AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Ville du ha hatt en venninne som har et fullstendig problemfritt og enkelt liv? Jeg har alltid hatt problemer med å holde på venner, og jeg mistenker at det er fordi jeg har det "for lett". For å illustrere litt, her er mitt liv de siste snart 15 årene: - var singel i 5 år, var fornøyd med det, hadde et par kortvarige datingfaser der det var jeg som tok initiativ og jeg som gjorde det slutt. Ingen kjærlighetssorg, ingen undring over om han kom til å ringe, etc. - aldri hatt behov for å dra på byen da jeg drar menn som fluer (omtrent) på alle arenaer, jeg har et helt gjennomsnittlig utseende men en veldig rett frem og "guttevennlig" oppførsel. - fant drømmemannen i "rett" alder, tok selv initiativ til at vi møttes, forførte ham og vi var et stabilt par fra dag 1, vi krangler aldri, snakker godt sammen, mye felles interesser, felles syn på barneoppdragelse og økonomi, etc. Giftet oss, fått barn, alt uten uenigheter eller noe å gruble over. Barnediskusjonen tok oss 2 minutter og avgjørelsen om å gifte oss enda mindre. - har en grei utdannelse og en koselig jobb jeg trives i, med hyggelige kollegaer og sjefer. - har en støttende og drama-fri familie. - har hatt 0 problemer med barna, de ble unnfanget raskt, problemfrie graviditeter, raske fødsler uten plager i ettertid, ammingen har gått strålende og barna har vært "rett over snittet" på alt fra vekt til intelligens, mannen har vært tilstede og gjort sin del av jobben hele veien. - har et ok forhold til kroppen min, den er verken flott eller stygg, har noen kilo for mye og litt strekkmerker, men har ingenting å klage på egentlig. - har ingen fobier eller ting jeg er redd for, klarer alt fra å bytte dekk eller harddisk til å sette sprøyter selv, har heller ingen "blonde øyeblikk" så vidt jeg vet. Blant mine tidligere venninner (feks. fra videregående) er det flere som sliter med psykiske problemer, flere som er alenemødre og på desperat jakt etter en mann, et par av de som fremdeles er sammen med barnefar sliter veldig økonomisk, og de som ikke har barn ser ut til å alle være evig single og klage over det konstant. Nå tviler jeg på at disse damene er altfor representative generelt sett, men jeg skjønner jo på en måte at vi gled fra hverandre når jeg ikke "vet hvordan de har det"... eller tenker ikke folk sånn? Hva slags venninne ville du helst hatt, en med litt problemer eller en med alt på stell? Anonymous poster hash: 31b97...1cb
Ylva Virvla Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Det kunne vært tungt med en venninne med veldig mye problemer. Jeg hadde ikke hatt noe imot om en potensiell venninne hadde ingen eller lite problemer. Synes det er andre ting enn mengden problemer som har noe å si for vennskap. KJEMI, godt humør, at latteren sitter løst for begge når vi er sammen og støtte er ting jeg synes er viktig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Nå tviler jeg på at disse damene er altfor representative generelt sett, men jeg skjønner jo på en måte at vi gled fra hverandre når jeg ikke "vet hvordan de har det"... eller tenker ikke folk sånn? Hva slags venninne ville du helst hatt, en med litt problemer eller en med alt på stell? Anonymous poster hash: 31b97...1cb Like barn leker best mener jeg, så hvis du "alltid" har hatt det veldig enkelt, men dine venninner "alltid" har hatt problemer så sier det egentlig seg selv. Godt eksempel er en kollega, vi var en gjeng, alle single, ikke så mange penger. Så fant hun seg en rimelig rik en, og de ble gift, og hun fikk en helt ny livsstil med hytte, båt og reiser i hytt og pine. Klart vi var ikke helt på bølgelengde lengre. Hun hadde jo et fantastisk liv, mens vi fremdeles var single, og hadde lite penger. Vi hadde ikke noe særlig til felles lengre for å si det slik. Anonymous poster hash: bb4eb...07c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Jeg er langt fra perfekt og ønsker meg venner på samme nivå som meg selv. Hodet på plass, humor, ikke røyk og et noenlunde balansert liv. Om mine venner er single, gifte, har kjærester, barn eller whatever er ikke noe jeg henger meg opp i. Det viktigste er at vi er på samme nivå i vennskapet oss imellom. Det viktigste er at vi er venner som vet at vi har hverandre. Anonymous poster hash: 87698...ded
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Høres ut som drømmedama, faktisk. Hvem er det du svarer egentlig? 1
ViljaH Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Jeg foretrekker noen som ikke har så mye drama. Spesielt ikke drama som de hausser opp selv. Det viktige for meg er at vi snakker godt sammen og ler skikkelig sammen. Ikke sånn pyntelig, men fra magen og opp. Det skjer ikke om ikke begge er ganske morsomme og tuller en del. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Å trives sammen, kunne prate sammen, ha det gøy sammen, og kanskje noe til felles. Det er det som teller. Jeg er gift, er 28år, har barn. Litt angst, noe jeg ikke deler med alle venner. Opp og ned i ekteskapet, men ikke noe alvorlig. Mine venner er fra 20-40 år. Både single, samboere og gifte. Både med og uten barn. Noen med diverse utfordringer, andre ganske bekymringsfrie. Musikksmak, filmsmak og diverse er ganske spredt. Men alle er lette å snakke med, jeg har problemer med å snakke med folk, men med venner er jeg skravlete. De har omtrent samme humor som meg. Og noen liker å dra på turer med meg, andre liker å dra på byen med meg..Anonymous poster hash: 8bfcd...112
Polly Ester Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er enig med Gjest. Virker som du har et deilig liv med alt som faller på plass rundt deg. Det er sånn det skulle vært med alle. Ville gjerne hatt det slik selv i hvert fall. Du heter ikke Pollyanna? Er det ikke litt sånn også; at det ikke er hvordan du har det, men hvordan du tar det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Om kjemien stemmer, ville jeg valgt venner uansett hvordan de har det. Hadde vert glad bare av å ha venner. Liveter er tøft uten vennerAnonymous poster hash: 8d687...d01
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Vet du hva.. Jeg hadde virkelig foretrukket å være venninne med deg Mistenker at du er noen år eldre enn meg da du allerede er gift og har to barn. Jeg er i starten av 20 årene, og jeg føler alle er så drama. Skal alltid være noe dritt. Jeg sier ikke at jeg ikke har dritt, men jeg skulle gjerne ha en venninne som har det fint hele tiden, istedet for å prøve å toppe min dritt når jeg bare trenger å lufte tankene bittelitt Anonymous poster hash: 6e093...f6a
Puny Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg syntes det er helt fint med venner med kjedelige liv, ( det har jeg jo selv også) men kjedelige personligheter er jeg allergisk mot.... Det er jo ikke hvor mange problemer du har i livet som gjør det verd å være venn med, men at du er morsom, interessant, interessert.... Sier ikke at du ikke er det altså, TS, men jeg har aldri tengt om en venninne at hun gidder jeg ikke være med fordi hun er for A4... Endret 6. mai 2014 av Zereta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå