ikke har overproduksjon når du lekker så mye melk såpass lenge etter fødsel?

Jeg syns forresten Natusan sine var grusomme. De bare satte seg fast. Libero, som de gjerne også har i matbutikker er mye bedre, syns jeg.

Det er godt mulig jeg har overproduksjon, jenta mi veide 4 kg når hun ble født og helsesøster har sagt det er vanlig ha så mye melk når barnet har så stor appetitt. Men når jeg ammer må hun ta pauser fordi det kommer så mye på en gang.. Hva kan jeg gjøre med overproduksjon? Prøver bruke brystpumpe. Våkner opp med våt bh etter å ha brukt natusan og det er litt slitsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sverget til Chicco sine. Lakk mye pga. overproduksjon, og ville gjerne bruke bambus eller ull, men problemet var at det ble for fuktig. Dermed fikk jeg sopp... Med Chicco-innlegg som jeg byttet ved hver amming gikk det mye bedre.

Hvor får jeg kjøpt Chicco? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sverger til ull eller bambus mot huden, jeg! Safa sine ull er fine!

Og så heller bruke engangs utenpå det for å ta i mot evy lekkasje før det når bh-en.

Hvor får jeg kjøpt safa sine i ull? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt Chicco? :)Anonymous poster hash: 1bcda...c33

Jeg har kjøpt på nett, men jeg vet at noen apoteker har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...