Gå til innhold

Kielbåten, spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten skal på tur med Kiel båten, magic på fredag. Jeg fikk dette som 18 års gave. Han er 21, mens jeg er som nevnt 18 år. Aldersgrensen for Kieltur er 20 år, men så lenge kjæresten min er 21 så kan han vel ha med seg ei på 18? Jeg prøvde å undersøke, men fant ikke noe ut om det.

Jeg er litt nervøs av meg, og derfor trenger jeg å ha det 100% bekreftet. Det står også at det er lurt med pass, men jeg vet ikke hvor nødvendig det er, men jeg skal ta det med meg for sikkerhetsskyld.

Håper noen har svaret på dette, så jeg slipper å bekymre meg grønn til jeg evt får ringt inn og spurt.

Anonymous poster hash: f3967...bc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går nok dessverre ikke etter hva jeg fant på Colorline sine sider:

#Aldersgrenser:

Aldersgrensene gjelder reisende uten følge av foreldre/foresatte.

Oslo - Kiel:
Transport: 16 år
Cruise: 20 år
Oppholdspakker: 18 år
SuperSpeed: "

"Foresatt
Som foresatt regnes voksen person som reiser i foreldres sted, og som påtar seg ansvaret for person(er) under aldersgrensen.
Foresatt må være minimum 18 år eldre og registrert på samme bestilling."

Anonymous poster hash: 5aca3...e15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ha med deg en som er 18 år eldre enn deg, så om det kun er deg og kjæresten som skal på tur vil ikke dette gå desverre. Jeg hadde det samme problemet, og fant fort ut at man måtte ha med seg en "ledsager" som er 18 år eldre enn deg om du skal på tur.

Anonymous poster hash: ca0d1...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan sende mail og spørre om dispensasjon. Det gjorde jeg og kjæresten da jeg var 19 og han var 22.

Anonymous poster hash: 1e1d2...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er dispensasjon?

Hvis det blir slik at det ikke går, er det mulig å få igjen pengene da? Er utrolig kjipt om alle pengene går tapt, da får vi ikke gjort noe annet istedenfor heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldersdispensasjon
Det kan i spesielle tilfeller søkes om dispensasjon fra aldersgrensen på cruise som er 23 år. Søk om aldersdispensasjon i god tid før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, trykka post før jeg rakk å skrive.

Men ser ikke ut til at det går, siden det er en tur med 20 årsgrense og vi reiser på Fredag og det er ikke i god tid på fohånd :/

Noen som vet om hvordan det er å avbestille? Ville vært så surt å ikke få pengene tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var med kjæresten min på 23, da jeg var 18. Ingen problem :)

Anonymous poster hash: 61c88...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve og ringe inn og spørre om dispensasjon? Det virket som en ganske raskt beslutning tatt av kundeservice da vi spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Oi, trykka post før jeg rakk å skrive.

Men ser ikke ut til at det går, siden det er en tur med 20 årsgrense og vi reiser på Fredag og det er ikke i god tid på fohånd :/

Noen som vet om hvordan det er å avbestille? Ville vært så surt å ikke få pengene tilbake..

Jo, det går. Og det er jo verdt å forsøke i hvertfall da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Og hvis dere ikke får snakket med noen ang dispensasjon, det er for kort tid el.l., så prøv å gå ombord likevel. Kan godt hende dere ikke blir stoppet. Lykke til!!

Anonymous poster hash: 8f329...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Eller så får dere finne noen på kaia som dere spør pent om kan hjelpe dere. Si at de enten er tante,bestemor el. Vi var en jentegjeng som pleide å reise en del på tur når vi var yngre,men hun ene i gjengen var et år yngre enn oss andre så da fant vi alltid noen på kaia som kunne hjelpe oss. Dette var null stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker for noen år siden da ei venninne av meg og hennes kjæreste skulle til danmark (tror jeg det var). Han er ca. 6-7 år eldre enn henne, og jeg tror hun var rundt 18 år sånn ca. De måtte få dispensasjon for at hun kunne være med på turen. Det gikk i orden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...