AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Skal prøve å gjøre dette kort; En person som jeg ikke er i slekt med men som var som en farsfigur/storebror da jeg vokste opp er døende, og det kommer til å gå fort. Har hatt minimalt med kontakt de siste åra, men kontakten som har vært har vært god. Denne personen var lyspunktet i en ellers tung oppvekst, og den eneste som faktisk lot meg være barnet, mens han var den voksne, fremfor omvent. Er mao. veldig glad i denne mannen. Han har ingen barn, men noen nevøer og nieser. Når nå tiden kommer for å ta seg av tingene hans så har han mange søsken som sikkert tar seg av den biten. Det jeg er redd for at de blir å kaste 2-3 av tingene hans som jeg vet er viktig for ham, og som jeg har gode minner knyttet til. Er det ok for meg å spørre at om ingen andre er interessert i akkurat disse tingene, om kunne jeg fått dem? Vi er liksom ikke i slekt så føles litt frekt å spørre... Familien hans er klar over forholdet vi hadde, men kanskje ikke hvor mye det betydde i falle fall for meg. Det vanskeligste er vel at disse 2-3 tingene er verdt en del, kanskje 20-30 000 til sammen. Ikke misforstå; det er ikke verdien jeg er opptatt av, jeg klarer bare ikke tanken på at dette skal havne på dynga! Disse 2-3 tingene er uerstattelige. Jeg tror ikke søskene hans er klar over verdien, for det er ikke åpenbart at det er verdt noe når en ser på det. Jeg kan jo si i fra om verdien selvsagt og oppfordre dem til å selge det om de ikke er interessert i å beholde tingene, det synes jeg er helt ok. Så lenge det ikke havner på dynga er jeg fornøyd. Men selv om de ikke ønsker å hverken beholde eller selge disse tingene, og jeg sier i fra på forhånd om hva de er verdt, føler jeg liksom det blir litt frekt å spørre om å få dem nettopp mtp. verdien. Men det er jo som sagt ikke verdien jeg er opptatt av. Sorry om det ble rotete og at dette er forferdelig uetisk å tenke på når noen ligger for døden, men trenger innspill til når tiden kommer. Er liksom ikke i posisjon til å mene noe som helst men det plager meg så inderlig at disse tingene som jeg vet er viktig for ham kan havne på søpla... Anonymous poster hash: a0c05...1ea
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Skader aldri å spørre. Anonymous poster hash: ac71b...668
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Du kan trygt henvende deg til familien, og si at du gjerne vil kjøpe de tingene dersom de ikke er interessert i å beholde det. Evt kan du jo henvende deg til han, siden han lever fortsatt? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Du kan trygt henvende deg til familien, og si at du gjerne vil kjøpe de tingene dersom de ikke er interessert i å beholde det. Evt kan du jo henvende deg til han, siden han lever fortsatt? Har tenkt på å spørre ham, men han vet nok verdien selv så vil ikke han skal tro det er derfor:S Og vi bor i ulike byer, jeg har eksamner og styr så sitter å håper på at jeg skal rekke å se ham, for skal jeg spørre så skal jeg spørre ansikt til ansikt, ikke tlf! Å tilby meg å kjøpe dem var jo faktisk en god ide da. Litt drøyt som fattig student men disse tingen går ikke akkurat ned i verdi. Anonymous poster hash: a0c05...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå