AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Jeg arvet nylig en bil. Bør jeg bare omregistrere den til meg nå, selv om den sannsynligvis skal selges om noen få mnd? Eller er det like greit å ikke foreta seg noe før den uansett skal selges? Har snakket med forsikringsselskapet. Forsikringa er betalt, og den kan gjerne fortsatt stå i avdødes navn sa de, i stedet for at jeg lager forsikringsavtale i mitt navn. Så jeg lurer enkelt og greit: Kan det ene eller andre valget ang. omregistrering få noen kjipe konsekvenser, eller er det ikke så nøye hva jeg gjør? Anonymous poster hash: 36522...a35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Du må iallfall ha en skifteattest som viser at du har råderett over boet/bilen. Hadde ikke omregistrert bilen for det koster noen kroner. Anonymous poster hash: d7484...f00
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Er det fullt skifte og er du barn av avdøde? Eventuelt er du blitt enke/enkemann? I så fall er det gratis å omregistrere. Man skal omregistrere et kjøretøy som skifter eier. En død person kan ikke eie et kjøretøy. Hvis du skal selge bilen innenfor rimelig tid, kan du la være, men ikke la det bli 2015 før du gjør det. Hvis du omregistrerer bilen og selger eller avregistrerer den før det er gått to mnd, får neste eier fri omregistrering. Det kan også være en idé.Anonymous poster hash: c5ecc...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå