AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Nå har det seg sånn at vi flyttet, så barnet har noen venner (både jenter og gutter) fra gamleplassen. Siden det er litt reisevei, er overnatting ofte naturlig de gangene vi drar dit. Barnet vårt og vennene er i 9-årsalderen. Jeg har noen venninner med eldre barn og vi har alltid vært enig om at vi ikke synes det er veldig greit at de overnatter hos kjærester når de er 13-15. Opptil seksuell lavalder. Men hva med når barna er små? Synes det blir feil å gjøre forskjell på jente/guttevenner med overnatting og sånt. Men hvor går grensa før det ikke er greit lengre? Det blir jo litt rart å plutselig nekte dem det når de har fått lov i alle år. Spesielt hvis dem har de samme vennene over lengre tid. Hva tenker dere om dette? Hva gjør dere/ville dere gjort? Anonymous poster hash: 86827...ab8
FantasDick Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Ser ikke problemet med overnatting. De er vel bare venner? Hadde en bestevenn i 13-16-års alderen selv; vi overnattet i samme seng, dusjet sammen o.l. Var aldri noe mer enn et godt vennskap mellom oss - dessuten fant han senere ut at han var homofil. 2
miramis Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Har aldri helt skjønt greien med å nekte ungdommer å overnatte hos hverandre. Det gjør det bare mye gøyere å snike seg bort til en kompis når man har løyet om å sove hos en venninne. For å svare på spørsmålet ditt, nei, ser overhodet ikke noe problem med at en 9-åring sover hos en venn med annet kjønn. 2
burugla40 Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 9 år er vel en relativ uskyldig alder (tror jeg). Fra 11-12 års alder og oppover bør du nok være litt mer forsiktig med å la de dele rom. Da kan det faktisk skje ting, og du vil kunne føle deg ansvarlig for å ha lagt det opp i hendene deres. Er de 16 og kjærester har de sannsynligvis funnet ut av sexlivet uavhengig av hva du tillater eller ikke. Separate soverom som Chloe nevner er også en grei løsning når du begynner å synes at barna blir for store 1
Surriball Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 9-åringer er så små at det går helt fint. Om to år ville jeg nok vært mer forsiktig. Men når de blir 15+ tenker jeg at de har funnet ut av blomsten og bien helt på egenhånd. Noe annet er naivt å tro
Silfen Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Venner er venner. Mini har flere guttevenner og de overnatter hos hverandre. Aldri sett på det som et problem nå (9) og det kommer ikke til å være et problem fremover.
Gjest New_Girl Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Hvis det ikke er mistanke om at det er noe annen enn vennskap så hadde jeg latt de overnatte. Er jo synd om man skal lære barna at man ikke kan være "bare" venner meg motsatt kjønn. Unødvendig å seksualisere noe som i utgangspunktet er uskyldig. 1
Chloe- Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Venner er venner. Mini har flere guttevenner og de overnatter hos hverandre. Aldri sett på det som et problem nå (9) og det kommer ikke til å være et problem fremover. Fremover, som i hvor lenge? 14-15årsalderen også?
Silfen Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Fremover, som i hvor lenge? 14-15årsalderen også? Min mening er at venner ikke har ønske om seksuelle relasjoner med hverandre. Det gjelder alle aldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå