AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Du får unnskylde overskriften, hadde ærlig talt ikke peiling på hva jeg skulle skrive der. Men jeg vil gjerne høre ifra jenter eller gutter også. Hvorfor snakker dere med en uten å ta noe som helt form for interesse i den du snakker med, jeg mener ikke at du behøver å være super duper INN på hva som skjer. Men bare helt vanlig ting og tang som om h*n har hatt en fin dag, eller spørre h*n om familie/venner og lignende. Jeg bare forstår ikke hvorfor dere gidder å snakke med en slik person. Er det bare for å lette på sine egne tanker osv, ha en å snakke med som du egentlig ikke bryr deg noe om? Jeg begynner vel å se et sammenheng, for dette skjer ofte med meg. Så jeg begynner å lure på hvorfor de som behandler meg slik, gidder å forsette å snakke med meg. For de tar kontakt.* Noen som forstod hva jeg prøvde å få fram i dette innlegget? Anonymous poster hash: 40cdb...155
kaffekjærring Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt hva du mener, har du noen eksempler på en slik samtale som du har opplevd? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Personen snakker mye om seg selv, og respondere ikke på ting som den andre sier om seg selv. Sikkert bare jeg som er litt paranoid eller hva du vil kalle det for. Var usikker på om jeg skulle i det hele tatt lage en tråd. Anonymous poster hash: 40cdb...155
Americana Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror det TS mener er enveiskommunikasjon. Deg: Hva har du gjort i dag? den andre svarer og så blir det stille. Deg: Var det gøy? svar og så stille. Og sånn fortsetter det. Jeg har hatt mange sånne samtaler selv, er veldig kjipt å snakke med noen man får null igjen fra. Bør ikke være så vanskelig å si "du da?".
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror det TS mener er enveiskommunikasjon. Deg: Hva har du gjort i dag? den andre svarer og så blir det stille. Deg: Var det gøy? svar og så stille. Og sånn fortsetter det. Jeg har hatt mange sånne samtaler selv, er veldig kjipt å snakke med noen man får null igjen fra. Bør ikke være så vanskelig å si "du da?". Ja, det var det jeg prøvde å si. Jeg er tydeligvis ikke så god til å kommunisere hehe. Anonymous poster hash: 40cdb...155
kaffekjærring Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Personen snakker mye om seg selv, og respondere ikke på ting som den andre sier om seg selv. Sikkert bare jeg som er litt paranoid eller hva du vil kalle det for. Var usikker på om jeg skulle i det hele tatt lage en tråd. Anonymous poster hash: 40cdb...155 Min mor er sånn. Jeg bruker bare å fortsette og snakke om MIN dag til hun fokuserer på at jeg faktisk og vil fortelle hva jeg har gjort, og hvordan min første dag på jobben har gått! For eksempel idag så snakka jeg om at jeg hadde hatt min første dag på jobben og at jeg hadde ansvar for min øverste sjef (Petter Stordalen) og jeg ville utdype det litt. Da begynte hun å snakke om at hun måtte bytte ut klærne til lillesøstra mi på 1 og en halv mnd fordi str 50 er for lite. Jeg ignorerte det totalt å forsatte og prate om min første dag på jobben. Det kan kanskje høres litt slemt ut men hun tok hintet og spurte litt mer om hvor mange gjester vi hadde, hvor lenge jeg jobbet, når min neste vakt var. Deretter svarte jeg henne ved å spørre om hun hadde nok klær til lillepia, at hun så fin ut og at hun hadde vokst masse, hvordan det gikk med henne og om hun hadde det fint osv. Så... Ja... Men det er vel forskjellige metoder med alle mennesker som begynner med enveiskommunikasjon, kanskje du bare skal prøve deg frem? Og hvis denne personen ikke vil svare med å spørre deg også om det går bra så kanskje du bare skal si "ok" uansett hva h*n svarer, slik at det blir stille og h*n må stille neste spørsmål hvis det skal gå fremover. Personlig synes jeg det er en irriterende og respektløs "egenskap" å ha. Man føler seg oversett og nedprioritert!!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Veldig mange er dårlig på det.. Øvelse gjør mester og som regel så er ikke personen klar over det selv.. Anonymous poster hash: f3941...9ef
Toxicwonderland Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Dette er trolig en av de verste egenskapene jeg ser at mennesker har! Hjem fra skolen hender det at jeg tar følge med ulike personer som skal samme vei, disse kjenner jeg også ganske greit - godt nok til at det skal gå an å føre en samtale i hvertfall. Det som irriterer meg så grenseløst er at jeg spør om hva den personen skal gjøre i ettermiddag, og vedkommende svarer. SÅ KOMMER DET IKKE NOE MER LIKSOM? Altså, det er jo ren høflighet og legge til et enkelt "du da?" etter svarsetningen. Et så monotont sar fører til at jeg må hoste opp nye spørsmål, slik at veien fra bussen og hjem blir laang og fylt med "hva fikk du i matte i fjor?" "hva skal du ha til middag?" "hvilken artist liker du best?" Kleeeint. Jeg tror egentlig at disse personene mangler litt sosial intelligens, tror ikke de synes at du er uinteressant og snakke med. Hadde de syntes det ville de vel likevel ha respondert litt bedre - kun for høflighetens skyld? 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Ja, er vel stor sannsynlighet for at de ikke er klar over det selv. Men da blir det liksom så mye verre med å forsette med å ha en samtale med de, om man i det hele tatt orker det. Anonymous poster hash: 40cdb...155
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 jeg og kjæresten har det sånn. er alltid jeg som spør "har du hatt en fin dag i dag?" så svarer han, så blir det stille. Så må jeg spørre om noe nytt, eller snakke om noe for at det ikke skal bli stille.. vi har egentlig ikke så mye å snakke om heller :/ Anonymous poster hash: 184b4...39d
kaffekjærring Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 jeg og kjæresten har det sånn. er alltid jeg som spør "har du hatt en fin dag i dag?" så svarer han, så blir det stille. Så må jeg spørre om noe nytt, eller snakke om noe for at det ikke skal bli stille.. vi har egentlig ikke så mye å snakke om heller :/ Anonymous poster hash: 184b4...39d Ouch... har du tatt det opp med han? Det er jo ikke bra å ha det sånn for lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå