MissPierce Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hvilke A vitaminkrem er best?Tenker da på for å forbedre arr etter kviser, små rynker osv...Å er det a vitamin i basiron?
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Ikke bruk Retinolkremen fra Vichy ihverfall. Aldri hatt så stygg hud, ble rød i hele ansiktet og fikk en haug med saftige kviser etter få netters bruk. Og jeg tåler stort sett det meste. Du er advart: http://www.vichyusa.com/_us/_en/face-care/night-treatments/liftactiv-retinol-ha-night.htm Endret 5. mai 2014 av KG dama
MissPierce Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2014 Ikke bruk Retinolkremen fra Vichy ihverfall. Aldri hatt så stygg hud, ble rød i hele ansiktet og fikk en haug med saftige kviser etter få netters bruk. Og jeg tåler stort sett det meste. Du er advart: http://www.vichyusa.com/_us/_en/face-care/night-treatments/liftactiv-retinol-ha-night.htm Takk for advarselen Irriterer meg grenseløst at Aberela ikke er å få lenger Den var så bra, og til en vettu pris
Professor Orm Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Takk for advarselen Irriterer meg grenseløst at Aberela ikke er å få lenger Den var så bra, og til en vettu pris Fortvil ikke, frøken! Erstatningen er en krem kalt Airol. I likhet med Aberela fås den kun på resept og inneholder 0,05% tretinoin. Dessverre er den noe dyrere (200 kr) og tuben er noe mindre (har den ikke foran meg, men kan sjekke senere). Spør du meg, er den likevel verdt hver krone. 1
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Fortvil ikke, frøken! Erstatningen er en krem kalt Airol. I likhet med Aberela fås den kun på resept og inneholder 0,05% tretinoin. Dessverre er den noe dyrere (200 kr) og tuben er noe mindre (har den ikke foran meg, men kan sjekke senere). Spør du meg, er den likevel verdt hver krone. Blir du rød av denne, og hva ser du av forskjell på huden?
Professor Orm Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Blir du rød av denne, og hva ser du av forskjell på huden Omtrent som Aberela, igrunn. Blir litt rød, spesielt i begynnelsen ble jeg det. Får glatt hud og ikke så mange hudormer vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Er det vanskelig å få slik krem på resept? Anonymous poster hash: 17b4b...ad9
Hypnotica Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Er en brun krukke som heter "A-creme" som kan fås uparfymert som jeg synes er bra iallfall Men det er vel ikke en rynkekrem så vidt jeg vet. Men står at det kan lindre ved eksem. 1
Gjest Pheel Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Er en brun krukke som heter "A-creme" som kan fås uparfymert som jeg synes er bra iallfall Men det er vel ikke en rynkekrem så vidt jeg vet. Men står at det kan lindre ved eksem. Jeg bruker også denne, kjøpes på helsekost eller apoteket. Inneholder jo a-vitamin, og vel ganske mye? Så må vel være en god "anti rynkekrem" tenker nå jeg. Å redusere rynker betydelig tror jeg ikke noen krem alene kan, men forebygge/utsette det. 1
Hypnotica Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Den kan kjøpes på apoteket (uten resept), eller på Vita. Koster i underkant av 200 kr. Endret 6. mai 2014 av Hypnotica
Hypnotica Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Jeg bruker også denne, kjøpes på helsekost eller apoteket. Inneholder jo a-vitamin, og vel ganske mye? Så må vel være en god "anti rynkekrem" tenker nå jeg. Å redusere rynker betydelig tror jeg ikke noen krem alene kan, men forebygge/utsette det. Ja, det jeg og har tenkt Tar den i ansiktet morgen og kveld, og legger litt under øynene og Den har iallfall vært veldig fin hvis jeg har fått litt nupper i huden.
