Gå til innhold

Er du skyldig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Nei jeg føler meg ikke truffet av budskapet i videoen.

Men det er kanskje fordi sosiale medier styrer ikke livet mitt. SIden jeg bruker ingen sosiale medier.

Gjest Achlys
Skrevet

Jeg har ikke facebook,snapchat, instagram eller noen andre sånne sosiale ting. Så nei, føler meg ikke skyldig. Men jeg blir ofte sittende ved siden av venner som kun holder på med mobilen, tar bilder av ting vi gjør sammen og venter på kommentarer osv etterpå i stedet for å nyte øyeblikkene. :)

Gjest Tris
Skrevet

Hvorfor kan ikke dere som lager slike tråder skrive mer om hva dere linker til? Jeg gidder ikke klikke meg inn på allverdens lenker...

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke dere som lager slike tråder skrive mer om hva dere linker til? Jeg gidder ikke klikke meg inn på allverdens lenker...

beklager.
Gjest Tris
Skrevet

beklager.

Ikke meningen å være slem. :hug:

Skrevet

Nei, jeg føler meg ikke skyldig. Jeg har riktignok facebook, men er verken på instagram eller snapchat. Og jeg bruker ikke spesielt mye tid på facebook eller sosiale medier generelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har facebook, og snapchat, men føler meg ikke truffet. Sitter ikke med nesa i en eller annen skjerm om jeg er sammen med andre, det som skjer på facebook ligger der for alltid, fysisk samvær skjer der og da, så mitt valg er veldig enkelt.

IRL slår sosiale medier når som helst og hvor som helst...

Skrevet

Har facebook, og snapchat, men føler meg ikke truffet. Sitter ikke med nesa i en eller annen skjerm om jeg er sammen med andre, det som skjer på facebook ligger der for alltid, fysisk samvær skjer der og da, så mitt valg er veldig enkelt.

IRL slår sosiale medier når som helst og hvor som helst...

Videoen var vel ikke om bruk når du er med andre.

Synes det er litt ironisk at de forsøker å få vidoen viral via sosiale medier, når vidoen går på at vi ikke burde bruke sosiale medier så mye.

Jeg pleier som regel ikke å være på sosiale medier når jeg er på telefonen, heller. Pleier som regel å lese ting, alt fra nyheter til artikler om diverse.

Skrevet

Ikke særlig skyldig, men bruker sosiale medier og er ganske aktiv, spesielt forum. På facebook holder jeg kontakt med folk jeg bryr meg om, deler av og til noen ting med folk rundt meg. Facebook er også noe jeg bruker til å delta i grupper om ting som interesserer meg. Snapchat brukes stort sett til å dele artige opplevelser jeg har en gang i blant, som f.eks det å få en stor fisk. Bruker for all del ikke sosiale medier til å fremstille et falskt lykkelig bilde av meg utad. Driter i likes og jeg bruker det mer som et redskap til å vise hva jeg står for.

Generelt bruker jeg lite tid på det og sitter aldri med telefonen i trynet når jeg er sosial med folk rundt meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er ung og har (nesten) vokst opp med skjermer rundt meg. Jeg fikk heldigvis en del år uten mobil og pc, noe jeg er takknemlig for. Jeg var ute hele dagen, løp på plenen, danset i regnet :) Det ser jeg ikke så mye av nå. (heldigvis finnes det barnehager der barna er ute hele dagen, men likevel. Det er ikke helt det samme nå lengre).

Det blir vanskeligere å ta kontakt med folk i virkeligheten. Man blir liksom så vant til å sitte bak en skjerm; slipper å ha øyekontakt. Man har god tid til å svare tilbake uten å skrive noe feil. Man får ikke sett reaksjoner, ansiktsuttrykk, kroppsspråk. Det er på en måte lettere å ha kontakt med folk over sosiale medier, men... man er ikke sosial på samme måte. Og det blir vanskeligere for enkelte å være sosial i virkeligheten og. Men det gjelder såklart ikke alle.

Men jeg merker at miljøet er blitt litt... "kaldere", kanskje. Når man går på bussen, sies det lite. Man vil helst ikke se på andre mennesker, og får man øyekontakt blir det kleint. Bussjåførene sier ingenting (de fleste her jeg bor), kanskje fordi folk som går på bussen ikke sier noe, eller er det motsatt... Nå har vi Tromskort her i nord. Da trenger man ikke betale kontant, så man slipper kø og lang tid i kassa. Nå går man inn i bussen, trykker kortet mot en elektronisk boks og vips.. så er det over. Ingen menneskelig kontakt.

(Ikke det at det er noe galt med en raskere betalingsmåte. Jeg synes det er genialt).

I gata går folk med mobilen i handa, stirrer på skjermen, ser ikke på folk. Smiler jeg til en fremmed på gata, blir jeg sett rart på. Kanskje det bare er sånn miljøet er her.. jeg vet ikke.

Anonymous poster hash: 0ae6e...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...