Gå til innhold

Papirrot og bryllup rett rundt hjørnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i ferd med å stresse meg til døde. Jeg bor i utlandet (Norden) og skal gifte meg med en mann herifra i slutten av måneden.

I mars sendte vi inn papirer til fylket vi bor i og trodde at det var nok. I ettertid så sparker jeg meg både hardt og daglig for akkurat den glippen, for siden det har det bare vært et eneste stort rot. De ringte meg nemlig og sa at siden jeg er norsk statsborger, så skulle jeg også sende inn en sivilstandsattest, og den skulle jeg bestille fra folkeregisteret sine nettsider. Så jeg gjorde det, glad og fornøyd.

Tre uker senere får jeg et brev i posten der det står at jeg ikke kunne få en sivilstandsattest, fordi jeg var utvandret, men at jeg skulle sende inn andre papirer. Det sto ingenting om hvilke andre papirer de ville ha. Jeg fant iallefall endelig ut av det og fikk sendt inn alt. Dette var nærmere fire uker siden. Forleden så mailet jeg dem, bare for å høre hvor i prosessen papirene mine var hen og hvor lang tid de regnet med at det kunne komme til å ta. Bryllupet nærmer seg jo med stormskritt og myndighetene her skal også behandle papirene etter at jeg får dem fra Norge.

I kveld fikk jeg svar om at de slett ikke finner papirene mine?!? Og selvfølgelig så jeg eposten for sent til å kunne ringe dem. De sier også at de har prøvd å ringe meg, men jeg kan ikke se noen tapte anrop i mobilloggen min.

Jeg har litt panikk. For å si det mildt. Akkurat nå tenker jeg at hvis de har mistet papirene mine så har jeg ikke en snøballs sjanse i helvete for å få ordnet alt før bryllupsfesten. Alt er booket og betalt for og gjestene har tatt seg fri fra jobb, reservert hotellrom og kjøpt flybilletter, og kjolen henger i skapet.

Hvis noen har opplevd at en lignende situasjon har ordnet seg, så vil jeg gjerne høre om det.

Anonymous poster hash: 65b96...f6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om noen som tabbet seg ut og faktisk ikke ble gift den dagen de hadde planlagt. De holdt en hei dundranes bryllupsfest som planlagt og tok noen timer fri fra jobb for å bli viet på tinghuset litt senere.

Anonymous poster hash: 33833...b3d
  • Liker 3
Skrevet

Jeg vet om noen som tabbet seg ut og faktisk ikke ble gift den dagen de hadde planlagt. De holdt en hei dundranes bryllupsfest som planlagt og tok noen timer fri fra jobb for å bli viet på tinghuset litt senere.

Anonymous poster hash: 33833...b3d

Det er min backup plan også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et EU land utenfor Norden (utvandret) og fikk alt ordnet i løpet av to knappe uker. Jeg måtte sende inn forlovererklæring, og fikk så papirene jeg trengte.

Har andre venner som ikke har rukket å få papirene i tide som derfor har giftet seg etter festen.

Anonymous poster hash: f4c1b...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...