Professor Orm Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Tretinoin kan synlig redusere rynker, men det er et legemiddel og ikke en hudkrem. Tretinoin er syreformen av A-vitamin, så det er ikke det samme som er i A-creme. Nå skal det sies at veldig mange er fornøyd med sistnevnte, men den hjelper ikke mot rynker og arr på samme måte. Det er ikke vanskelig å få tak i kremen, jeg bad legen om resept og fikk det. 2
Gjest auroravictoria Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 http://www.boots.com/en/No7-Protect-Perfect-Intense-Beauty-Serum-30ml_1259449/ Er ikke denne a-vitamin? Denne er jo kjent for å fjerne rynker. Ikke prøvd selv, men veldig lyst. Noen erfaringer?
MissPierce Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2014 Fortvil ikke, frøken! Erstatningen er en krem kalt Airol. I likhet med Aberela fås den kun på resept og inneholder 0,05% tretinoin. Dessverre er den noe dyrere (200 kr) og tuben er noe mindre (har den ikke foran meg, men kan sjekke senere). Spør du meg, er den likevel verdt hver krone. Da skal jeg be om den neste gang jeg er hos legen. Har fått resept på Tretionin, 0.1 30gram, men den er så sykt dyr. Så den skal kun bruke på det arret på leggen.Den kan kjøpes på apoteket (uten resept), eller på Vita. Koster i underkant av 200 kr. Denne er ikke noe for meg da jeg skal ha den til kviser også. Å den ga mer bare mer kviser da jeg prøvde den.
MissPierce Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 6. mai 2014 Tretinoin kan synlig redusere rynker, men det er et legemiddel og ikke en hudkrem. Tretinoin er syreformen av A-vitamin, så det er ikke det samme som er i A-creme. Nå skal det sies at veldig mange er fornøyd med sistnevnte, men den hjelper ikke mot rynker og arr på samme måte. Det er ikke vanskelig å få tak i kremen, jeg bad legen om resept og fikk det. Har fått resept på denne, men ikke hentet den enda. Den er så dyr for så lite. Men skal bruke den på arret på leggen, først og fremst. Tenkte om det var noe som ikke var så dyrt, og mer likt Aberela. Tretionin er mye sterkere også.
Professor Orm Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Har fått resept på denne, men ikke hentet den enda. Den er så dyr for så lite. Men skal bruke den på arret på leggen, først og fremst. Tenkte om det var noe som ikke var så dyrt, og mer likt Aberela. Tretionin er mye sterkere også. Hvor mye koster det? Trodde ikke man fikk 0,1%. Forøvrig har 0,05% tretinoin (Aberela og Airol) omtrent like god effekt hvis vi skal tro forskningen gjort på området.
MissPierce Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #17 Skrevet 6. mai 2014 Hvor mye koster det? Trodde ikke man fikk 0,1%. Forøvrig har 0,05% tretinoin (Aberela og Airol) omtrent like god effekt hvis vi skal tro forskningen gjort på området. Min resept er på Tretionin er på 0.1 30gram, og den kostet mellom 500,- og 700,-. De kan ikke si helt sikkert før de har den, for den lages til hver kunde før den kommer på apoteket. Fikk nok så strekt fordi den er ment å bruke på arret. Derfor jeg vil ha noe mildere på kvisene og små rynkene.
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 http://www.boots.com/en/No7-Protect-Perfect-Intense-Beauty-Serum-30ml_1259449/ Er ikke denne a-vitamin? Denne er jo kjent for å fjerne rynker. Ikke prøvd selv, men veldig lyst. Noen erfaringer? For noen år siden var det et serum fra No 7 som vant mange priser, er det denne tro?
Wonderbitch Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 http://m.iherb.com/Madre-Labs-Retinol-Serum-1-oz-28-g/56333 Er det noen som har erfaring med denne? Fikk den i posten idag:-)
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Den kan kjøpes på apoteket (uten resept), eller på Vita. Koster i underkant av 200 kr. Oi.. høres lovende ut. Jeg vil bruke vitamin A syrekrem. Er det syre i denne her? Hjelper denne både mot kviser og begynnende rynker? Er helt lost når det gjelder kosmetikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå