AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei. Dere som bruker Obagi produkter, vet dere om man kan begynne på det uten at en lege har sett på huden først? Jeg var på konsultasjon på fredag, men det var "bare" en kosmetisk sykepleier som så på huden min. Har sittet og googlet litt om produktene idag og kom over dette (Dr Bondevik sine sider): MERK! Obagi Nu-derm er en kremserie som blant annet består av reseptbelagte kremer. Det er påkrevd med en konsultasjon hos lege før oppstart. Vi har derfor ingen anledning til å selge de medisinske kremene i Obagi Nu-Derm serien til personer som ikke har vært tilsett, og følges opp, av dr. Bondevik. Vær klar over at det er mange klinikker som driver ulovlig virksomhet med kremsalg “over disk” uten at du konsulteres lege på forhånd. Det er også stor mangel på profesjonell oppfølging og medisinsk tilsyn når problemer oppstår. A-vitaminsyren i OBAGI Nu Derm-serien (tretinoin 0,1%) er den sterkeste kremen som kan fås på resept ved norske apotek, og kan ved feilbruk føre til stor skade på huden. Nå ble jeg litt usikker.. betyr dette at det er en mulighet for at huden min egentlig ikke er egnet til bruk av Obagi (i verste fall)? De tilbød konsultasjon om noen uker for å se på huden i forhold til hvordan det går, men jeg vet ikke om det var en lege eller en sykepleier som skulle se på huden min da. Har dere andre vært hos leger eller også hos sykepleiere? Anonymous poster hash: eb147...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå